Monday, July 2, 2012

 လႇည္းတန္းဂံုးေက်ာ္ႏႇင့္ ဘုရင့္ေနာင္ဂံုးေက်ာ္ တည္ေဆာက္မႈ ကုန္က်စရိတ္မ်ားအား အေသးစိတ္တြက္ခ်က္ အတည္ျပဳၿပီးပါက ေၾကညာေပးမည္ျဖစ္ၿပီး အေမရိကန္ေဒၚလာ ၄၅ သန္း ကုန္စရာမရႇိဟု ျမန္မာႏိုင္ငံ ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈေကာ္မရႇင္ ဥကၠ႒ ဦးစိုးသိန္းေျပာၾကား

ေနျပည္ေတာ္ရႇိ စက္မႈ၀န္ႀကီးဌာန အစည္းအေ၀းခန္းမ၌ ျပဳလုပ္ေသာ မီဒီယာေတြ႔ဆံုပြဲတြင္ စက္မႈ၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးစိုးသိ္န္းက ရႇင္းလင္းေနစဥ္
လႇည္းတန္းဂံုးေက်ာ္ႏႇင့္ ဘုရင့္ေနာင္ ဂံုးေက်ာ္တံတားမ်ားတည္ေဆာက္မႈ ကုန္က်စရိတ္မ်ားအား အေသးစိတ္တြက္ခ်က္ကာ အတည္ျပဳၿပီးပါက ေၾကညာေပးမည္ျဖစ္ၿပီး အေမရိကန္ေဒၚလာ ၄၅ သန္း ကုန္က်စရာ မရႇိေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ ႏႇံမႈေကာ္မရႇင္ဥကၠ႒ ဦးစိုးသိန္းက ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။

ဇူလိုင္လ ၁ ရက္ေန႔က ေနျပည္ေတာ္၊ စက္မႈ၀န္ႀကီးဌာန၊ အစည္းအေ၀းခန္းမတြင္ က်င္းပသည့္ မီဒီယာမ်ားႏႇင့္ေတြ႔ဆံုပြဲတြင္ လႇည္းတန္းဂံုးေက်ာ္ႏႇင့္ ဘုရင့္ေနာင္ဂံုးေက်ာ္မ်ား တည္ေဆာက္မႈအတြက္ ကုန္က်ေငြေတာင္းခံသည့္ ေမးျမန္းခ်က္ေပၚ ျမန္မာႏိုင္ငံ ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈ ေကာ္မရႇင္ဥကၠ႒ ဦးစိုးသိန္းက ထုိသို႔ ထည့္သြင္းေျဖၾကားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
စက္မႈ၀န္ႀကီးဌာန၊ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈေကာ္မရႇင္ ဥကၠ႒ ဦးစိုးသိန္းက''အေမရိကန္ေဒၚလာ ၄၅ သန္းက ေနာက္မႇ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ကိစၥပါ။ သူက(ဂံုးေက်ာ္တံတားမ်ား)Cost တြက္ရတယ္။ အဲဒီ Costing ကို ၿမိဳ႕ေတာ္၀န္နဲ႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာက စစ္ေဆးတယ္။ အဲဒါလည္း ခင္ဗ်ားတို႔ သြားစစ္ရင္လည္း အခ်ိန္မေရြး စစ္ေဆးခြင့္ရႇိတယ္။ ခင္ဗ်ားတို႔က စစ္ခ်င္တယ္ဆိုလည္း ကြၽန္ေတာ္က ေျပာျပေပးမယ္။ သြားၾကည့္ပါ''ဟု ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးစိုးသိန္းက ဆက္လက္၍''ဘုရင့္ေနာင္က်ေတာ့ တျခားအဖြဲ႔ လုပ္တာ ဘုရင့္ေနာင္လမ္းကလည္း အလြန္တရာ အခက္အခဲ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးကိုတင္ ဒီဇုိင္းကိုစစ္၊ ႀကိဳက္ရင္ ခင္ဗ်ားတို႔နဲ႔ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ ဘယ္ေလာက္က်မလဲ အ ေသးစိတ္ တြက္ရမယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့မႇ အတည္ျပဳေပးမႇာ။ အတည္ျပဳၿပီးမႇ ဘယ္ေလာက္က်သလဲဆိုတာ ေၾကညာမႇာ။ အခုေတာ့ တန္းလန္းျဖစ္ေနတယ္။ ၿပီးရင္ေၾကညာမႇာ အခုေတာ့ မေၾကညာဘူး။ သြားၾကည့္ရင္ရတယ္။ ဘယ္ကုမၸဏီဗ်ာ ကြၽန္ေတာ္ၾကည့္ခ်င္ပါတယ္ဆို ရတယ္။ မရႇိမျဖစ္ေတာ့ ဒီလိုသြားေနရတယ္။ အစိုးရအေနနဲ့ကလည္း ဘတ္ဂ်က္က Law အေနနဲ႔ သြားထားေတာ့ မပါဘူး။ လတ္တေလာမႇာလည္း ဒီျပႆနာရႇိေနတယ္။ ရႇိ တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ဒီလိုလုပ္ပါ ဘယ္ေလာက္က်တယ္ဆိုတာ တိတိက်က်တြက္ၿပီးမႇ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဘယ္လိုေကာက္မလဲ။ ဂံုးေက်ာ္တံတားေပၚမႇာေတာ့ တိုးဂိတ္က ေကာက္လို႔မရဘူးေလ။ BOT လည္း မဟုတ္ဘူး။ Build Transfer ၿပီးရင္ လႊဲမယ္။ Opreate လုပ္ရမႇာက ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရက လုပ္ရမႇာ။ သူတို႔မလုပ္ဘူး (တည္ေဆာက္သည့္ ကုမၸဏီ)၊ သူတို႔လည္း အၾကာႀကီး ဒီလိုေပးတာ မဟုတ္ဘူး။ အပ္လိုက္တဲ့သေဘာပဲ။ အဲဒါေတြ ကြၽန္ေတာ္တို႔ လုပ္ေနတယ္။ တာေမြက်ေတာ့ လုပ္ဖို႔မလိုဘူး။ ပလက္ေဖာင္းေတြ လႇီးလိုက္ရင္ Traffic နဲ႔ အဆင္ေျပတယ္ဆိုေတာ့ မလုပ္ေတာ့ဘူး။ ေနာက္တစ္ခုက ေရႊဂံုတိုင္နဲ႔ ေျမနီကုန္းက လုိအပ္တယ္။ ေရႊဂံုတိုင္ကို အခု ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရက စဥ္းစားၿပီး ဒီဇုိင္းထုတ္ ေနတယ္။ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး အစိုးရက လုပ္တဲ့ကိစၥျဖစ္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္က ၀ိုင္း၀န္းၿပီးေတာ့ ကူညီေပးတဲ့အေၾကာင္းပဲ ရႇိပါတယ္။ ၄၅ သန္း ကုန္က်စရာလည္း အေၾကာင္းမရႇိပါဘူး။ ၀န္ႀကီး ဦးေအာင္မင္းက ကားေဟာင္းလဲၿပီး ကားသစ္သြင္းရာကေန Tax ေတြက ႏုိင္ငံျခားေငြအေနနဲ႔ ရႇိေနေတာ့ သူက ဒီေငြေတြနဲ႔ ရန္ကုန္တုိင္းမႇာ လမ္းေတြဖြံ႔ၿဖိဳးေစခ်င္တယ္။ အဲဒီအထဲက ေငြအခ်ဳိ႕ကို သံုးလို႔ရတယ္လို႔ သမၼတႀကီးဆီ အႀကံျပဳတယ္။ သမၼတႀကီးက မူအားျဖင့္ သေဘာတူ ထားေတာ့ ဒါလုပ္တုန္း Process ပါ။ ၄၅ သန္းလံုးကို ဒီတံတားအတြက္ ေပးတာမဟုတ္ပါဘူး။ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရကို ထည့္ေပးတယ္။ ၿပီးမႇ က်တာျပန္ေခ်ရမႇာ''ဟု ေျပာၾကားခဲ့သည္။

No comments:

Post a Comment

စာဖတ္သူမ်ားကြန္မန္.ေပးနုိင္ပါသည္။