Friday, August 31, 2012

အႀကီးစားျပဳျပင္မႈမ်ားအား ထပ္မံေမွ်ာ္လင္႔ေနသည္႔ မယူေတာင္ၾကားဥမင္လွဳိင္ေခါင္း


ျမန္မာ-ဘဂၤလာေဒ့ရွ္ နယ္စပ္ကုန္စည္ လည္ပတ္စီးဆင္းမႈတြင္ အဓိကအေရးပါေသာ   ဘူးသီးေတာင္-ေမာင္ေတာ မယူေတာင္ၾကားလမ္းရွိ ဥမင္လိႈင္ေခါင္းႀကီးအား  အႀကီးစားျပဳျပင္မြမ္းမံရန္ လိုအပ္ေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ယာဥ္ေမာင္းမ်ားထံက သိရသည္။

ႏွစ္ကာလသက္တမ္းၾကာျမင့္လာသည္ႏွင့္ လွဳိင္ေခါင္း ေခါင္မိုးနံရံမ်ား နိမ့္က်လာျခင္း၊ ေျမသားနံရံမ်ားကြာက်လာျခင္းႏွင့္   ေရစိမ့္က်မွဳမ်ားရိွလာရာ ေရရွည္အနာဂါတ္ကာလ မ်ားတြင္ ဆက္လက္အသုံးျပဳ  သြားလာႏုိင္ရန္အတြက္ အႀကီးစားျပဳျပင္ မြမ္းမံရန္ လိုအပ္ေနျခင္းျဖစ္သည္ဟု ေဒသခံတို႔က ဆိုသည္။

အဆိုပါ လိွဳင္ေခါင္းမွာ(၆၅၈)ေပရွည္လ်ားျပီး၊ ျပိတိသွ်အစိုးရ  လက္ထက္ (၁၈၈၁)ခုႏွစ္ က မီးရထားေျပးရန္အတြက္ ၿဗိတိသွ် မာတင္ကုမၸဏီက  တာ၀န္ယူေဖာက္လုပ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း လမ္းသမိုင္းမွတ္တမ္းမ်ားအရ သိရသည္။

တည္ေဆာက္ခဲ့ေသာ  ၿဗိတိသွ်ကုမၸဏီအေနျဖင့္ အဆိုပါလမ္းအား ႏွစ္ေပါင္း (၉၀) ေက်ာ္အထိသာ အသုံးျပဳသြား လာႏိုင္ မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ၊သတ္မွတ္သက္တမ္္း ေက်ာ္လြန္လ်င္ လမ္းလိွဳင္ေခါင္း ေခါင္မိုးၿပိဳက်မႈ အႏၱရာယ္မ်ား ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္သည့္ အတြက္ အႀကီးအစားျပဳျပင္ရန္ လိုအပ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း လမ္းသမိုင္း မွတ္တမ္းမ်ားအရ သိရသည္။

အဆိုပါလိႈင္ခါင္းမွာ  ယခုအခိ်န္တြင္ ႏွစ္ေပါင္းသက္တမ္း(၁၃၀)ထိရွိလာၿပီ ျဖစ္ရာ (၂၀၀၂) ခုႏွစ္အတြင္းက ေမာင္ေတာခရုိင္   ျပည္သူ႕ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းႏွင့္ ဘူးသီးေတာင္၊ ေမာင္ေတာျပည္သူ႕ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား ပူးေပါင္းျပီး ေခါင္မိုးလံုးပတ္လည္အတြင္းပိုင္းမ်ားအား  သံယက္မမ်ားရံ၍  အၾကီးစားျပဳျပင္မွဳ တစ္ၾကိမ္  ျပဳလုပ္ခ့ဲေၾကာင္းကိုလည္း သိရသည္။

“ ေခါင္မိုးက လြန္ခဲ့တဲ့(၁၅)ႏွစ္မတိုင္မီကထက္  အခုႏွစ္ေတြမွာနိမ့္က်လာမွဳ ျဖစ္ေပၚလာတာကို  သတိျပဳမိပါတယ္။  အဲဒီႏွစ္ေတြ မတိုင္မီက ကားေခါင္မိုးေပၚမွာခရီးသည္မ်ား တက္ထိုင္  သြားလို႕ရတယ္။  အခုႏွစ္ေတြမွာေတာ့အဲဒီလိုသြားလို႕ အဆင္မေျပဘူး။ ေခါင္မိုးကခရီးသည္ေတြက ျပားျပား၀ပ္ျပီး သြားလာေနရပါတယ္’’ အဆိုပါလမ္းရွိႏွစ္ေပါင္း(၂၀)ေက်ာ္အၾကာ ယာဥ္ေမာင္းလာခဲ့သူ ၀ါရင့္ယာဥ္ေမာင္း ေမာင္ေတာျမိဳ႕ခံဦးေက်ာ္ေအးကေျပာသည္။

 ထိုကဲ့သို႕အေျခအေနမ်ားျဖစ္ေပၚလာျခင္းမ်ားေၾကာင္႔  (၂၀၀၈)ခုႏွစ္ အတြင္းက ေမာင္ေတာခရုိင္ျပည္သူ႕ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္း၊ဘူးသီးေတာင္၊ေမာင္ေတာျမိဳ႕နယ္ ျပည္သူ႕ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားက  ပူးေပါင္ကာ ဥမင္လိုင္ေခါင္း   ေရွာင္ကြင္းလမ္းေၾကာင္းတစ္ခုအား ေဖာက္လုပ္ထားေၾကာင္းကိုလည္း သိရသည္။

အဆိုပါေရွာင္ကြင္းလမ္မွာလည္း မတ္ေစာက္လြန္းသည္႔ အၾကမ္းထည္ လမ္းပိုင္းျဖစ္သည္႔အတြက္ လွိဳင္ေခါင္းအတြင္းမွ သြားလာႏိုင္ျခင္းမရွိပါက ခရီးသြားမ်ားအေနျဖင္႔ အျခားလမ္းမရွိသျဖင္႔ အခက္ေတြ႕ႏိုင္ေၾကာင္းကိုလည္း ေဒသခံတို႔က ဆိုသည္။

ဘူးသီးေတာင္-ေမာင္ေတာ ကားလမ္းမွာ ျမန္မာ-ဘဂၤလာေဒ့ရွ္  ႏွစ္ႏိုင္ငံပို႕ကုန္သြင္းကုန္  လုပ္ငန္းမ်ားေဆာင္ရြက္တြင္     ျပည္တြင္းထြက္ကုန္မ်ားကိုဘူးသီးေတာင္မွတစ္ဆင့္ ေမာင္ေတာနယ္စပ္သို႕ တင္ပို႕ေဆာင္ရြက္ျခင္းႏွင့္ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္မွ သြင္းကုန္စည္းမ်ားကို ျပည္တြင္းသို႕ကုန္သြယ္တင္ပို႕ရာတြင္အဓိကအေရးပါေနသည္႕ တစ္ခုတည္းေသာ လမ္းမၾကီးျဖစ္သည္။

No comments:

Post a Comment

စာဖတ္သူမ်ားကြန္မန္.ေပးနုိင္ပါသည္။