Tuesday, December 4, 2012

ဆက္သြယ္ေရးဥပေဒၾကမ္း အၾကံျပဳေဆြးေႏြးပြဲက်င္းပ ၀န္ႀကီးဌာနက လႊမ္းမိုးခ်ဳပ္ကိုင္လြန္းေနေသာ အခ်က္၊ လြတ္လပ္စြာ ယႇဥ္ၿပိဳင္လုပ္ကိုင္ခြင့္၊ ျပစ္မႈႏႇင့္ျပစ္ဒဏ္မ်ားတြင္ ပါ၀င္ေသာအခ်က္မ်ားႏႇင့္ ပတ္သက္၍ ထည့္သြင္းအၾကံျပဳခဲ့ၾက

3






ဆက္သြယ္ေရးဥပေဒၾကမ္း အၾကံျပဳေဆြးေႏြးပြဲကို ဒီဇင္ဘာလ ၃ ရက္ေန့က MICTDC  ရႇိ Conference Hall တြင္ က်င္းပခဲ့ၿပီး ျပည္သူ့လႊတ္ေတာ္ ဒုတိယဥကၠ႒ ဦးနႏၵေက်ာ္စြာ၊ ဥပေဒေရးရာ တာ၀န္ရႇိသူမ်ား၊
ဥပေဒပညာရႇင္မ်ား၊ ကြန္ပ်ဴတာအသင္းမ်ားမႇ တာ၀န္ရႇိသူမ်ား၊ အိုင္တီပညာရႇင္မ်ား၊ အိုင္တီလုပ္ငန္းရႇင္မ်ား တက္ေရာက္ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကေၾကာင္း သတင္းရရႇိသည္။
အဆိုပါ အၾကံျပဳေဆြးေႏြးပြဲတြင္ တစ္ဦးလ်င္ ငါးမိနစ္ခန့္စီျဖင့္ မိမိတို့ အၾကံျပဳလိုေသာ အခ်က္မ်ားကို အၾကံျပဳ ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကေၾကာင္း သိရသည္။ ယင္းအၾကံ ျပဳေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ျပည္တြင္းျပည္ပမႇ ပညာရႇင္၊ လုပ္ငန္းရႇင္ေပါင္း ၂၀ ဦးခန့္မႇ အၾကံျပဳ ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံ ကြန္ပ်ဴတာအသင္းခ်ဳပ္၏ ဥကၠ႒ျဖစ္သူ ဦးခြန္ဦးက ဆက္သြယ္ေရး ဥပေဒေၾကာင့္ အိုင္စီတီက႑မႇာ အလ်င္အျမန္ တိုးတက္ဖြံ႕ၿဖိဳးသြားႏိုင္ သကဲ့သို့ ယင္းဥပေဒေၾကာင့္ပင္ တိုးတက္မႈ ေႏႇးေကြးသြားျခင္းႏႇင့္လည္း ၾကံဳေတြ႕ႏိုင္ေၾကာင္း၊ Regulator အေနျဖင့္ ၀န္ႀကီးဌာနေအာက္တြင္ ရႇိမေနဘဲ သီးျခားျဖစ္ေနသင့္ေၾကာင္း စသည့္အခ်က္မ်ားကို အၾကံျပဳေဆြးေႏြးခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
ျမန္မာႏိုင္င ကြန္ပ်ဴတာပညာရႇင္အသင္း၏ဥကၠ႒ ဦးရဲရင့္၀င္းက ''အခန္း ၄ ပုဒ္မ ၇ အရ အိုင္တီ၀န္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္း အားလံုးဟာ လိုင္စင္လိုေနတဲ့သေဘာမ်ဳိး ျဖစ္ေနပါတယ္။ အဲဒီမႇ Web Development လုပ္ငန္းေတြ၊ eCommerce လုပ္ငန္းေတြ၊ ကိုယ္ေရးလိုက္တဲ့ Application တစ္ခုကို ေရာင္းရင္လည္း လိုင္စင္လိုေနတဲ့သေဘာ ျဖစ္ေနပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ လိုင္စင္လိုတဲ့လုပ္ငန္း၊ လိုင္စင္မလိုတဲ့လုပ္ငန္း ဆိုၿပီး ခြဲျခားသတ္မႇတ္ေပးဖို့ လိုမယ္ထင္ပါတယ္။ ဒါက လြတ္လပ္စြာ ဖန္တီးခြင့္နဲ့ အေသးစားလုပ္ငန္းေတြကို ထိခိုက္ႏိုင္ပါတယ္'' ဟု အၾကံျပဳ သုံးသပ္ခဲ့သည္။
''တျခားႏိုင္ငံေတြမႇ International Gateway နဲ့ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ တစ္ဦးတစ္ေယာက္တည္းက မကိုင္ဘဲ လိုင္စင္ရႇိသူေတြကို ခြင့္ျပဳထားတာ ေတြ႕ရတယ္။ ဒီလိုမ်ဳိး လုပ္ငန္းေတြမႇာ Service Quality က စကားေျပာပါတယ္။ တစ္ဦးနဲ့တစ္ဦး Operator Run ၾကပံုခ်င္း မတူၾကပါဘူး။ ေနာက္တစ္ခ်က္က ဆက္သြယ္ေရးပစၥည္းေတြကို လိုင္စင္ရႇိမႇ အသံုးျပဳလို့ရမယ္ဆိုတာကုိ ျပင္သင့္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက Regulator အေနနဲ့ ၀န္ႀကီးဌာနေအာက္မႇာ မရႇိသင့္တဲ့ကိစၥ၊ အဲဒါနဲ့ပတ္သက္ၿပီး စင္ကာပူကို ေလ့လာၾကည့္ေတာ Facilities Based လိုင္စင္နဲ့ Service Based လိုင္စင္ဆိုၿပီး ႏႇစ္မ်ဳိးခြဲထားတာ ေတြ႕ရတယ္။ Facilities Based မႇာက Infrastructure ေတြပါတဲ့ လုပ္ငန္းႀကီးေတြ အက်ဳံး၀င္ၿပီး Service Based မႇာက အင္တာနက္၀န္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းေတြလို လုပ္ငန္းေသးေတြ အက်ဳံး၀င္တာ ေတြ႕ရတယ္။ ဆက္သြယ္ေရး ဥပေဒက အေရးႀကီးပါတယ္။ လြဲသြားရင္ အားလံုးလုပ္ရကိုင္ရ ခက္သြားႏိုင္တယ္'' ဟု ျမန္မာႏိုင္ငံ ကြန္ပ်ဴတာလုပ္ငန္းရႇင္အသင္း ဥကၠ႒ဦးမင္းေဇယ်ာလိႈင္က အၾကံျပဳ ေျပာၾကားခဲ့သည္။
MIDO ၏ Executive Director ျဖစ္သူ ကိုေနဘုန္းလတ္ကလည္း ''အခုၾကံဳေတြ႕ေနရတဲ့ Volume Based Charging ကိစၥလိုမ်ဳိးပဲ ၀န္ေဆာင္မႈႏႈန္းထားေတြ၊ ကုမၸဏီေတြရဲ႕ ႏႈန္းထားေတြကို ၀န္ႀကီးဌာနကပဲ သတ္မႇတ္ေနမယ္ဆိုရင္ ယႇဥ္ ၿပိဳင္မႈကို ထိခိုက္ႏိုင္သလို စားသုံးသူေတြကို ၀န္ေဆာင္မႈေပးရာမႇာလည္း ထိခိုက္မႈေတြ ရႇိႏိုင္ပါတယ္။ အခန္း (၁၉) ပုဒ္မ၆၀ (က) အရ ႏုိင္ငံေတာ္လံုျခံဳေရး၊ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရး၊ တိုင္းရင္းသား စည္းလံုးညီညြတ္ေရး ဆိုတာေတြမႇာ ဘယ္လိုမ်ဳိး သတ္မႇတ္မႇာလဲ။ တိက်တဲ့အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆိုခ်က္ေတြ လိုပါတယ္။ ၆၆ မႇာ သတင္းအခ်က္အလက္ေတြကို ေပးပို့ျဖန့္ခ်ိတယ္၊ လက္ခံရယူတယ္ဆိုတာ ဘယ္လိုမ်ဳိးကို ေျပာတာလဲ။ အီးေမးလ္ရဲ႕ Inbox ထဲေရာက္ေနတဲ့ မက္ေဆ့တစ္ခုကလည္း လက္ခံရယူတာပဲလား။ လူကေထာင္ထဲေရာက္ေနခ်ိန္မႇာလည္း Inbox  ထဲကို မက္ေဆ့ေတြက ထပ္ေရာက္ေနႏိုင္တာပဲ။ ေထာင္ ၇ ႏႇစ္ ကေန ၁၅ ႏႇစ္ထိ ခ်ႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္က လြတ္လပ္စြာ ေရးသားထုတ္ေဖာ္ခြင့္နဲ့ သတင္းလြတ္လပ္ခြင့္ကို ထိခိုက္ႏိုင္တယ္'' ဟု ေဆြးေႏြးေျပာၾကားခဲ့သည္။
''အခန္း ၁၁ ပုဒ္မ ၃၂ (က) က လက္ေတြ႕လုပ္ေဆာင္ေနရတာေတြနဲ့ ကိုက္ညီမႈမရႇိဘူး။ ၀န္ေဆာင္မႈႏႈန္းထားေတြကုိ တင္ျပရန္ မလိုဆိုတာမ်ဳိး ထည့္သြင္းေပးသင့္တယ္။ အခန္း (၁၉) ျပစ္မႈႏႇင့္ ျပစ္ဒဏ္မ်ားမႇာ ၀န္ေဆာင္မႈေပးသူကို ဒုကၡေရာက္ေစႏိုင္တဲ့အခ်က္ေတြ အမ်ားႀကီးပါတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ အဲဒါအျပင္ Google အေနနဲ့ လုပ္ငန္းလိုင္စင္ လာမေလ်ာက္ခဲ့ဘူးဆိုရင္ ဆက္သြယ္ေရးဥပေဒ ျပဌာန္းၿပီးေနာက္မႇာ ဂ်ီေမးလ္ေတာင္မႇ တရားမ၀င္ အီးေမးလ္ျဖစ္သြားႏိုင္တဲ့ အေျခအေနမ်ဳိးမႇာ ရႇိေနတယ္။ ၿပိဳင္ဆိုင္ႏိုင္မႈကို အားေပးတဲ့အခ်က္ေတြ ပိုထည့္သြင္းသင့္ပါတယ္'' ဟု MCC ကြန္ပ်ဴတာအုပ္စုမႇ ေဒၚေခ်ာခင္ခင္က ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ထို့ေနာက္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ကြန္ပ်ဴတာအသင္းခ်ဳပ္မႇ အလုပ္အမႈေဆာင္ တစ္ဦးျဖစ္သူ ဦးေအာင္စိုးသာက ''၃၁(က)(ခ) ေတြမႇာ ၀န္ေဆာင္ခႏႈန္းထား သတ္မႇတ္တဲ့ကိစၥက ၀န္ႀကီးဌာနရဲ႕ တာ၀န္ရႇိသူအေပၚမႇာ လံုး၀မူတည္ေနတာ ေတြ႕ရတယ္။ လက္ရႇိပံုစံအရ ဆက္သြယ္ေရးညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနက Regulator ျဖစ္ေနတာ ေတြ႕ရတယ္။ ကိစၥေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို Regulator ဆီတင္ျပရမယ္ ဆိုတာမ်ဳိးေတြ ပါေနတယ္။ Regulator ဆိုတာ ဘယ္လက္ေအာက္မႇာမႇ မဟုတ္ဘဲ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ပဲ ျဖစ္ေနသင့္ပါတယ္။ ပုဒ္မ ၇၂ မႇာ ၀န္ႀကီး သို့မဟုတ္ ၀န္ႀကီးက တာ၀န္ေပးအပ္သူကပဲ အမ်ဳိးသားဆက္သြယ္ေရး အၾကံေပးေကာ္မတီမႇာ ဥကၠ႒လုပ္ႏိုင္တယ္ ဆိုတာက မျဖစ္သင့္ဘူး။ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ပဲ ျဖစ္သင့္တယ္'' ဟု အၾကံျပဳခဲ့သည္။
''အခန္း ၂၀ ပုဒ္မ ၇၃ မႇာ ၾကားျဖတ္ဖမ္းယူေရးအတြက္လို့ ဆိုရာမႇာ ဘယ္လိုအခ်က္မ်ဳိးကို ဆိုလိုလဲဆိုတာကို တိတိက်က် ျပ႒ာန္းသင့္တယ္။ ဒီဥပေဒမူၾကမ္းမႇာ ၀န္ႀကီးဌာနရဲ႕ လႊမ္းမိုးမႈေတြ အရမ္းမ်ားေနပါတယ္'' ဟု ကိုေဇာ္ေဇာ္မ်ဳိးလြင္က အၾကံျပဳတင္ျပခဲ့သည္။
''ဒီဥပေဒမူၾကမ္းမႇာ ေယဘုယ်ဆန္တာေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေတြ႕ရပါတယ္။ အသံုးျပဳသူေတြကိုပါ သက္ေရာက္ေနတာေတြလည္း အမ်ားႀကီးေတြ႕ရတယ္။ တခ်ဳိ႕ကိစၥေတြအတြက္ Cyber Crime ဥပေဒလိုမ်ဳိး သက္သက္ရႇိသင့္တယ္။ ဒီဥပေဒက ဆက္သြယ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို စည္းၾကပ္တဲ့ ဥပေဒမ်ဳိးပဲ ျဖစ္သင့္တယ္'' ဟု ကိုအိေမာင္ကလည္း အၾကံျပဳသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ ကြန္ပ်ဴတာအသင္းခ်ဳပ္မႇ တြဲဖက္အတြင္းေရးမႇဴး ဦးထြန္းသူရသက္က ''အခန္း ၄၊ ပုဒ္ မ ၇ (ဂ)(ဃ) မႇာ အသံုးခ်၀န္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းေတြအေနနဲ့ လိုင္စင္ယူရမယ္ဆိုတာ အဆင္မေျပႏိုင္ဘူး။ အဲဒီလို လုပ္ငန္းေတြအေနနဲ့ လိုင္စင္ယူစရာ မလိုသင့္ဘူး'' ဟု အၾကံျပဳခဲ့သည္။

No comments:

Post a Comment

စာဖတ္သူမ်ားကြန္မန္.ေပးနုိင္ပါသည္။