Saturday, September 8, 2012

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈမ်ား သက္သာေစရန္ ၿမိဳ႕ပတ္လမ္းစနစ္ကို က်င့္သံုးသင့္ေၾကာင္း အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလႇယ္ ဦးညႊန္႔တင္ အႀကံျပဳေဆြးေႏြး



ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ လက္ရႇိႀကံဳေတြ႔ေနရေသာ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈမ်ားကို သက္သာေစရန္ ၿမိဳ႕ပတ္လမ္းစနစ္ကို အသံုးျပဳသင့္ေၾကာင္း အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလႇယ္ ဦးညြန္႔တင္က အႀကံျပဳ ေဆြးေႏြးခဲ့သည္။

စက္တင္ဘာလ ၆ ရက္ေန႔က ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀းတြင္ အမ်ိဳး သားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလႇယ္ ဦးျမင့္ထြန္း၏ ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈေႏႇးေကြးေနေသာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အား ေခတ္မီဖြံ႔ ၿဖိဳးတိုးတက္ေသာ ႏုိင္ငံတကာ အဆင့္မီ စီးပြားေရးၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးအျဖစ္သို႔ အျမန္အဆင့္ျမႇင့္တင္ႏိုင္ေရးအတြက္ ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္ သာယာေရးေကာ္မတီကို ရန္ကုန္ တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရအဖြဲ႔လက္ ေအာက္တြင္ ထားရႇိကာ ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္သာယာေရးဥပေဒႏႇင့္အညီ ေကာ္မတီပိုင္ရန္ပံုေငြကို တုိင္းေဒသ ႀကီးအစိုးရ၏ အကူအညီျဖင့္ သံုးစြဲ ပိုင္ခြင့္ရႇိေရး ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအား တိုက္တြန္းေၾကာင္းအဆိုကို ေဆြးေႏြးရာ၌ ထည့္သြင္းေျပာၾကား ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
ဦးညြန္႔တင္က ႏိုင္ငံတကာ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားတြင္ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားျဖစ္လာသည္ႏႇင့္အမွ် ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈမ်ားလည္း ျဖစ္လာေၾကာင္း၊ ယခုအခါ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္လည္း ကားအစီးေရ ငါးေသာင္းေလာက္ထပ္တိုးလာသည့္အတြက္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို့မႈ ျဖစ္လာေၾကာင္း၊  ႏိုင္ငံတကာတြင္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို့မႈကို ေျဖရႇင္းရန္ ၿမိဳ႕ပတ္လမ္း စနစ္ကို သံုးၾကေၾကာင္း၊  ပါရီ၊ ဂ်ကာတာ၊ ေဟာင္ေကာင္ႏႇင့္ လန္ဒန္ စသည့္ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားတြင္ ၿမိဳ႕ပတ္လမ္း မ်ားရႇိေၾကာင္း၊ အတြင္းၿမိဳ႕ပတ္လမ္းႏႇင့္ အျပင္ၿမိဳ႕ပတ္လမ္းဆိုၿပီး ေဖာက္ ထားေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ ေျပာၾကား ခဲ့သည္။
'' ၿမိဳ႕ပတ္လမ္းရဲ႕ အားသာ ခ်က္ကေတာ့ ဥပမာေျပာရရင္ မဂၤလာဒံုကေန ပုစြန္ေတာင္ သြားမယ္ဆိုရင္ ၿမိဳ႕ထဲဆူးေလကို ျဖတ္စရာမလိုေတာ့ဘူး။ ၿမိဳ႕ပတ္လမ္းကေန ပုစြန္ေတာင္ၿမိဳ႕နယ္ အ၀င္ လမ္းကေန၀င္လိုက္ရံုပဲ။ အဲဒီေတာ့ ၿမိဳ႕ပတ္လမ္းတစ္ေလ်ာက္မႇာ မီးပြိဳင့္လည္းမရႇိဘူး။ ကားေတြကလည္း ျမန္ျမန္ေမာင္းလို့ရေတာ့ လုိရာခရီးကို လည္း ျမန္ျမန္ေရာက္တယ္။ ၿမိဳ႕ကို ပတ္ၿပီးသြားေနလို့ ၿမိဳ႕ထဲမႇာလည္း ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို့မႈကလည္း အမ်ားႀကီးသက္သာသြားတာကို ေတြ႕ရပါတယ္'' ဟု ဦးညြန္႔တင္က အႀကံျပဳေဆြးေႏြးခဲ့သည္။
ထို႔ေနာက္ ဦးညြန္႔တင္က ပါရီၿမိဳ႕တြင္ ၿမိဳ႕လယ္၌ အထပ္ျမင့္ ေပးမေဆာက္ေၾကာင္း၊ အထပ္အျမင့္ မ်ားကို  ၿမိဳ႕ႏႇင့္နီးကပ္သည့္ အျပင္ နားတြင္သာ ေပးေၾကာင္း၊ အထပ္ျမင့္ေဆာက္ခ်င္ေသာ သူမ်ားက ယင္းေနရာတြင္ ေျမႀကီးကို ေစ်းအ မ်ားႀကီးေပး၀ယ္ရေၾကာင္း၊ ယင္းကဲ့သို႔ ျပဳလုပ္လိုက္သည့္အတြက္ ပါရီၿမိဳ႕လယ္တြင္  ၿမိဳ႕၏အလႇကို ထိန္းသိမ္းထားႏိုင္ သည့္အတြက္  ေရႇးေဟာင္းအ ေဆာက္အဦမ်ားကို လာေရာက္ေလ့လာၾကေသာ ကမၻာလႇည့္ခရီးသြားမ်ားမႇာ ၿမိဳ႕ေပၚရႇိသူမ်ားထက္ပင္ မ်ားျပားေန ေၾကာင္း ဆက္လက္ေျပာၾကားခဲ့ သည္။
''ကြၽန္ေတာ္ျမင္တာကေတာ့ အထပ္အျမင့္ ေဆာက္ခြင့္ေတြကို ဒဂံုဆိပ္ကမ္းလိုေနရာ မ်ိဳးမႇာပဲ ေပးလုိက္မယ္ဆိုရင္ လယ္သမား ေတြလည္း ပိုက္ဆံေတြ အမ်ားႀကီး ရလာမယ္။ အဲလိုဆိုရင္ လယ္ယာ ေျမျပႆနာ ေတြလည္း ေပၚေပါက္လာမႇာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ေရႊတိဂံု ဘုရားတို့၊ ဆူးေလဘုရား တို့ပတ္လည္မႇာလည္း အထပ္ ျမင့္ေတြ အမ်ားႀကီး မရႇိဘဲ ၿမိဳ႕ႀကီးကို ျပစားလုိ့ရတဲ့ ေနရာျဖစ္လာမယ္'' ဟု ၎က ေဆြးေႏြးခဲ့သ

No comments:

Post a Comment

စာဖတ္သူမ်ားကြန္မန္.ေပးနုိင္ပါသည္။