
စစ္ေတြဆိပ္ကမ္း တည္ေဆာက္ေနသည့္ လုပ္ငန္းခြင္ျမင္ကြင္း
၂၀၁၄ ခုႏွစ္တြင္ စီမံကိန္းလုပ္ငန္းမ်ား ၿပီးစီးရန္ လ်ာထားသည့္ ကုလားတန္ျမစ္ေၾကာင္း ဘက္စံုသံုး ျဖတ္သန္း သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး စီမံကိန္းလုပ္ငန္းမ်ားမွာ၂၀၁၆ ခုႏွစ္တြင္မွ ၿပီးဆံုးႏိုင္ေတာ့မည္ဟု သတင္းရရွိသည္။
ယင္းသို႔ စီမံကိန္းၿပီးစီးမည့္ ကာလေရြ႕ဆိုင္းသြားရျခင္းမွာ ကုလားတန္ျမစ္ေၾကာင္း ဘက္စံုသံုး ျဖတ္သန္းသယ္ယူပို႕ေဆာင္ေရး စီမံကိန္းတြင္ လုပ္ငန္းစဥ္တစ္ခု ျဖစ္သည့္ ပလက္၀မွ ကလက္၀ အထိ ေရလမ္းေၾကာင္းျပဳျပင္မည့္ အစား ေမာ္ေတာ္ကားလမ္း ေဖာက္လုပ္ရန္ ေျပာင္းလဲ စီစဥ္လိုက္ျခင္း ေၾကာင့္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
“အိႏိၵယဘက္က မူလအဆိုျပဳထားတဲ့ ပလက္၀ကေန ကလက္၀ အထိ ေရလမ္းေၾကာင္းျပဳျပင္မယ့္ အစား သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ထိခိုက္မႈ အနည္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ ေမာ္ေတာ္ကားလမ္း ေဖာက္လုပ္သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ လမ္းပိုင္း လုပ္ငန္းေတြ ေဆာင္ရြက္ရမွာျဖစ္လို႔ စီမံကိန္း အၿပီးသတ္ ကာလက ေနာက္ကို ေရြ႕ဆိုင္းသြားရတာ ျဖစ္ပါတယ္”ဟု ကုလားတန္စီမံကိန္း လုပ္ငန္း အေထာက္အကူျပဳ ေကာ္မတီ ဥကၠ႒ဦးေက်ာ္ျမင့္က ေျပာၾကားခဲ့သည္။
စီမံကိန္းၿပီးပါက အိႏိၵယႏိုင္ငံ အားေကာက္ခံရမည့္ ျဖတ္သန္း ပို႔ေဆာင္ခအား စီမံကိန္းၿပီးစီးၿပီး တစ္ႏွစ္အတြင္း ေကာက္ခံခြင့္မရွိေၾကာင္း သိရသည္။ ယင္းျပင္ျဖတ္သန္းပို႔ေဆာင္ခကို ႏွစ္ဖက္တိုင္ပင္ညိႇႏိႈင္း၍ စည္းၾကပ္ရမည့္အျပင္ ပုိ႔ကုန္တန္ဘိုး၏၂ ဒသမ ၅ ရာခိုင္ ႏႈန္းထက္ မေက်ာ္ေစရဘဲ တင္ပို႔မႈအသီးသီးအတြက္ ေငြေၾကးတစ္ႀကိမ္တည္း ေပးေခ်ရန္ ႏွစ္ႏိုင္ငံ သေဘာတူညီထားခ့ဲေၾကာင္း သိရသည္။
ကုလားတန္ျမစ္ေၾကာင္း ဘက္စံုသံုး ပို႔ေဆာင္ေရး စီမံကိန္းတြင္ စစ္ေတြမွ အိႏိၵယနယ္စပ္အထိ ကားလမ္း ၁၂၂ ကီလိုမီတာ၊ ေရလမ္း ၁၅၈ ကီလိုမီတာပါ၀င္ကာ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္တြင္ တံတားပိုင္း တည္ေဆာက္ ေရးလုပ္ငန္းမ်ား ၿပီးဆံုးမည္ျဖစ္ကာ၊၂၀၁၄ခုႏွစ္ တြင္ လမ္းပိုင္း တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားၿပီး ဆံုးမည္ဟု မူလက သတ္မွတ္ထားျခင္းျဖစ္သည္။
ခန္႔မွန္းကုန္က်မည့္ မတည္ရင္းႏွီးေငြမ်ား
စစ္ေတြဆိပ္ကမ္းႏွင့္ကုလားတန္ျမစ္ေၾကာင္း ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးလုပ္ငန္းမ်ား | ေဒၚလာ ၇၄ သန္းခန္႔ |
ပလက္၀မွ ျမန္မာ-အိႏိၵယနယ္စပ္အထိ အေ၀းေျပးလမ္းေဖာက္လုပ္ျခင္း | ေဒၚလာ ၁၄၀သန္းခန္႔ |
စုစုေပါင္း | ေဒၚလာ ၂၁၄သန္းခန္႔ |
ကုလားတန္ျမစ္ေၾကာင္း ဆိုင္ရာ စီမံကိန္းအခ်က္အလက္ အခ်ဳိ႕ (၁) ကုလားတန္ျမစ္ေၾကာင္းဘက္စံုသံုး ပို႔ေဆာင္ေရး စီမံကိန္းအေကာင္အထည္ ေဖာ္ေရးေကာ္မတီကို ၂၀၀၆ ခုႏွစ္တြင္ စတင္ဖြဲ႔စည္းခဲ့။
(၂) ႏိုင္ငံျခားေရး၀န္ႀကီးဌာနႏွင့္ အိႏၵိယသမၼတႏိုင္ငံ အစိုးရျပည္ပေရးရာ၀န္ ႀကီးတို႔ ၂-၄-၂၀၀၈ ခုႏွစ္တြင္ အိႏၵိယႏိုင္ငံ နယူးေဒလီၿမိဳ႕တြင္ ကုလားတန္ ျမစ္ေၾကာင္းဘက္စံုသံုးျဖတ္သန္း သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး စီမံကိန္းအတြက္ လက္မွတ္ ေရးထိုးခဲ့။
(၃) စီမံကိန္းလုပ္ငန္း အေထာက္အကူျပဳ ေကာ္မတီ (Working Committee) ကို ၂၀၀၉ ခုႏွစ္တြင္ စတင္ဖြဲ႔စည္း။
(၄) ၁၉-၁၂-၂၀၁၀တြင္ စစ္ေတြဆိပ္ကမ္းတည္ေဆာက္မည့္ ဆိပ္ခံ တံတားေန ရာတြင္ အုတ္ျမစ္ခ် အခမ္းအနားျပဳလုပ္ခဲ့။
(၅) ကုလားတန္ျမစ္ေၾကာင္းဘက္စံုသံုး ပို႔ေဆာင္ေရးစီမံကိန္း အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေရးေကာ္မတီႏွင့္ စီမံကိန္းလုပ္ငန္း အေထာက္အကူျပဳ ေကာ္မတီကို ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီတြင္ ျပင္ဆင္ဖြဲ႔စည္း။
No comments:
Post a Comment
စာဖတ္သူမ်ားကြန္မန္.ေပးနုိင္ပါသည္။