Monday, September 3, 2012

ျပည္ေတာ္ျပန္ ရွစ္ေလးလံုးေခါင္းေဆာင္မ်ား အစိုးရ၀န္ႀကီးမ်ားနဲ႔ေတြ႔

လက္ရွိ ျမန္မာႏုိင္ငံထဲက ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈ လုပ္ငန္းေတြ အေပၚမွာ အားရေက်နပ္မိတယ္လို႔ မၾကာခင္ကမွ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ေရာက္ရွိလာတဲ့ ၈၈ မ်ိဳးဆက္ ေက်ာင္းသား ေခါင္းေဆာင္ေဟာင္း ကိုမိုးသီးဇြန္က ေျပာလိုက္ပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံထဲမွာ ရွိေနတဲ့ အျပန္အလွန္ သံသယျဖစ္မႈေတြ ကင္းရွင္းၿပီးေတာ့ အေျပာင္းအလဲ အတြက္ ပူေပါင္း လုပ္ေဆာင္သြားၾကဖို႔ကိုလည္း သူက တိုက္တြန္းပါတယ္။ ကိုမိုးသီးဇြန္အပါအ၀င္ ျပည္ပကေန မၾကာခင္ကမွ ျပန္လည္ ေရာက္ရွိလာတဲ့ အတုိက္အခံ ေခါင္းေဆာင္တခ်ိဳ႕နဲ႔ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ ႐ံုးက ျပည္ေထာင္စု ၀န္ႀကီး ႏွစ္ဦးတို႔ ဒီကေန႔ ရန္ကုန္မွာ ေတြ႔ဆံုခဲ့ပါတယ္။ ရန္ကုန္မွာ ေရာက္ေနတဲ့ ကိုမိုးသီးဇြန္ကို ကုိသားညႊန္႔ဦးက ဆက္သြယ္ ေမးျမန္းထားပါတယ္။

ဒီကေန႔ ေတြ႔ဆံုမႈနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ကိုမိုးသီးဇြန္က အခုလို စ ေျပာျပပါတယ္။
“က်ေနာ္တုိ႔ ျမန္မာျပည္မွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရဖို႔ေပါ့ဗ်ာ၊ ေနာက္တခုက တုိင္းျပည္ ျပန္လည္ ထူေထာင္ေရးကိစၥေတြကို က်ေနာ္တို႔ ေဆြးေႏြးၾကပါတယ္။ အဓိက ကေတာ့ ၀န္ႀကီး ဦးေအာင္မင္း ရယ္၊ ၀န္ႀကီး ဦးစိုးသိန္း ရယ္ က်ေနာ္တုိ႔ ေတြ႔ျဖစ္ပါတယ္။ စကား ေျပာျဖစ္တယ္။”

ထူးထူးျခားျခား သေဘာတူညီခ်က္ေတြ ရတာမ်ိဳး ရွိပါလား။ - 

“ေတြ႔ဆံု ေဆြးေႏြးမႈေတြ အရ အလြန္ တိုးတက္ပါတယ္။ အလြန္ အားရေက်နပ္ပါတယ္။ အစိုးရအဖြဲ႔ကေနၿပီးေတာ့ လက္ရွိ ႏုိင္ငံေရး ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈေတြကို ဘယ္လို ႀကိဳးပမ္း ေဆာင္ရြက္ေနတယ္ ဆိုတဲ့အေၾကာင္း၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ အခက္အခဲေတြလည္း ရွိတဲ့အေၾကာင္းေပါ့ေနာ္။ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ မေရာက္ခင္ကေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔မွာလည္း သံသယေတြ ရွိတယ္။ မယံုၾကည္မႈေတြ ရွိတယ္။ အခုေတာ့ စၿပီး ယံုၾကည္မႈေတြ ျဖစ္လာတာေပါ့ဗ်ာ။ ဆိုေတာ့ ယံုၾကည္ေလာက္တဲ့ ေျပာင္းလဲခ်င္တဲ့ဆႏၵေတြ ၀န္ႀကီး ႏွစ္ပါးဆီက ေတြ႔ရတယ္။”

ကိုမိုးသီးတို႔ ဒီလာတဲ့ခရီးစဥ္က သမၼတရဲ႕ ဖိတ္ၾကားခ်က္လို႔ သိရပါတယ္ခင္ဗ်။ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ နဲ႔ေရာ ေတြ႔ဆံုဖို႔ ရွိပါလား။ - 

“ေတြ႔ဖို႔ အစီအစဥ္ ရွိပါတယ္။”

ကိုမိုးသီး ျမန္မာျပည္ကို ျပန္မေရာက္တာ ၾကာၿပီ။ အခု ျမန္မာျပည္ကို ေရာက္ၿပီ။ မေန႔ကလည္း ေလဆိပ္မွာ ေတာ္ေတာ္ေလး ႀကိဳၾကတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ကိုမိုးသီး ဘယ္လိုမ်ား ခံစားမိလဲ။ ျမန္မာျပည္ျပန္ေရာက္တဲ့အခါ အေျခအေနက - 

“မေရာက္တာ ၾကာေတာ့ဗ်ာ၊ ျမန္မာျပည္ကိုေရာ အၿမဲတမ္း သတိရေနတာေပါ့။ ေပ်ာ္တာေပါ့။ ဒီကိုေရာက္တဲ့ အခါက်ေတာ့လည္း ျပည္သူလူထုေတြ ႀကံဳေတြ႔ေနရတဲ့ စီးပြားေရး အခက္အခဲ ျပႆနာေတြကို က်ေနာ္ ျမင္ရတာေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒီအတြက္လည္း စိတ္မေကာင္းဘူးေပါ့။ က်ေနာ္ ျမင္တာကေတာ့ ျမန္မာျပည္ဟာ စီးပြားေရး ျပႆနာကို အျမန္ဆံုး ေျဖရွင္းဖို႔ လိုပါတယ္။”

ကိုမိုးသီး အေနနဲ႔ ေရွ႕ဆက္ ႏုိင္ငံေရး အေျခအေနကိုေရာ၊ ႏုိင္ငံေရး လုပ္ဖို႔ကိုေရာ ဘယ္လိုမ်ိဳး စဥ္းစားထားပါသလဲ။ - 

“က်ေနာ္ ဒီကို ေရာက္လာတဲ့အခါက်ေတာ့ဗ်ာ၊ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာရရင္ေတာ့ ဒီေန႔ ျဖစ္ေနတဲ့ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး ျပႆနာႀကီးကို အေလးထားေရးအျမင္နဲ႔ ဒီမိုကေရစီ လမ္းေၾကာင္းေပၚမွာ ခိုင္ခိုင္မာမာ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ ေလွ်ာက္ႏုိင္ဖို႔ က်ေနာ္ က်ရာေနရာကေန လုပ္ေပးခ်င္တာ ပိုမ်ားလာတယ္ဗ်။ က်ေနာ္တုိ႔ အားလံုးဟာ အစိုးရကေနၿပီး ျပည္သူေတြကို မယံုၾကည္တဲ့ သံသယေတြ ႀကီးေနတဲ့အခ်ိန္မွာ၊ ဒီေန႔ အင္တာဗ်ဴးေတြမွာလည္း ေျပာျပပါတယ္။ ဒီမိုကေရစီ အင္အားစုေတြ ၾကားထဲမွာလည္း သံသယေတြ ျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒါႀကီးကိုက က်ေနာ္တုိ႔ ပတ္၀န္းက်င္ တခုလံုးမွာ ျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒီေတာ့ အဲဒါေတြ အကုန္လံုးဟာ ဘာ သံသယေတြလဲ ဆိုေတာ့ ေပၚလစီပိုင္းဆိုင္ရာ သံသယေတြ ဆိုတာထက္ တေယာက္နဲ႔ တေယာက္ ႏိုင္ငံေရး ျပႆနာေတြအေပၚမွာ အေျခခံသြားတဲ့ဟာေတြ၊ အဲဒီလိုသာ သံသယရွိေနမယ္၊ တေယာက္နဲ႔တေယာက္ ဒီကြင္းထဲက ပယ္ထုတ္ေနမယ္ ဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ တုိင္းျပည္ဟာ ဘာမွ အေျဖမွန္မရဘဲ တ၀ဲလည္လည္ ျဖစ္ေနမယ္။ အဲဒါေၾကာင့္မုိလို႔ က်ေနာ္တုိ႔က ဒီအေျပာင္းအလဲကုိ ကဲ - လာ လက္ေတြ႔ လုပ္ၾကမယ္။ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔က ဒီမိုကေရစီေရးကို ဦးတည္သြားခ်င္တယ္။ အားလံုး ပါ၀င္ႏုိင္တဲ့ ပံုစံမ်ိဳးကို အစိုးရက ဖန္တီးေပးဖို႔လိုတယ္။ အဲဒါဆိုရင္ အစိုးရ အခု ရင္ဆိုင္ေနရတဲ့ စီးပြားေရး ပိတ္ဆို႔မႈ ျပႆနာ၊ ျပည္တြင္းစစ္ ျပႆနာကို က်ေနာ္တို႔ ကူညီ ေဆာင္ရြက္ ေပးႏုိင္တယ္။ အဲဒီဟာကလြဲလို႔ က်ေနာ္ ႏိုင္ငံေရး ပါတီေတြ ေထာင္ဖို႔၊ ေရြးေကာက္ပြဲေတြ ၀င္ဖို႔ ဆိုတာ က်ေနာ္က ဆႏၵ သိပ္မရွိေတာ့ဘူး။”

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ တို႔ ဘာတို႔နဲ႔ေရာ ေတြ႔ဖို႔ရွိပါလားခင္ဗ်။ - 

“ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ က်ေနာ္ ေတြ႔ခ်င္တယ္။ အဓိက လာတဲ့အထဲမွာ ေဒၚစုကို ေတြ႔ခ်င္တာ လည္း ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ေဒါက္တာ တင္မ်ိဳး၀င္းနဲ႔ က်ေနာ္ ဖုန္းဆက္တယ္။ က်ေနာ့္ message ကို ပို႔ေပးဖို႔ က်ေနာ္ ေျပာပါတယ္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ မ်က္ႏွာကို မေတြ႔ရတာလည္း ၂၄ ႏွစ္ရွိၿပီ။ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္ ေတြ႔ခ်င္တဲ့အေၾကာင္း ေဒါက္တာ တင္မ်ိဳး၀င္းကတဆင့္ အေၾကာင္းၾကား ထားပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ခရီးထြက္ေနတယ္ လို႔လည္း သိရပါတယ္။ သူ ျပန္လာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ သင့္ေလ်ာ္တဲ့အခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တုိ႔ ေတြ႔ဖို႔ အစီအစဥ္ ရွိတယ္။”

ကုိမိုးသီးဇြန္ကို ကိုသားညႊန္႔ဦး ဆက္သြယ္ ေမးျမန္းခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုမိုးသီးဇြန္တို႔အဖြဲ႔ဟာ ဒီကေန႔မွာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာရွိတဲ့ ၈၈ မ်ိဳးဆက္ ေက်ာင္းသားမ်ားအဖြဲ႔ ႐ံုးမွာ ကိုမင္းကိုႏုိင္ အပါအ၀င္ ၈၈ မ်ိဳးဆက္ ေက်ာင္းသား ေခါင္းေဆာင္ေတြ အဖြဲ႔နဲ႔လည္း ေတြ႔ဆံုခဲ့ပါတယ္။

No comments:

Post a Comment

စာဖတ္သူမ်ားကြန္မန္.ေပးနုိင္ပါသည္။