Thursday, May 24, 2012

ထားဝယ္စီမံကိန္းအတြက္ ထိုင္းအစိုးရ ေဒၚလာ ၁ ဘီလီယံ ခြင့္ျပဳ

ထားဝယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ စက္မႈဇုန္ တည္ေဆာက္ေရး အေထာက္အကူျဖစ္ေစမည့္ စီမံကိန္း ၂၀၃ ခုအတြက္ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၁ ဘီလီယံေက်ာ္ ထိုင္းအစိုးရက ခြင့္ျပဳလိုက္ေၾကာင္း ဘန္ေကာက္ပို႔စ္ သတင္းစာ ေဖာ္ျပခ်က္အရ သိရသည္။
တနသၤာရီတိုင္း ထားဝယ္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္း အစိတ္အပိုင္း တေနရာ (ဓာတ္ပံု - Reuters)

ထားဝယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ နီးသည့္ ထိုင္းဘက္အျခမ္းရွိ ခ႐ိုင္ ၈ ခုတြင္ စီမံကိန္းမ်ား အၿပီးတည္ေဆာက္ေရးအတြက္ ထိုင္းကက္ဘိနက္က ထိုင္းဘတ္ ၃၃.၁ ဘီလီယံ (အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၁ ဘီလီယံေက်ာ္) ကို ေမလ ၂၀ ရက္ေန႔က ခြင့္ျပဳလိုက္ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဘတ္ေငြ ၁ ဘီလီယံကုန္က်မည့္ စီမံကိန္း ၆၀ ခုမွာ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ အသင့္ျဖစ္ေၾကာင္း အစိုးရ ေျပာခြင့္ရပုဂၢိဳလ္ Anusorn Lamsa-ard ဘန္ေကာက္ပို႔စ္ သတင္းစာသို႔ ေျပာထားသည္။
ထိုင္းဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ယင္းလတ္ ရွင္နာဝပ္ ဥကၠ႒အျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ေသာ ကက္ဘိနက္ အစည္းအေဝးက ဤစီမံကိန္းမ်ားအတြက္ သေတာတူညီလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။
“ထား၀ယ္က အာဆီယံ အေနာက္ဘက္ျခမ္း ကုန္သြယ္ေရးအတြက္ တံခါးေပါက္ ျဖစ္လာႏိုင္ၿပီး ေဒသတြင္း ႏိုင္ငံေတြနဲ႔ အေရွ႕ေတာင္အာရွကို ေပါင္းကူးေပးမယ့္ တံတား ျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္” ဟု Anusorn က ဆိုသည္။
ထားဝယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ စက္မႈဇုန္ တည္ေဆာက္ေရးတြင္ ထိုင္းႏိုင္ငံက ေဆာက္ရြက္ျခင္းမွာ ယင္းစီမံကိန္းမ်ားက ျမန္မာ့စီးပြားေရး ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈကို အေထာက္အကူ ေပးမည္ျဖစ္ၿပီး ထိုင္းႏိုင္ငံ အေနာက္ဘက္ပိုင္းတြင္ ကုန္သြယ္ေရး ဗဟုိခ်က္အသစ္အျဖစ္ ခ်ဲ႕ထြင္ႏိုင္ေရးအတြက္ ျဖစ္သည္ဟု ထိုင္းအစိုးရ ျပည္သူ႔ဆက္ဆံေရးဌာန၏ အဆိုအရ သိရသည္။
ထိုင္းဘက္အျခမ္း ကန္ခ်နဘူရီမွ ျမန္မာဘက္ ထားဝယ္သို႔ အေဝးေျပးကားလမ္း ေဖာက္လုပ္ေရးအတြက္ ကန္ခ်နဘူရီ ခ႐ိုင္အတြင္းရွိ ဘန္ဖူနမ္ရြန္ရြာအနီး နယ္စပ္ကို ဖြင့္ေပးျခင္းအားျဖင့္ ျမန္မာဘက္က အေထာက္အကူ ေပးေစလိုေၾကာင္း ထုိင္းအစိုးရက ျမန္မာကို တိုက္တြန္းထားသည္ဟု ထိုင္းအစုိးရဝက္ဘ္ဆိုဒ္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
ထိုင္း ဒု ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ႏွင့္ ထိုင္းဘ႑ေရး၀န္ႀကီးတို႔၏ ဦးေဆာင္မႈေအာက္တြင္ စီမံကိန္း ေထာက္ပံ့ေရးအတြက္ အဆင့္သံုးဆင့္ရွိသည္ဟု ဘန္ေကာက္ပို႔စ္ သတင္းစာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
အေကာင္အထည္ေဖာ္မည့္ စီမံကိန္းမ်ားတြင္ ပထမအဆင့္၌ ထား၀ယ္ၿမိဳ႕ႏွင့္ ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္အား ဆက္သြယ္ေပးမည့္ ေလးလမ္းသြား အေ၀းေျပးလမ္းမႀကီး၊ ေရေလွာင္တမံတခု၊ ေက်ာက္မီးေသြးသံုး ဓာတ္အားေပး စက္႐ံုတ႐ံု၊ စက္မႈဇံုမ်ားသို႔ ခ်ိတ္ဆက္ေပးမည့္ လမ္းမ်ား၊ အိမ္ယာသစ္မ်ား၊ အစိုးရ ႐ံုးအေဆာက္အအံုသစ္မ်ား၊ ေရႏွင့္ ေရပိုက္လိုင္းမ်ား၊ ေရဆိုးထုတ္ စနစ္မ်ား ပါ၀င္မည္ဟု သိရသည္။
၂၀၁၈ ခုႏွစ္တြင္ ဒုတိယ အဆင့္အေနျဖင့္ ၄င္းနယ္ေျမအတြင္း ေစ်း၀ယ္စင္တာမ်ား တည္ေဆာက္ျခင္း၊ ထား၀ယ္ႏွင့္ ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္ လမ္းမႀကီးအား ရွစ္လမ္းသြားအျဖစ္ တုိးခ်ဲ႕မည့္စီမံကိန္းမ်ားပါရွိသည္။
ရထားလမ္း၊ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားေပးလိုင္း၊ သဘာဝဓာတ္ေငြ႔ႏွင့္ ေရနံပိုက္လိုင္းမ်ား ထိုင္းႏိုင္ငံအထိ တိုးခ်ဲ႕သြယ္တန္းျခင္းကို ေနာက္ဆံုးအဆင့္အျဖစ္ ၂၀၂၀ တြင္ လုပ္ေဆာင္သြားမည္ဟု သိရသည္။
ထား၀ယ္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ကို ထိုင္းႏိုင္ငံ၏ အႀကီးဆံုး ေဆာက္လုပ္ေရး ကုမၸဏီျဖစ္သည့္ အီတလီ-ထိုင္း ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးကုမၸဏီမွ တာဝန္ယူ တည္ေဆာက္မည္ ျဖစ္သည္။
ထိုင္းက ထားဝယ္ေဒသအတြင္း စီးပြားေရးတိုးခ်ဲ႕မႈကို အရွိန္ျမွင့္ေနစဥ္ မတရား ေျမယာသိမ္းဆည္းမႈႏွင့္ အဓမၼ ေရႊ႕ေျပာင္းခိုင္းမႈမ်ား၊ လမ္းပမ္းဆြက္သြယ္ေရးအတြက္ ဖယ္ေပးလိုက္ရေသာ အိမ္ယာမ်ား၊ ျပန္လည္ ေနရာခ်ထားေရးမ်ားအတြက္ ေလွ်ာ္ေၾကး ထိုက္တန္စြာ မရျခင္းမ်ားေၾကာင့္ ေဒသခံမ်ား၏ ကန္႔ကြက္မႈမ်ားလည္း ထြက္ေပၚေနသည္။ ေဒသခံျပည္သူ အမ်ားအျပားက အဆိုပါ စီမံကိန္းေၾကာင့္ ၎တို႔၏ နယ္ေျမမ်ားႏွင့္ ေန႔စဥ္ဘ၀ ထိခိုက္ဆံုး႐ံႈးမည္ကို စိုးရိမ္ေနၾကသည္။
၂၀၁၅ တြင္ အၿပီးသတ္ဖြယ္ရွိသည့္ ယင္းစီမံကိန္းအတြက္ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္အကုန္တြင္ ေဒသခံေပါင္း ၃ ေသာင္းခန္႔ ေနရာေရႊ႕ေျပာင္းရဖြယ္ရွိေၾကာင္း သိရွိရသည္။

No comments:

Post a Comment

စာဖတ္သူမ်ားကြန္မန္.ေပးနုိင္ပါသည္။