Monday, September 3, 2012

 ဧရာ၀တီႏွင့္ ခ်င္းတြင္းျမစ္ေၾကာင္း တစ္ေလွ်ာက္ ျပည္တြင္းဆိပ္ကမ္းသစ္ ေျခာက္ခုအား ျပည္တြင္းျပည္ပ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ားျဖင့္ တည္ေဆာက္ရန္ စီစဥ္

7485

မႏၱေလးေဂါ၀ိန္ဆိပ္ တစ္ေနရာ ဓာတ္ပံု - မင္းသန္႔
ဧရာ၀တီျမစ္ႏွင့္ ခ်င္းတြင္းျမစ္ ေၾကာင္း တစ္ေလွ်ာက္ ျပည္တြင္းဆိပ္ကမ္းသစ္ ေျခာက္ခုအား ျပည္တြင္း ျပည္ပရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ားျဖင့္ တည္ေဆာက္ရန္ စီစဥ္ထားေၾကာင္း ေရအရင္းအျမစ္ႏွင့္ ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ား ဖြ႔ံၿဖိဳးတိုးတက္ေရး ဦးစီးဌာနမွ ဒု-ညႊန္ခ်ဳပ္ဦးကိုကိုဦး ၏ ေျပာၾကားခ်က္အရ သိရသည္။

ေရအရင္းအျမစ္ႏွင့္ ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ား ဖံြ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးဦးစီးဌာန မွ ဧရာ၀တီျမစ္ေပၚတြင္ ျပည္တြင္း ဆိပ္ကမ္းသစ္ေလးခုႏွင့္ ခ်င္းတြင္းျမစ္ေပၚတြင္ ျပည္တြင္းဆိပ္ကမ္းသစ္ ႏွစ္ခုအား တည္ေဆာက္ႏိုင္ရန္ လ်ာထားၿပီး၊ ျပည္တြင္းျပည္ပ ရင္းႏွီး ျမဳပ္ႏွံမႈမ်ားျဖင့္ တည္ေဆာက္သြား ရန္ ကနဦးလ်ာထားျခင္းျဖစ္သည္။
ဧရာ၀တီျမစ္ေပၚတြင္ တည္ေဆာက္ႏိုင္ရန္ လ်ာထားသည့္ ျပည္တြင္းဆိပ္ကမ္းသစ္ေလးခုမွာ စင္းခန္း ဆိပ္ကမ္း၊ မႏၲေလးဆိပ္ကမ္း၊ ပခုကၠဴ ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ မေကြးဆိပ္ကမ္းတို႔ ျဖစ္ၿပီး ခ်င္းတြင္းျမစ္ေပၚတြင္ တည္ေဆာက္ႏိုင္ရန္ လ်ာထားသည့္ ျပည္တြင္းဆိပ္ကမ္းသစ္ႏွစ္ခုမွာ မံုရြာဆိပ္ကမ္းႏွင့္ ကေလး၀ဆိပ္ကမ္းတို႕ ျဖစ္သည္။
“ကြၽန္ေတာ္တို႔ဌာနက ဧရာ၀တီျမစ္နဲ႔ ခ်င္းတြင္းျမစ္ေပၚမွာ ျပည္တြင္းဆိပ္ကမ္းသစ္ ေျခာက္ခုကို ျပည္တြင္းျပည္ပ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေတြနဲ႕တည္ေဆာက္သြားဖို႕ လ်ာထားပါတယ္”ဟု ဒု-ညႊန္ခ်ဳပ္ဦးကိုကိုဦးက ေျပာၾကားသည္။
ဧရာ၀တီျမစ္ေပၚတြင္ တည္ေဆာက္ခြင့္ျပဳသြားမည့္ စင္းခန္းဆိပ္ကမ္းမွာ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ၊ ယူနန္ျပည္ နယ္ႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံတို႕အၾကား နယ္စပ္ျဖတ္ေက်ာ္ ကုန္သြယ္လုပ္ငန္းမ်ား ဖြံ႔ၿဖိဳးလာရန္ႏွင့္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံမွ ကုန္စည္မ်ား ဧရာ၀တီျမစ္ေရလမ္းေၾကာင္းကို အသံုးျပဳ၍ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အထိ သယ္ေဆာင္ႏိုင္ရန္ ရည္ရြယ္ၿပီးကုန္ေသတၱာ လက္ခံကိုင္တြယ္ႏိုင္မည့္ ျပည္တြင္း ဆိပ္ကမ္းတည္ေဆာက္ရန္ ျဖစ္သည္။
မႏၲေလးဆိပ္ကမ္းအား ျမန္မာျပည္ အထက္ပိုင္းႏွင့္ ေအာက္ပိုင္း တို႔မွ ကုန္စည္မ်ား သယ္ယူပို႔ေဆာင္ ရန္ မႏၲေလး-မံုရြာ-တမူးလမ္း ေၾကာင္းႏွင့္ မႏၲေလး-လား႐ိႈး-ေရႊ လီလမ္းေၾကာင္းမ်ား ဖံြ႔ၿဖိဳးလာပါက ကုန္စည္ႏွင့္ ကုန္ေသတၱာမ်ား လက္ခံကိုင္တြယ္ႏိုင္ရန္ တည္ေဆာက္ျခင္း ျဖစ္သည္။
မေကြးဆိပ္ကမ္းအား ေက်ာက္ျဖဴ- မေကြး-မႏၲေလး- ေရႊလီစၾကၤံန္လမ္း ဖြံ႔ၿဖိဳးလာပါက အျပန္အလွန္ ပို႔ေဆာင္မည့္ ကုန္စည္မ်ားကို လည္းေကာင္း၊ ျမန္မာျပည္အထက္ပိုင္းမွ ကုန္စည္မ်ားကိုလည္းေကာင္း ပို႔ေဆာင္ ျဖန္႔ခ်ိရန္ အတြက္ ကုန္ေသတၱာမ်ား လက္ခံကိုင္တြယ္ႏိုင္မည့္ ဆိပ္ကမ္း တည္ေဆာက္သြားမည္ ျဖစ္သည္။
ခ်င္းတြင္းျမစ္ေပၚတြင္ တည္ေဆာက္မည့္ ကေလး၀ဆိပ္ကမ္း မွာ အိႏိၵယနယ္စပ္ႏွင့္ ဆက္သြယ္၍ ကုန္စည္မ်ားပို႔ေဆာင္ရာတြင္ စခန္း ေထာက္ေနရာျဖစ္ေသာ ျမစ္သာျမစ္ ႏွင့္ ခ်င္းတြင္းျမစ္ဆံုရာရွိ ကေလး၀ ၿမိဳ႕၌ ကုန္ေသတၱာ လက္ခံကိုင္တြယ္ႏိုင္မည့္ ဆိပ္ကမ္းတည္ေဆာက္မည္ ျဖစ္သည္။
ျပည္တြင္းဆိပ္ကမ္းသစ္မ်ားအား တိုးခ်ဲ႕တည္ေဆာက္ျခင္းအားျဖင့္ ေရလမ္းေၾကာင္းမ်ားတြင္ ေရ ယာဥ္မ်ား၏ ၀န္တင္ အေလးခ်ိန္ပိုမို သယ္ေဆာင္ သြားလာႏိုင္ၿပီး၊ ျပည္တြင္းကုန္စည္ ပို႔ေဆာင္မႈမ်ား ေခ်ာေမြ႕ျမန္ဆန္လာႏိုင္ျခင္း၊ ဆိပ္ကမ္းမ်ားႏွင့္ ဆက္စပ္၍ အထူးစီးပြားေရး ဇုန္၊ စက္မႈဇုန္မ်ားဖံြ႔ၿဖိဳးလာႏိုင္ျခင္း အခြန္၀င္ေငြ တိုးတက္ရရွိေစျခင္း၊ ခရီးသြားလုပ္ငန္း တိုးတက္လာႏိုင္ျခင္းႏွင့္ ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမဳပ္ႏံွမႈ အခြင့္အလမ္း တုိးတက္လာႏိုင္ျခင္း စသည့္ အက်ဳိးေက်းဇူးမ်ား ရရွိလာႏိုင္ရန္ ရည္ရြယ္ေၾကာင္း သိရသည္။
“ေက်ာက္ျဖဴနဲ႕တ႐ုတ္ေရႊလီ စီမံကိန္းေတြရဲ႕ ကုန္စည္စီးဆင္းမႈမွာ ဧရာ၀တီျမစ္ကို အသံုးခ်မယ္ဆိုရင္ ဒီျပည္တြင္း ဆိပ္ကမ္းေတြက မျဖစ္မေန လိုအပ္လာမွာပါ။ ကြၽန္ေတာ္တို႕ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္ အေနနဲ႕ ႏိုင္ငံတကာဆိပ္ကမ္းေတြ တည္ေဆာက္ေနတာ ျဖစ္လို႔ ျပည္တြင္းဆိပ္ကမ္းေတြ တည္ေဆာက္တဲ့ေနရာမွာ အၾကံဥာဏ္ေတြ လိုအပ္လာရင္ေတာ့ ကူညီေပးသြားမွာပါ”ဟု ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္မွ ဦးေဆာင္ညႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးခ်ဳိသန္းေမာင္က ေျပာၾကားသည္။

No comments:

Post a Comment

စာဖတ္သူမ်ားကြန္မန္.ေပးနုိင္ပါသည္။