Sunday, April 22, 2012

တိုးလ္ဂိတ္ေတြမွာအခ်ိန္ေတြကုန္(က်ိဳက္ထီးရိုးဘုရားဖူးကားမ်ားသတိျပဳရန္ (ေပးစာ)

ဘုရားၾကီးရွိေရႊသံလြင္ဟိုင္းေ၀းတိုးလ္ဂိတ္
တိုးလ္ဂိတ္မ်ားတြင္စိတ္ညစ္စရာ
တစ္ခုကေတာ့  ဂိတ္ေၾကးတစ္ခါေပးရဖို႔
  
ယာဥ္တန္အရွည္ၾကီးတြင္ အၾကာၾကီး ေစာင့္ဆိုင္း ေနရျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ဂိတ္ေၾကးေပးေဆာင္ရန္ ယာဥ္ေၾကာေလးေၾကာ လုပ္ထားေသာ္လည္း အလယ္ယာဥ္
ေၾကာႏွစ္ေၾကာကို အေၾကာင္းမဲ့ ပိတ္ထားပါ သည္။
ႏိုင္ငံေတာ္အၾကီးအကဲမ်ားအတြက္ ဆိုလွ်င္လည္း သူတို႔က ေန႔တိုင္းမျဖတ္သျဖင့္
သူတို႔ျဖတ္သည့္အခ်ိန္၊သူတို႔လာမည္ဟု သတင္းရသည့္ေန႔မ်ားမွလြဲ၍
က်န္အခ်ိန္မ်ား တြင္ ဖြင့္ေပးထားျခင္းအားျဖင့္
ျပည္သူမ်ားအားလံုးလြယ္ကူလွ်င္ျမန္စြာျဖင့္ လိုရာ ခရီးသို႔
ျမန္ျမန္ေရာက္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ယခုေတာ့ အလယ္ယာဥ္ေၾကာႏွစ္ေၾကာကို
အသံုးျပဳခြင့္မေပး သည့္အတြက္ ခရီသြားမ်ားအားလံုး မလိုအပ္ပဲ
အခ်ိန္ကုန္ၾက့ံၾကာေနၾကရပါသည္။


ထပ္မံ စိတ္ညစ္ရသည္က ဘုရားၾကီးရွိေရႊသံလြင္ဟိုင္းေ၀းတိုးလ္ဂိတ္တြင္
ဘုရားၾကီး-က်ိဳက္ထိုလမ္းပိုင္း အတြက္ ၉၂၄က်ပ္က်သည္ကို ၁၀၀၀
ေတာင္းျခင္းပင္။ယခုကၽြန္ေတာ္ေျပာေနျခင္းသည္ ၇၆ က်ပ္ ပိုေပးေနရ
သည့္အတြက္ႏွေမ်ာေသာေၾကာင့္ေျပာေနျခင္းမဟုတ္သည္ကို နားလည္ေပးေစလိုပါသည္။
လမ္းေၾကး ေကာက္ခံမွဳ႔တြက္ခ်က္ရာတြင္ တစ္မိုင္ကို
၅က်ပ္ႏွဳန္းျဖင့္တြက္ခ်က္ျပီးေကာက္ခံသျဖင့္ ၇၄.၈၇၅ မိုင္အတြက္
၃၇၄က်ပ္က်သင့္ပါသည္။ ယခုလိုအေျခအေနမ်ိဳးတြင္ အေၾကြအမ္းစရာမလိုပဲ
လမ္းေၾကးေပးဆာင္ျခင္း လွ်င္ျမန္ေခ်ာေမြ႔ စြာ ျပီးေျမာက္ေစရန္ ၄၀၀က်ပ္ဟု
သတ္မွတ္သင့္ပါသည္။ တံတားေၾကးကိုလည္း ၂၀၀က်ပ္သတ္မွတ္သင့္ပါသည္။
မသတ္မွတ္ေသာ္လည္း ကားတိုင္းသည္ ၇၆က်ပ္ပိုေပးေနရပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္
ကားတစ္စီးျဖတ္တိုင္း ၀န္ထမ္းတစ္ေယာက္သည္ ၇၆က်ပ္ အပိုေငြရသလိုျဖစ္ေနပါသည္။
ထို၇၆က်ပ္သည္ တိုးလ္ဂိတ္တြင္ တာ၀န္ က်ေနေသာ ၀န္ထမ္း၏ အက်င့္စာရိတၱကို
ပ်က္ျပားေစပါသည္။

ယခုရက္ပိုင္းတြင္ ေလးၾကိမ္ေလာက္ထိုေနရာမွျဖတ္သန္းသြားလာခဲ့သျဖင့္
က်သင့္ေငြအတိုင္းအတိအက်ေပးၾကည့္ရာ ပိုက္ဆံကို လက္ခံပါသည္။ သို႔ေသာ္
လူထူးလူဆန္းကိုေတြ႔သလိုအၾကည့္မ်ိဳး၊ လူ႔ဂြစာ တစ္ေယာက္ကို ေတြ႔ရသလိုမ်ိဳး
အၾကည့္မ်ိဳးျဖင့္ ၾကည့္ျပီး မွယူပါသည္။ ထို၇၆က်ပ္သည္ တိုးလ္ဂိတ္တြင္
တာ၀န္က်ေနေသာ ၀န္ထမ္း၏ အက်င့္စာရိတၱကို ပ်က္ျပားေစေသာေၾကာင့္ ထို၇၆က်ပ္
ကို ေရႊသံလြင္ ကုမၸဏီသို႔သာ တရား၀င္ေပးလိုပါသည္။ယခုေတာ့ ၀န္ထမ္းမ်ားသည္
အလြယ္လိုက္ျပီး အမ္းစရာ အေၾကြရွိလည္း ျပန္မ အမ္းေတာ့ပါ။ ipay ဆိုတဲ့
နတ္ပိုက္ဆံကဒ္ဆိုတာ ေပၚလာျပီးအသံုးတြင္က်ယ္လာလွ်င္ေတာ့
အေၾကြျပႆနာေၾကာင့္စိတ္ညစ္ရတာ နဲနဲ ေလွ်ာ့သြားမည္ထင္ပါသည္။

(ရန္ကုန္က ဘတ္စ္ကားလက္မွတ္ေရာင္း(စပါယ္ယာ)
တစ္ခ်ိဳ႔လည္းယခုလိုျပဳမူေနၾကပါသည္။ ၁၅၀က်ပ္ခရီးကို ၂၀၀က်ပ္တန္
ေပးလိုက္လွ်င္ ျပန္မအမ္းေတာ့ပါ။ တျခားလူတစ္ေယာက္ေယာက္က
၅၀က်ပ္တန္ေပးခဲ့လွ်င္လည္း ထို၅၀က်ပ္တန္ကို ခ်က္ခ်င္း
အိပ္ေထာင္ထဲထည့္ဖြက္လိုက္ျပီး လက္ထဲတြင္ ၁၀၀က်ပ္တန္ကိုသာ အေသးဆံုး
ထားကိုင္ထားပါသည္။ မယံုလွ်င္ ဘတ္စ္ကားစီးတုိင္း သတိျပဳၾကည့္ပါ။
အားလံုးကိုမဆိုလိုပါ။ အမ်ားစုက ျပန္မအမ္းလိုၾကပါ။ ေငြ၅၀က်ပ္ႏွင့္
အလြယ္လိုက္ျပီး သူတို႔၏ စာရိတၱပ်က္ေန သည္ကို ေတြ႔ရသည္မွာ ႏွေမ်ာစရာေကာင္း
လွပါသည္။)


ေနာက္ထပ္စိတ္ညစ္စရာတစ္ခုကေတာ့ တိုးလ္ဂိတ္တည္ေနရာျဖစ္ပါသည္။
ဘုရားၾကီး-က်ိဳက္ထိုလမ္းပိုင္း အတြက္ ဘုရားၾကီးအထြက္တြင္
တိုးလ္ဂိတ္တစ္ခုရွိပါသည္။သို႔ျဖစ္ပါေသာေၾကာင့္
ဘုရားၾကီးႏွင့္က်ိဳက္ထိုၾကား တြင္ ေနာက္ထပ္
တိုးလ္ဂိတ္တစ္ခုရွိရန္မလိုအပ္ေတာ့ပါ။ သို႔ေသာ္လည္း က်ိဳက္ထိုအ၀င္တြင္
က်ိဳက္ထို-သထံု လမ္းပိုင္းအတြက္ လမ္းအသံုးျပဳခေကာက္ခံေသာ
တိုလ္းဂိတ္တစ္ခုေဆာက္ထားပါသည္။ က်ိဳက္ထီးရိုး သို႔လာေသာ
ဘုရားဖူးယာဥ္မ်ားကို ရည္ရႊယ္ျပီးေဆာက္ထားပံုရပါသည္။
က်ိဳက္ထီးရိုးသို႔သြားမည့္ကားမ်ားသည္ က်ိဳက္ထို တိုးလ္ဂိတ္တြင္
ယခုလမ္းေၾကးအတြက္ မရွင္းလင္းေသာေၾကာင့္ ေမးျမန္းေသာ္လည္း ၀န္ထမ္းမ်ားက
ေရေရလည္လည္ ျပန္လည္းမရွင္းျပပဲ မေခ်မငံဆက္ဆံပါသည္။

ဘုရားၾကီးႏွင့္က်ိဳက္ထိုၾကားတြင္ က်ိဳက္ထို-သထံုလမ္းပိုင္းအတြက္ လမ္းေၾကး
ေကာက္ခံမွဳ႔မွာ ဘယ္လိုမွသဘာ၀မက်ပါ။

ယခုလုိ က်ိဳက္ထံု-သထံုလမ္းပိုင္းအတြက္ လမ္းအသံုးျပဳခေကာက္ခံသည့္
တိုးလ္ဂိတ္ကို ဘုရားၾကီးႏွင့္က်ိဳက္ထိုျမိဳ႔အၾကား က်ိဳက္ထိုျမိဳ႔
အ၀င္တြင္ တည္ေဆာက္ထားသျဖင့္ က်ိဳက္ထိုျမိဳ့ႏွင့္သထံုျမိဳ့ၾကားတြင္
က်ိဳက္ထို-သထံုလမ္းပိုင္းအတြက္ လမ္းအသံုးျပဳခေကာက္ခံသည့္
တိုးလ္ဂိတ္မရွိပါ။ သထံုျမိဳ႔ ႏွင့္ က်ိဳက္ထိုျမိဳ႔ အၾကားသာသြားလာေသာ
ကားမ်ားအေနႏွင့္ မည္သည့္လမ္းအသံုးျပဳခမွ ေပးေဆာင္စရာ မလိုေတာ့သလို
ျဖစ္ေနပါသည္။ သထံုျမိဳ႔ ႏွင့္က်ိဳက္ထိုျမိဳ႔ အၾကားသာ သြားေသာကားကလည္း
အလြန္႔ကိုနည္းပံုရပါသည္။ အမွန္ဆို လွ်င္ က်ိဳက္ထိုျမိဳ႔ ႏွင့္သထံုျမိဳ႔
အၾကားတြင္သာ က်ိဳက္ထံု-သထံုလမ္းပိုင္းအတြက္
တိုလ္းဂိတ္ဖြင့္ျပီးေကာက္ခံသင့္ပါသည္။ သထံု-မုတၱမ လမ္းပိုင္းအတြက္ကိုေတာ့
သထံုျမိဳ႔အထြက္တြင္ ေကာက္ခံသျဖင့္ သဘာ၀က်ပါသည္။

လမ္းအသံုးျပဳသူ ခရီးသြာအမ်ားစုက ေရႊသံလြင္ဟိုင္းေ၀း ကုမၸဏီ၏
လမ္းခင္းစနစ္ေကာင္းမြန္မွဳ႕ကို ခ်ီးက်ဴးသေဘာက် ၾကပါသည္။ ေရႊသံလြင္
ဟိုင္းေ၀းကုမၸဏီ မွေကာက္ခံသမွ်လမ္းျဖတ္သန္းခကိုလည္း
ၾကည္ၾကည္ျဖဴျဖဴေပးလိုၾကပါသည္။ ယခုစာသည္ လည္း ေရႊသံလြင္ ဟိုင္းေ၀းကုမၸဏီ၏
အားနည္းခ်က္ တစ္ခ်ိဳ႕ကို ေစတနာျဖင့္အၾကံေပးျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။ အထက္ပါ
အခ်က္မ်ား ကို ျပင္ဆင္လိုက္လွ်င္ ရန္ကုန္-ေမာ္လျမိဳင္ ေမာ္ေတာ္ကား
လမ္းခရီးသည္ ယခုထက္ပိုျပီး အရမ္းကိုစိတ္ခ်မ္းသာစရာေကာင္းေသာ 

ခရီးတစ္ခုျဖစ္ လာေပလိမ့္မည္။


အုန္းေမာင္

No comments:

Post a Comment

စာဖတ္သူမ်ားကြန္မန္.ေပးနုိင္ပါသည္။