Tuesday, August 7, 2012

သတင္းလြတ္လပ္ခြင့္ မရွိေၾကာင္း ဆႏၵထုတ္ေဖာ္



2012-08-06
သတင္းလြတ္လပ္ခြင့္ ေကာ္မတီရဲ႕လႈပ္ရွားမႈ သတင္းေတြကုိ ျပည္တြင္းထုတ္ ဂ်ာနယ္ေတြမွာ မေဖာ္ျပၾကဖို႔ စာေပစိစစ္ေရးက ပိတ္ပင္လုိက္တဲ့အတြက္ သတင္းဂ်ာနယ္၂ ေစာင္က သူတို႔ ဂ်ာနယ္ မ်က္ႏွာဖုံးေတြကို အမည္းေရာင္သက္သက္နဲ႔ ဒီကေန႔ ထုတ္ေ၀ျဖန္႔ခ်ိၿပီး ဆႏၵထုတ္ေဖာ္လုိက္ပါတယ္။
RFA
၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လ ၄ ရက္က ရန္ကုန္ျမိဳ႕တြင္ ဇာနယ္ဇင္း အယ္ဒီတာႏွင့္ သတင္းေထာက္ ၈၀ ေက်ာ္ မီဒီယာ လြတ္လပ္ခြင့္အတြက္ လႈပ္ရွားမႈျပဳလုပ္ၾကပါသည္။
The Messenger ဂ်ာနယ္က မ်က္နွာဖုံးကုိ အမည္းေရာင္ေတြနဲ႔ ျခယ္သၿပီး The Nation ဂ်ာနယ္က မ်က္ႏွာဖုံးမွာ ေရာင္စံု မသုံးေတာ့ဘဲ အမည္းနဲ႔ အျဖဴႏွစ္မ်ဳိးနဲ႔ပဲ ပံုႏွိပ္ေဖာ္ျပျခင္းအားျဖင့္ သတင္းလြတ္လပ္ခြင့္ မရွိေၾကာင္း ဆႏၵထုတ္ေဖာ္ လုိက္ၾကတယ္လို႔သိရပါတယ္။ The Express Time ဂ်ာနယ္ကေတာ့ ပံုႏွိပ္ေဖာ္ျပဖို႔ ခြင့္ျပဳခ်က္ မရတဲ့ သတင္းလြတ္လပ္ခြင့္ လႈပ္ရွားမႈ ဓာတ္ပုံေတြကို မ်က္ႏွာဖုံးမွာ ေဖာ္ျပ ပံုႏွိပ္ခဲ့ပါတယ္။
ႏိုင္ငံသားတစ္ေယာက္ရဲ႕ ရပိုင္ခြင့္နဲ႔ လြတ္လပ္စြာ ေရးသား ေဖာ္ျပခြင့္ ရွိေၾကာင္း စာဖတ္သူေတြကို သတင္းေပးခ်င္တဲ့အတြက္ ဂ်ာနယ္အဖံုးကို အနက္ေရာင္ျခယ္ ထုတ္ေ၀ရျခင္း ျဖစ္တယ္လို႔ The Messenger ဂ်ာနယ္ရဲ႕ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ ဦးသူရက RFA ကိုေျပာပါတယ္။
"ဒီတပတ္ အဖံုးအမဲနဲ႔ေပါ့ေနာ္။ အဲဒီလို အဓိက ေဖာ္ျပထားတာ။ လက္ရိွပိတ္ေနတဲ့ ဂ်ာနယ္ကို ကြ်န္ေတာ္တို႔ ျပန္ဖြင့္ေပးေစခ်င္တယ္။ အဲလိုပဲ၊ ကြ်န္ေတာ္တို႔ အခုလုပ္ေနတာက စာေပစိစစ္ေရးကို တိုက္ခိုက္ေနတာမ်ဳိးလည္း မဟုတ္ဘူး။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဒီႏိုင္ငံသားေတြရဲ႕ လြတ္လပ္စြာ ေျပာဆိုခြင့္၊ ေရးသားျဖန္႔ေဝခြင့္ကို အတိုင္းအတာ တစ္ခုထိ ကြ်န္ေတာ္တို႔ လိုခ်င္တယ္။ အဲဒီအတြက္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဒီဟာကို ဒီေန႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ကိုယ္စားျပဳျပီး ေဖာ္ျပတဲ့ သေဘာပါပဲ"
ဂ်ာနယ္ေတြက စာေပစိစစ္ေရးနဲ႔ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ဖို႔ ႀကိဳးစားေပမယ့္ စာေပစိစစ္ေရးက ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္မႈ မရွိတဲ့အတြက္ ဂ်ာနယ္အဖံုးကို အျဖဴအမည္းနဲ႔ပဲ ရိုက္ႏွိပ္ထုတ္ေ၀ၿပီး ဆႏၵထုတ္ေဖာ္ခဲ့တာ ျဖစ္တယ္လို႔ The Nation ဂ်ာနယ္ရဲ႕ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ ကိုသက္ဇင္က RFA ကို ေျပာပါတယ္။
"ကြ်န္ေတာ္တို႔မွာ ဒီမီဒီယာေတြနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး ဒီမတရား ဖိႏိွပ္မႈေတြရိွတယ္။ မတရား ဖိႏိွပ္မႈေတြရပ္ဆဲဖို႔ အတြက္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ လက္မွတ္ေရးထိုးပြဲေလး တစ္ခု လုပ္တာေပါ့။ သတင္းကို စာေပစိစစ္ေရးကို ကြ်န္ေတာ္တို႔ တင္တယ္။ အဲဒီသတင္းကို ေတာင္ သူတို႔က ခြင့္မျပဳဘူးဆိုေတာ့က ကြ်န္ေတာ္တို႔အေပၚမွာ လံုးဝဆက္လက္ျပီး ဖိႏိွပ္ဦးမယ္ဆိုတဲ့ သေဘာထားမ်ဳိး ေပးတယ္လို႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔က ယူဆတယ္။ အဲဒီလို ယူဆတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကလည္း ဒီကိစၥအေပၚ ေတာ္ေတာ္ဝမ္းနည္းတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ တင္ထားတဲ့ပံုကို သူတို႔ ျဖဳတ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဓာတ္ပံုမရိွဘူး။ ေနာက္တစ္ခုကလည္း ကြ်န္ေတာ္တို႔က သူတို႔ကို ပူေပါင္းေဆာင္ရြက္ဖို႔ ၾကိဳးစားေပမဲ့ သူတို႔က ျငင္းဆိုတဲ့အတြက္ ကြ်န္ေတာ္တို႔က ဝမ္းနည္းတဲ့ အတြက္ ကြ်န္ေတာ္တို႔က ဒီဥစၥာကို အျဖဴအမဲ သံုးတာ"
အခု ေနာက္ဆံုးရရွိတဲ့ သတင္းအရ ၿပီးခဲ့တဲ့ တပတ္က စာေပစိစစ္ေရးရဲ႕ အေရးယူ ပိတ္ပင္ျခင္းခံခဲ့ရတဲ့ The Voice Weekly နဲ႔ Envoy ဂ်ာနယ္ႏွစ္ေစာင္ကို စာေပစိစစ္ေရးက ဒီကေန႔ ေန႔လည္မွာ ေခၚယူၿပီး ျပန္လည္ ထုတ္ေ၀ခြင့္ျပဳမယ္လို႔ အသိေပးလိုက္ေၾကာင္း သိရပါတယ္။
စာေပစိစစ္ေရးဌာနက ဂ်ာနယ္ အယ္ဒီတာေတြ ေခၚယူေတြ႕ဆံုၿပီး ေျပာဆိုခဲ့ပါတယ္လို႔ The Voice Weekly ရဲ႕ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ ဦးေက်ာ္မင္းေဆြက RFA ကို ေျပာပါတယ္။
"ဒီ္ေန႔ ေန႔ခင္းက ကြ်န္ေတာ္တိုက္က အယ္ဒီတာေတြ သြားၾကတယ္ဗ်။ စာေပစိစစ္ေရးက ေခၚလို႔ဗ်။ ၂ ပတ္ယာယီရပ္နား ျပီးေတာ့ ျပန္ထုတ္ခြင့္ေပးတာပါ။ ၁၈ ရက္ေန ႔ျပန္ထြက္မွာေပါ့ေနာ္"
The Voice Weekly ဂ်ာနယ္ဟာ စာေပစိစစ္ေရးရဲ႕ အေရးယူမႈေၾကာင့္ ႏွစ္ပတ္ ယာယီ ရပ္နားခဲ့ရတယ္လို႔ သိရပါတယ္။

No comments:

Post a Comment

စာဖတ္သူမ်ားကြန္မန္.ေပးနုိင္ပါသည္။