Friday, September 7, 2012

ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔႔မႈအား ဘက္စံုေထာင္႔စံုက ၾကည္႔ၾကရန္ မထသတိုက္တြန္း


ယာဥ္စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းႀကီးၾကပ္ေရးေကာ္မတီမွ ယာဥ္မ်ားစည္းကမ္းရွိစြာေမာင္းႏွင္ၾကရန္ႏႈိးေဆာ္ေနသည္မွာ (၇)ႏွစ္ခန္႔ရွိၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း ယာဥ္ေမာင္းမ်ားအေနျဖင့္ စည္းကမ္းလုိက္နာျခင္း မရွိေသးေၾကာင္း သိရွိရသည္။

ထုိတုိက္တြန္းႏႈိးေဆာ္ခ်က္မွာ ၂ဝဝ၅(ဇြန္)တြင္ တစ္ႀကိမ္ႏွင့္ ၂ဝဝ၇(မတ္)တြင္ တစ္ႀကိမ္ တုိက္တြန္းႏႈိးေဆာ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
 
ယာဥ္မ်ားလမ္းစည္းကမ္းမ်ားမလုိက္နာျခင္းတုိ႔ေၾကာင္႔ ယခုရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔ မႈမ်ားအား ကူညီေထာက္ပံ့ေပးေနသကဲ့သို႔ ရွိေနျခင္းျဖစ္သည္ဟု မထသ(ဗဟုိ)က သိရသည္။

''ကြ်န္ေတာ္လမ္းေတြ ပိတ္တယ္။ လမ္းေတြပိတ္တယ္နဲ႔ေျပာေနတာ ေထာင့္ေပါင္းစံု ကေန ၾကည့္ရပါမယ္ ယာဥ္စည္းကမ္းမလုိက္နာဘဲ လမ္းေဘးမွာ ဒီတုိင္းရပ္ထားတဲ့ ယာဥ္ေတြ၊ လမ္းေျပာင္းျပန္ ေမာင္းတဲ့ယာဥ္ေတြ၊ လမ္းဆုိးတာေတြ၊ ေရွ႕ကကားက ေျဖးေျဖးေလး ေမာင္းေနတာေတြ အေၾကာင္းအရာ အမ်ားႀကီးေၾကာင့္ပါ''ဟု မထသ(ဗဟုိ)ေကာ္မတီမွ ဥကၠဌဦးလွေအာင္က ေျပာသည္။

အဆုိပါယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈမ်ားေၾကာင့္ ဝန္ထမ္းအလုပ္သမားျပည္သူမ်ားအေနျဖင့္ အလုပ္သြားအလုပ္ျပန္ အခ်ိန္ၾကန္႔ၾကာ မႈမ်ား ျဖစ္ေပၚလ်က္ရွိေၾကာင္းကိုလည္း သိရသည္။

''တစ္ေနရာရာသြားရင္ကုိယ့္ထဲကေနအခ်ိန္ေတာ္ေတာ္ေပးေနရေတာ့ အခုဆုိရင္ ကားေပၚတက္တာနဲ႔ စာအုပ္ဖြင့္ၿပီးဖတ္ေနရေတာ့ ကုိယ့္ထဲက အခ်ိန္ေပးေနရလည္း စာအုပ္ဖတ္ေနတာဆုိေတာ့ အက်ဳိးမယုတ္ေတာ့ဘူးေပါ့''ဟု ကမာရြတ္ၿမိဳ႕နယ္ေန လူငယ္တစ္ဦးကေျပာသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ရွိ ယာဥ္ေၾကာ(၃)ေၾကာရွိသည့္လမ္းမ်ား၌ ယာဘက္ယာဥ္ေၾကာသည္ တစ္နာရီမုိင္(၂ဝ)ႏႈန္းျဖစ္ၿပီး၊ အလယ္ယာဥ္ေၾကာသည္ တစ္နာရီမိုင္(၃ဝ)ႏႈန္းျဖစ္ကာ ဝဲဘက္ယာဥ္ေၾကာသည္ ေက်ာ္တက္ခ်ိန္၌တစ္နာရီမုိင္(၄ဝ)ႏႈန္း သတ္မွတ္ထားေၾကာင္းသိရသည္။

ခရီးသည္တင္ယာဥ္မ်ားမွာမူ  ယာဘက္ယာဥ္ေၾကာအစြန္မွသာ  ေမာင္းႏွင္ရၿပီး၊ ျဖည္းျဖည္း မွန္မွန္သာေမာင္းႏွင္ႏိုင္သည့္ ယာဥ္မ်ားမွာဝဲဘက္အစြန္ဆံုးယာဥ္ေၾကာတြင္ ဝဲဘက္ေကြ႕မည့္ အခ်ိန္မွလြဲ၍ က်န္အခ်ိန္မ်ားတြင္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္မေမာင္းႏွင္ ရေၾကာင္းကိုလည္း သိရသည္။

အထက္ပါအခ်က္မ်ားကုိၾကည့္၍ မထသ(ဗဟုိ)မွသတ္မွတ္ထားသည့္ယာဥ္ေၾကာတြင္ ယာဥ္မ်ားပိတ္ဆုိ႔မႈရပ္နားထားျခင္းမ်ားအား ထိေရာက္စြာအေရးယူလွ်င္ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆုိ႔မႈမ်ား ေလ်ာ့နည္းလာႏိုင္ေၾကာင္းကုိ အႀကံျပဳထားသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ယာဥ္မ်ားမွာ ယခင္ကထက္မ်ားျပားလာေသာေၾကာင့္ စည္းကမ္းမလုိက္နာေသာ ယာဥ္မ်ားတျဖည္းျဖည္း မ်ားျပားလာၿပီး၊ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈမ်ားလည္း ပုိမုိျဖစ္ပြားလာေၾကာင္းေတြ႕ရွိရသည္။

၂ဝ၁၁ၾသဂုတ္လဆန္းပုိင္းမွစ၍ ျမန္မာႏုိင္ငံအတြင္းသုိ႔ ယာဥ္အုိယာဥ္ေဟာင္းအပ္ႏွံျခင္း၊ အထူးပါမစ္မ်ားျဖင့္ ဝင္ေရာက္လာေသာ ကားအေရအတြက္မွာ စီးေရ(၆၅ဝဝဝ)ေက်ာ္ၿပီျဖစ္ေၾကာင္းသိရသည္။

No comments:

Post a Comment

စာဖတ္သူမ်ားကြန္မန္.ေပးနုိင္ပါသည္။