Tuesday, April 24, 2012

ေမာ္လၿမိဳင္တြင္ ငါးလိပ္ေက်ာက္ေျခာက္ေစ်းႏႈန္း ျပန္လည္က်ဆင္းျခင္း မရွိေသး

ေမာ္လၿမိဳင္တြင္ ငါးလိပ္ေက်ာက္ေျခာက္ေစ်းႏႈန္း ျပန္လည္က်ဆင္းျခင္း မရွိေသး

သႀကၤန္ကာလတြင္း ေစ်းႏူန္းျမင္႔တက္၍ ၀ယ္လုိအားေကာင္းခဲ႔ေသာငါးလိပ္ေက်ာက္ေျခာက္ေစ်းႏႈန္းမ်ား ျပန္လည္က်ဆင္းျခင္း မရွိေၾကာင္းေမာ္လၿမိဳင္စားေသာက္ကုန္ေစ်းကြက္အတြင္းက သိရွိရသည္။

“ႏွစ္တိုင္း သၾကၤန္ခ်ိန္ၿပီးရင္ ေစ်းျပန္က်ေနက်ပါ။ ဒီႏွစ္က်ေတာ့မက်လာေသးဘူး။ ဒီငါးေျခာက္က သၾကၤန္ ရာသီစာဆိုေတာ့ သၾကၤန္တြင္းမွာပဲေရာင္းအားေကာင္းတာ။ ေစ်းျပန္မက်ေတာ့ ေရာင္းအားေတြ က်တာ ေပါ့ဗ်ာ။သယ္ယူစရိတ္ေတြလည္း ျမင္႔တက္လာတယ္” ဟုေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕ငါးေျခာက္ပြဲရုံပိုင္ရွင္ ဦးေမာင္ႀကီးက သုံးသပ္ေျပာသည္။

ေမာ္လၿမိဳင္ေစ်းကြက္တြင္း၌ နွစ္စဥ္သၾကၤန္ရာသီခ်ိန္တြင္ ရာသီစာအျဖစ္ေစ်းႏူန္းျမင္႔တက္ခဲ့ေသာ ငါးလိပ္ ေက်ာက္ေျခာက္မ်ားမွာ သၾကၤန္အၿပီးတြင္ျပန္က်ေလ့ရွိေသာ္လည္း ယခု ၂၀၁၂ခုႏွစ္ သၾကၤန္ျပီးခ်ိန္တြင္မူ ေစ်းႏူန္းမ်ားျပန္လည္က်ဆင္းျခင္းမရွိေသးေၾကာင္းငါးေျခာက္ပြဲရံုပိုင္ရွင္မ်ားကဆိုသည္။

“အရင္ေတြကဆုိ သႀကၤန္ျပီးရင္ စားေသာက္ကုန္ပဲျဖစ္ျဖစ္ေစ်းျပန္က်တက္ပါတယ္။အခုႏွစ္ေတာ႔ အဲလုိ မေတြ႔ဘူး။ ကၽြန္မတုိ႔ ၀ယ္စားေနတဲ႔ ငါးေျခာက္ဆုိရင္သႀကၤန္မက်ခင္ကလည္း (တစ္ပိသာကုိ ၁၁၀၀၀-၁၂၀၀၀ က်ပ္) ဒီေစ်းပဲ။အခုလည္းဒီေစ်းပဲ ျဖစ္ေနတယ္” ဟု ေမာ္လၿမိဳင္ၿမဳိ႕တြင္အေရာင္းအ၀ယ္လုပ္ကိုင္ေနသူမစုလႈိင္ ကေျပာသည္။

ေစ်းကြက္တြင္း၌ မတ္လကုန္ပုိင္းတြင္ တစ္ပိသာလွ်င္ ၇၀၀၀(ခုႏွစ္ေထာင္)က်ပ္၀န္းက်င္ခန္႔ ရွိခဲ့ေသာ ငါးလိပ္ေက်ာက္ေျခာက္မ်ားမွာ ဧျပီလပိုင္းတြင္တစ္ပိသာလွ်င္ ၁၂၀၀၀(ကိုးေထာင္) က်ပ္၀န္းက်င္  သို႔ ျမင႔္တက္ခဲ႔ေၾကာင္းသိရသည္။

“ကၽႊန္မတို႔ရြာမွာ ရာဘာလာစိုက္တဲ့သူေတြက အညာေဒသက လာတဲ့သူေတြဆိုေတာ့ ငါးေျခာက္ဆို တအားစားၾကတယ္။ ဒီႏွစ္သၾကၤန္တြင္းကို ငါးေျခာက္ပိသာ အခ်ိန္ ၁၀၀ ေက်ာ္ေလာက္ ေရာင္းရတယ္။ မႏွစ္ကဆို အခ်ိန္ သုံးေလးဆယ္ေလာက္ပဲ ကုန္တယ္။



အခု သၾကၤန္လဲၿပီးေရာ အေရာင္းေအးသြားျပန္ေရာ။ ေစ်းေတြျပန္မက်ေတာ့ ပိုဆိုးတာေပါ့” ဟု ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕ ေရႊ၀ါေခ်ာင္ေက်းရြာမွကုန္ေျခာက္ဆိုင္ဖြင့္ထားသူ ေဒၚစန္းစန္းျမင့္က ေျပာသည္။

သႀကၤန္ရာသီခ်ိန္တြင္ ေစ်းႏူန္းျမင္႔ျဖင္႔ ၀ယ္လုိအားျမင္႔တက္ကာ ေရာင္းလုိအားေကာင္းခဲ႔ေသာ  ငါးလိပ္ ေက်ာက္ေျခာက္မွာ လက္ရွိဧၿပီလလယ္ပုိင္တြင္ ေစ်းႏူန္းမ်ားဆက္လက္ျမင္႔တက္ေနၿပီး  ၀ယ္လုိအားက်ဆင္း ခဲ႔၍ ေရာင္းလုိအားက်ဆင္းခဲ႔ေၾကာင္း ေမာ္လၿမဳိင္ ေစ်းကြက္တြင္းက သိရသည္။
  

ယမင္း(ျမစ္မခ)
by Myit Makha Mediagroup 



No comments:

Post a Comment

စာဖတ္သူမ်ားကြန္မန္.ေပးနုိင္ပါသည္။