Tuesday, May 22, 2012

ကားမ်ားအား လြတ္လပ္စြာ၀ယ္ယူသုံးစြဲခြင္႔ျပဳႏုိင္ရန္ စီးပြားကူးသန္းက ေဆာင္ရြက္

ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အေရာင္းျပခန္းမ်ားမွျဖစ္ေစ၊ ျပည္ပမွတင္သြင္းျခင္းေၾကာင္႔ျဖစ္ေစ၊ မိမိတတ္ႏိုင္ေသာ ေငြေၾကးျဖင္႔ ကားမ်ားအားလြတ္လပ္စြာ၀ယ္ယူသုံးစြဲခြင္႔ေပးႏုိင္ရန္ စီးပြားေရးႏွင္႔ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနအေနျဖင္႔  ေဆာင္ရြက္ေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။

  ျပည္တြင္းတြင္ အခြန္ေကာက္ခံျခင္းႏွင္႔ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တင္သြင္းခြင္႔ဆုိင္ရာကိစၥရပ္မ်ား စနစ္တက် ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ရန္၊
ျပည္တြင္းေမာ္ေတာ္ယာဥ္ထုတ္လုပ္မႈလုပ္ငန္းမ်ားဖြံ႔ၿဖဳိးတုိးတက္လာႏုိင္ရန္၊ ျပည္သူမ်ား၏ ရီးသြားသယ္ယူပုိ႔ေဆာင္ေရးက႑မ်ာ
ပုိမုိတုိးတက္လာေစရန္အတြက္အလုပ္ရံုေဆြးေႏြးပြဲျပဳလုပ္ခဲ႕ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းစီးပြားေရးႏွင္႔ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန ဒုတိယ၀န္ႀကီးေဒါက္တာပြင္႔ဆန္း ယေန႕ျပဳလုပ္ေသာ အလုပ္ရံုေဆြးေႏြးပြဲတြင္ရွင္းလင္းေျပာဆိုသည္။



“ေမာ္ေတာ္ကားတင္သြင္းတဲ႔အခါမွာ ဌာနဆုိင္ရာအခက္အခဲေတြ ႀကဳံေတြ႔ရတာတစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ေတာ႔ မတူၾကဘူးေပါ႔။ ဒါေပမယ္႔ တူတာေလးေတြညွိႏူိင္းၿပီးေတာ႔ ေဆာင္ရြက္ဖုိ႔ ရွိပါတယ္။ လက္ရွိေမာ္ေတာ္ကားတင္သြင္းေနတဲ႔ အေျခအေနေတြဟာ ဘယ္ေလာက္ထိ အခက္အခဲ ရွိေနတယ္။ Sale Centerေတြနဲ႔ပတ္သတ္လုိ႔ တင္ျပေတာင္းဆုိတာေတြ Record ယူထား ပါတယ္။ေဆာင္ရြက္ေပးဖုိ႔လည္း စီစဥ္သြားမွာျဖစ္တယ္” ဟုစီးပြားေရးႏွင္႔ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန မွ G.M ဦးေက်ာ္စုိးကေျပာသည္။


အဆိုပါ ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ျပည္တြင္းေမာ္ေတာ္ယာဥ္တင္သြင္းေရာင္းခ်သူမ်ားအေနျဖင္႔ႀကဳံေတြ႔ေနရေသာအခက္အခဲမ်ားအား စီးပြားေရးႏွင္႕ကူသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး၀န္ၾကီး႒ာနသို႕တင္ျပေဆြးေႏြးခဲ႔ ေၾကာင္း သိရွိရသည္။


 “ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တင္သြင္းေရာင္းခ်ရာမွာ ႀကဳံေတြ႔ေနရတဲ႔ အခက္ခဲေလးေတြကုိေျဖေလ်ာ႔ႏုိင္တာ ေျဖေလ်ာ႔ဖုိ႔ ကုိလုပ္ငန္း ရွင္ေတြဘက္က တင္ျပတယ္။ဒီေန႔လုပ္သြားတဲ႔ အလုပ္ရုံေဆြးေႏြးပြဲက ၿပီးခဲ႔တာေတြကုိပဲဦးတည္တယ္။ေရွ႔ဆက္တဲ႔ အပုိင္းကုိဦးမတည္ဘူး.။ လက္ရွိႀကဳံေတြ႔ခဲ႔ရတဲ႔အခက္အခဲေတြကုိ ဘယ္လုိေျဖေလ်ာ႔မလဲဆုိတဲ႔ အပုိင္းပဲရွိေသးတယ္။
ေရွ႔ဘာဆက္လုပ္မလဲဆုိတဲ႔ေမးခြန္းလည္း ေမးခြင္႔မရခဲ႔ဘူး (အခ်ိန္မရလုိ႔)။ေျပာသြားတာလဲမရွိခဲ႔ဘူး”ဟု အလုပ္ရုံေဆြးေႏြးပဲြ တက္ ေရာက္ခဲ႔သူ (ASECo.Ltd) ကားကုမၸဏီမွ ေဒါက္တာခန္႔၀င္းက ေျပာသည္။

အဆိုပါအလုပ္ရံုေဆြးေႏြးပြဲတက္ရာက္ခဲ႔သူမ်ားအေနျဖင္႔ အခြန္ေကာက္ခံမႈႏႈန္းထားမ်ားအား ေလ်ာ႔ခ်   ေကာက္ခံသင္႔ေၾကာင္း ကိုလည္းတတ္ေရာက္သူတစ္ဦးက အႀကံျပဳေျပာဆိုခဲ႔သည္။


 “ အခုဆုိ အေရာင္းစင္တာေတြသာ မ်ားလာတယ္။ အခြန္ေကာက္ခံတာမ်ဳိးေတြကလည္းေလ်ာ႔သင္႔ တယ္။ ကားျပည္ပက ၀ယ္လာ က်ပ္သိန္း ၂၀၀ ဆုိရင္ဒီလည္းေရာက္အခြန္ေဆာင္တာေတြ ဘာေတြနဲ႔ က်ပ္ သိန္း ၄၀၀-၅၀၀ ေလာက္ျဖစ္သြားေတာ႔လည္း   ဘယ္လုိမွ လူတုိင္းကားပုိင္ဆိုင္ခြင္႔ဆုိတာ မရွိလာႏုိင္ပါဘူး။ အခုကားစီးပြားေရးလုပ္ငန္းေျပာင္းလဲလာတဲ႔ ၇လ-၈လ ၀န္းက်င္ကုိၾကည္႔ျပီးခန္႔မွန္းရ တာျဖစ္တယ္”ဟု အလုပ္ရုံေဆြးေႏြးပြဲသုိ႔ တက္ေရာက္ခဲ႔သူကားေရာင္း၀ယ္ေရး လုပ္ကုိင္ေနသူတစ္ဦး က  ေျပာသည္။


အဆိုပါ အလုပ္ရုံေဆြးေႏြးပြဲအားေမလ ၂၁ရက္ေန႕၊ နံနက္ ၉နာရီအခ်ိန္တြင္ ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏုိင္ငံကုန္သည္မ်ားႏွင္႔ စက္မူလက္မူလုပ္ငန္းရွင္မ်ားအသင္းခ်ဳပ္(UMFCCI)တြင္ ျပဳလုပ္ခဲ႔ျခင္းျဖစ္သည္။ျပည္တြင္းရွိ ယာဥ္အုိယာဥ္ေဟာင္းမ်ားအား ၂၀၁၁ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာ(၁၁)ရက္ေန႔တြင္ ႏုိင္ငံပုိင္ သတင္းစာမ်ားမွ မွတ္ပုံတင္သတ္တမ္း ႏွစ္(၄၀)၊ႏွစ္ (၃၀)ႏွင္႔ ႏွစ္(၂၀)ရွိ ကားမ်ားကုိ အပ္ႏွံၿပီးပါက ၁၉၉၅ခုႏွစ္မွ ၂၀၀၅ခုႏွစ္အထိ မူလႏုိင္ငံ ေရာင္းေစ်း အေမရိကန္ေဒၚလာ (၃၅၀၀)ထက္မပုိေသာ
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္(၁)စီ ၀ယ္ယူခြင္႔ျပဳခဲ႔ေၾကာင္း သိရသည္။
 

ယာဥ္အုိယာဥ္ေဟာင္း အပ္ႏွံခြင္႔ျပဳခဲ႔သည္႔ ေန႔မစ၍ ေမလ(၁၈)ရက္ေန႔အထိ က.ည.နသုိ႔ ယာဥ္အုိ ယာဥ္ေဟာင္း လူစီးယာဥ္ (၄၆၈၇၁) စီး၊Truck (၃၁၅၆)စီး၊ Bus(၁၂၉၅)စီး ရွိၿပီး Sale Center ေမာ္ေတာ္ယာဥ္၀ယ္ယူခြင္႔ အထူးပါမစ္အျဖစ္
လူစီးယာဥ္ (၂၄၄၉)စီး၊ Truck(၃)စီး၊ Bus (၄၄)စီး ခြင္႔ျပဳထားျပီးျဖစ္သည္။

No comments:

Post a Comment

စာဖတ္သူမ်ားကြန္မန္.ေပးနုိင္ပါသည္။