Tuesday, May 22, 2012

 ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္း ရြာသစ္ေခ်ာင္းမွ စဥ့္အိုးတန္းအထိ ကမ္းနားေဒသအား ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မီ ျပည္တြင္းခရီးသြား ဆိပ္ကမ္းအျဖစ္ ျပဳျပင္တည္ေဆာက္မည္


73313 ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္း ရြာသစ္ေခ်ာင္းမွ စဥ့္အိုးတန္းအထိ ကမ္းနားေဒသတစ္ေလွ်ာက္အား ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မီ ျပည္တြင္းခရီးသြား ဆိပ္ကမ္း Inland Port Terminal မ်ားအျဖစ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ တည္ေဆာက္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္မွ ထုတ္ျပန္ေသာ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ား အရ သိရွိရသည္။

သို႔ျဖစ္၍ ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္း ရြာသစ္ေခ်ာင္းမွ စဥ့္အိုးတန္းအထိ ကမ္းနားေဒသတစ္ေလွ်ာက္အား ျမစ္၀ကြၽန္းေပၚေဒသႏွင့္ ရန္ကုန္တစ္ဖက္ကမ္းရွိ ခရီးသြားမ်ား သြားလာမႈအဆင္ေျပေစေရးႏွင့္ ကုန္စည္ စီးဆင္းမႈေခ်ာေမြ႕ေစေရး အတြက္ ျမစ္၀ကြၽန္းေပၚႏွင့္ အညာေဒသသြား ေရယာဥ္မ်ား၊ ကူးတို႔ေရယာဥ္မ်ား၊ ပုဂၢလိကေရယာဥ္မ်ား၊ ျပည္တြင္း ေရေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရးမွေရယာဥ္မ်ား၊ ကမ္း႐ိုးတန္းသြားစက္ေလွ အသင္းမွ ေရယာဥ္မ်ား ဆိုက္ကပ္ရန္တံတားေနရာမ်ားအျဖစ္ ဆက္လက္ထားရွိမည္ျဖစ္သည္ဟု သိရ သည္။
“အခုရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္း ရြာသစ္ေခ်ာင္းကေန စဥ့္အိုးတန္းအထိ ကမ္းနားေဒသတစ္ခုလံုးက ဆိပ္ ခံတံတားေတြကို ဖ်က္သိမ္းသြားမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေခတ္မီလွပတဲ့ အေဆာက္အဦေတြ ပါ၀င္တဲ့ ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မီ ျပည္တြင္းခရီးသြား ဆိပ္ကမ္း တည္ေဆာက္သြားမွာပါ” ဟု ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပုိင္မွ တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာျပခဲ့သည္။
လက္ရွိရန္ကုန္ၿမိဳ႕ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ သေဘၤာႀကီးမ်ား ၀င္ထြက္ဆိုက္ကပ္ေနသည့္ ဆိပ္ခံတံတားႀကီးမ်ားတြင္ ေအးရွားေ၀ါလ္၊ ျမန္မာ့စက္မႈဆိပ္ကမ္း၊ ဆူးေလအမွတ္ ၁ မွ ၇ အထိ၊ ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္ ၁-၂-၃ ဆိပ္ခံတံတားႀကီးမ်ားမွာ D.W.T(Dead Weight Tonnage) ၁၅၀၀၊ အလ်ား ၁၆၇မီ တာ၊ ေရစူး ကိုးမီတာရွိ သေဘၤာႀကီးမ်ား ၀င္ ထြက္ဆိုက္ကပ္ႏိုင္ရန္ႏွင့္ သီလ၀ါရွိ MIP, MITT ဆိပ္ခံတံတားမ်ားမွ D.W.T ၂၀၀၀၀၊ အလ်ား ၂၀၀ မီတာ၊ ေရစူးကိုးမီတာရွိ သေဘၤာႀကီးမ်ား ၀င္ထြက္ဆိုက္ကပ္ႏိုင္ရန္ အတြက္သာ ဒီဇိုင္းေရးဆဲြတည္ေဆာက္ ထားျခင္းျဖစ္သည္။
ထို႕ေၾကာင့္လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္း၌ တန္ခ်ိန္ပိုမိုမ်ား ျပားေသာ သေဘၤာႀကီးမ်ား ၀င္ ထြက္သြားလာႏိုင္ရန္ႏွင့္ ရန္ကုန္  ဆိပ္ကမ္းကို ေခတ္မီႏိုင္ငံတကာ အဆင့္သေဘၤာဆိပ္ကမ္းႀကီးအျဖစ္ အသြင္ေျပာင္းလဲႏိုင္ရန္ ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္း ဖံြ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးစီမံကိန္း လ်ာထားခ်က္ကို ေရးဆြဲခဲ့ၿပီး ဏသမအ Port Master Plan ျဖင့္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္သြားမည္ဟု သိရသည္။ 

No comments:

Post a Comment

စာဖတ္သူမ်ားကြန္မန္.ေပးနုိင္ပါသည္။