Tuesday, April 24, 2012

တရုတ္ဆုိင္ကယ္ျဖန္႔ခ်ီရာတြင္ ျပင္ဦးလြင္ေဂ်ာ္ကီမ်ားသည္ အေရးပါဆဲျဖစ္

တရုတ္ဆုိင္ကယ္ျဖန္႔ခ်ီရာတြင္ ျပင္ဦးလြင္ေဂ်ာ္ကီမ်ားသည္ အေရးပါဆဲျဖစ္

 


ျမန္မာႏုိင္ငံအလယ္ပုိင္းသို႔ တရုတ္ျပည္ထုတ္ဆုိင္ကယ္မ်ားျဖန္႔ခ်ီရာတြင္ ျပင္ဦးလြင္သည္ အဓိက ၾကားခံၿမိဳ႕အျဖစ္ ဆက္လက္တည္ ရွိဆဲ ျဖစ္ေၾကာင္းဆိုင္ကယ္ကယ္ရီသမားမ်ားထံက သိရသည္။တရုတ္-ျမန္မာနယ္စပ္ျဖစ္ေသာ ေရႊလီၿမိဳ႕မွေန၍ ျပင္ဦးလြင္ၿမိဳ႕သုိ႔တရုတ္ဆုိင္ကယ္မ်ားကုိပုိ႔ၿပီးလွ်င္ ျပင္ဦးလြင္မွ
ျမန္မာအလယ္ပုိင္းေဒသမ်ားသုိ႔ တဆင္႔ျပန္လည္ျဖန္႔ျဖဴးေရာင္းခ်သည္႔ေစ်းကြက္မွာ ယေန႔တိုင္ ႀကီးမား က်ယ္ျပန္႔ဆဲျဖစ္သည္။



တရုတ္ဆုိင္ကယ္မ်ားကုိ ျပင္ဦးလြင္ၿမိဳ႕မွစတင္ျဖန္႔ခ်ီခဲ့ျခင္းမွာ ၂၀၀၁ ခုႏွစ္ေလာက္မွစတင္ခဲ႔ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။ တရုတ္ဆိုင္ကယ္ မ်ားအား ျမန္မာႏိုင္ငံအႏံွ႔အျပားရွိ ေစ်းကြက္တည္ရွိရာ ၿမိဳ႕မ်ားသို႔ ေရာက္ရွိေစရန္ ဆိုင္ကယ္ ကယ္ရီေစ်းကြက္သည္ အေရးပါဆဲျဖစ္ေၾကာင္း ကုန္သည္မ်ားကဆိုသည္။

ထုိကဲ့သုိ႔ ဆုိင္ကယ္မ်ားပုိ႔ေဆာင္ရာတြင္ ေရႊလီၿမိဳ႕မွ ျပင္ဦးလြင္ၿမိဳ႕သုိ႔ လူတစ္ေယာက္လွ်င္ ဆုိင္ကယ္တစ္စီးေမာင္းႏွင္႔ပို႕ေဆာင္ေပးသည္။ ထိုေမာင္းႏွင္သည္႔ဆိုင္ကယ္ အေပၚတြင္ ေနာက္ဆုိင္ကယ္ႏွစ္စီးစာရွိ ပစၥည္းမ်ားအား ထုတ္ပုိးတင္ေဆာင္ကာ ပုိ႔ေဆာင္ေပးျခင္းျဖစ္သည္။

ထုိဆုိင္ကယ္(၃)စီးစာ တစ္ပါတည္း ေမာင္းႏွင္ ပုိ႔ေဆာင္ေပးသူမ်ားကို  ေဂ်ာ္ကီဟု ေဒသံတို႔က  ေခၚဆို ၾကသည္။ အဆုိပါေဂ်ာ္ကီမ်ားမွာ အမ်ားအားျဖင္႔အေျခခံလူတန္းစားမ်ားျဖစ္ၾကျပီး ျပင္ဦးလြင္ၿမိဳ႕တြင္ ေန႔စားလုပ္လွ်င္ တစ္ရက္ သံုးေထာင္သာရေသာေၾကာင္႔ အသက္အႏၱရယ္ႏွင္႔နီးေသာ္လည္း ပုိက္ဆံ ပုိရသည္႔ ဆုိင္ကယ္ ကယ္ရီအလုပ္ကုိလုပ္ၾကျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းသိရွိရသည္။

“ကြန္ေတာ္တုိ႔ ေရႊလီကေန ျပင္ဦးလြင္ထိဆုိရင္ တစ္ေခါက္ကုိ စားရိတ္ၿငိမ္း တစ္ေသာင္းခြဲရတယ္။ လူကေတာ႔ အရမ္းပင္ပန္းတယ္။ လမ္းေၾကးကေတာ့ ေခါင္းေဆာင္က ေပးပါတယ္။ လမ္းေၾကးဆုိတာက လမ္းမွာ ရဲကုိ ေပးရတာကုိေျပာတာ။” ဟု ျပင္ဦးလြင္ၿမိဳ႕ရွိ ေဂ်ာ္ကီတစ္ဦးက ေျပာသည္။

ျပင္ဦးလြင္ၿမိဳ႕မွ အျခားၿမိဳ႕မ်ားသို႔ ဆုိင္ကယ္ ေပးပို႔ရသည့္ ေဂ်ာ္ကီမ်ားအေၾကာင္းကို  ျပင္ဦးလြင္မွ ပခုကၠဴသုိ႔ ဆုိင္ကယ္ပုိ႔ေပးသူတစ္ဦးက ယခုလိုေျပာဆိုခဲ႔သည္။

“ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ျပင္ဦးလြင္ကေန႔ ပခုကၠဴကုိ ဆုိင္ကယ္ပုိ႔ရင္ေတာ႔ တစ္ေယာက္ကုိတစ္စီးပဲေမာင္းတယ္။ သြားရင္လည္း ႏွစ္ေယာက္တစ္တြဲ စီးသြားတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔အံုနာက တစ္ညတစ္ညကုိ ဆုိင္ကယ္ ဆယ္စီးေလာက္ ပုိ႔တယ္။”ဟုေျပာသည္။

ထုိကဲ့သို႔ ျပင္ဦးလြင္ၿမိဳ႕မွ ပခုကၠဴ၊ မံုရြာ၊ မိတၳိလာ၊ ျမင္းျခံ စသည့္ၿမိဳ႕မ်ားသုိ႔ ဆုိင္ကယ္တစ္ေခါက္ပုိ႔လွ်င္ ႏွစ္ေသာင္းက်ပ္ရရွိၿပီး အျပန္ႏွင္႔ စားရိတ္ႏႈတ္္လွ်င္ က်ပ္ေငြခုနစ္ေထာင္သာ အျမတ္က်န္ရွိေၾကာင္း ဆိုင္ကယ္ ကယ္ရီသမားတို႔က ဆိုသည္။

“ကြ်န္ေတာ္တုိ႔က ညဘက္ေမာင္းပုိ႔ေပးတယ္။ ျပင္ဦးလြင္ကေန ပခုကၠဴကုိဆုိရင္ ေျခာက္နာရီေက်ာ္ ေလာက္ ေမာင္းရတယ္။ ၿပီးရင္ ကားစီးၿပီးျပန္လာ။ ေန႔ခင္းက်ရင္အိပ္၊ ညေနေရာက္ရင္ အံုနာအိမ္သြားၿပီး ဆုိင္ကယ္စစ္ စရာရွိတာ စစ္ရတယ္။” ဟု အဆုိပါ ေဂ်ာ္ကီသမားကေျပာသည္။

ယခုအခ်ိန္တြင္ လြန္ခဲ႔ေသာ တစ္ႏွစ္ခန္႔က ငါးေထာင္မွ ေျခာက္ေထာင္က်ပ္အထိေပးရေသာ လမ္းေၾကးမွာ တစ္ေခါက္လွ်င္ က်ပ္ ေထာင္႔ငါးရာ၀န္းက်င္သာေပးရေၾကာင္း သိရွိရသည္။ 
ထုိကဲ့သုိ႔လမ္းေၾကးမ်ားေလ်ာ႔ၾကလာျခင္းမွာ လမ္းတြင္လမ္းေၾကးေတာင္းေသာရဲမ်ားမွာ မၾကာခဏ ေဂ်ာ္ကီမ်ားႏွင့္ စကားမ်ားရန္ျဖစ္ျခင္းတုိ႔ေၾကာင္႔ ပုိက္ဆံရေသာ္လည္း အသက္အႏၱရယ္ႏွင္႔နီးေသာေၾကာင္႔ ယခင္ကကဲ႔သုိ႔လမ္းေၾကးမေကာက္ခံေတာ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ႏွင္႔ ယခုအခ်ိန္တြင္ ႏုိင္ငံေရးအေျပာင္းအလဲ တုိ႕ေၾကာင့္ ယခင္ကကဲ့သုိ႔ မေကာက္ခံေတာ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းသိရွိရသည္။

“ကြ်န္မတုိ႔ဆုိရင္ ဆုိင္ကယ္ ကယ္ရီသမားေတြလာၿပီဆုိ ထြက္ထြက္ၾကည့္ၾကတယ္။ သူတုိ႔က ကြ်န္မတုိ႔ရြာကုိ ျဖတ္ၿပီးမွ ၿမိဳ႕ထဲသြားတာ။ ၾကည္႔လုိက္ရင္ လူေတြကဖုန္ေတြနဲ႔ ျဖဴေဖြးေနၾကတာ။ ၿပီးရင္လည္း စီးလာတဲ့ ဆုိင္ကယ္ေပၚတင္လာတဲ့ ဆုိင္ကယ္ထုပ္ႀကီးကလည္း အႀကီးႀကီးပဲ။ သူတုိ႔လုပ္ေနတဲ့ အလုပ္က အသက္အႏၱရာယ္နဲ႔ ေတာ္ေတာ္နီးတယ္။” ဟု ေနာင္ခမ္းႀကီးေက်းရြာမွ ေဒသခံအမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးကေျပာသည္။

အမည္ရွိတံဆိပ္တရုတ္ဆုိင္ကယ္တစ္စီးလွ်င္ ျမန္မာနုိင္ငံအလယ္ပုိင္းအေရာက္ ၂၀၁၂ခုႏွစ္ ထုတ္ ဆုိင္ကယ္ (110) တစ္စီးလွ်င္ (၃သိန္း ၈ေသာင္း) က်ပ္၀န္းက်င္ရွိၿပီး၊ (125) တစ္စီးလွ်င္ (၄သိန္း ၇ေသာင္း)က်ပ္ ၀န္းက်င္ ေပါက္ေစ်းရွိေၾကာင္း ေစ်းကြက္အတြင္းက စံုစမ္းသိရွိရသည္။
 


ေကာင္းျမတ္ၿဖိဳး ( ျမစ္မခ )
by Myit Makha Mediagroup

No comments:

Post a Comment

စာဖတ္သူမ်ားကြန္မန္.ေပးနုိင္ပါသည္။