Saturday, June 9, 2012

ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းစီမံကိန္းကို ေဒသခံထိခိုက္ႏိုင္ေျခႏွင္႔ ပတ္၀န္းက်င္ထိခိုက္မႈ အနည္းဆံုးျဖစ္ေစလို

ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းစီမံကိန္းတည္ေဆာက္ရာတြင္ ေဒသခံျပည္သူမ်ားအား ထိခိုက္ႏိုင္ေျခအနည္းဆံုးႏွင္႔ သဘာ၀ ပတ္၀န္းက်င္ထိခိုက္မႈ အနည္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္လ်င္ ေထာက္ခံမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရးပညာရွင္မ်ားက ဆိုသည္။
 

ထားဝယ္ေဒသဖြံ႕ၿဖိဳးေအာင္လုပ္တာက အင္မတန္ကို အေရးႀကီးပါတယ္။ ဖြံ႕ၿဖိဳးေအာင္လုပ္တိုင္း ေကာင္းတယ္လို႔ ကြ်န္ေတာ္ မယူဆပါဘူး။ ဖြံ႕ၿဖိဳးေအာင္လည္း လုပ္တယ္၊ သဘာဝဝန္းက်င္ထိခိုက္မႈလည္း ေလ်ာ့နည္းတယ္၊ လူေတြလည္း ဒုကၡ မေရာက္ဘူးဆိုရင္ ေထာက္ခံမွာပါ”ဟု သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရးပညာရွင္ ဦးအုန္းက ဇြန္လ(၇)ရက္ေန႔   ေတာ္၀င္ႏွင္းဆီတြင္ျပဳလုပ္ေသာ ထား၀ယ္စီမံကိန္းအေပၚ ေဒသခံမ်ား နားလည္သေဘာေပါက္မႈ စစ္တမ္းထုတ္ျပန္ျခင္း အခမ္းအနားတြင္ ေျပာၾကားသည္။
 
မည္သည့္စီမံကိန္းကိုလုပ္လုပ္ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ပ်က္စီးေၾကာင္း သို႔ရာတြင္ ပ်က္စီးမႈအေပၚမူတည္၍ မည္ကဲ့သို႔   ျပန္လည္ေကာင္းမြန္ေအာင္ လုပ္ရမည္ကို စဥ္းစားသင့္ေၾကာင္း အပ်က္အစီးအနည္းဆံုးႏွင့္ ပ်က္စီးသေလာက္   ျပန္လည္ ျပဳျပင္ရန္ တာ၀န္ရွိေၾကာင္းကိုလည္း သိရွိရသည္။
 
မပ်က္ဘူးဆိုတာေတာ့ မရွိဘူး။ ပ်က္မွာပဲ မ်ားမ်ား ပ်က္မလား နည္းနည္းပ်က္မလား အလယ္အလတ္ ပ်က္မလား၊ ပ်က္သေလာက္ကို ျပန္ၿပီး ျပဳျပင္ရမယ့္ တာဝန္ရွိတယ္”ဟု ၄င္းက ဆက္ေျပာသည္။
 
ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းစီမံကိန္းဧရိယာသည္ အက်ယ္အ၀န္းအားျဖင့္မိုင္(၁၀၀)ခန္႕က်ယ္၀န္းၿပီး လက္ရွိ ထုိင္းႏိုင္ငံ၏ အႀကီးဆံုးစက္မႈဇုန္ထက္ ၁၀ ဆနီးပါးက်ယ္၀န္းေၾကာင္း ထိုစီမံကိန္းသည္ ေက်းရြာ(၂၀)ေက်ာ္ႏွင့္ လူဦးေရ ၃ ေသာင္း   ေက်ာ္ကို ေျပာင္းေရြ႕႔ေပးရေသာ စီမံကိန္းတစ္ခုျဖစ္ေၾကာင္း DDA( ထားဝယ္ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအဖြဲ႕) တာဝန္ခံညိွႏိႈင္းေရး မွဴး ဦးသန္႔ဇင္က ေျပာသည္။
 
“ကြ်န္ေတာ္တို႔က ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈနဲ႔ပတ္သတ္ရင္ အင္မတန္လိုလိုလားလားကို ေတာင္းဆိုခဲ့ၾကတာပါ။ အခုကေတာ့ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈရဲ႕ အက်ိဳးဆက္ေတြကို ကိုင္တြယ္ေျဖရွင္းရမယ့္ ေလးေလးနက္နက္စဥ္းစားရမယ့္ ကာလတစ္ခု ရင္ဆိုင္ေနရပါတယ္”ဟု (၈၈) မ်ိဳးဆက္ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ ဦးကိုကိုႀကီးက ေျပာသည္။
 
အထူးသျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ပတ္၀န္းက်င္ထိခိုက္မႈျပႆနာႏွင့္ လူမႈေရးျပႆနာမ်ားကိုေျဖရွင္းရန္တြင္ ျပည္သူမ်ား သာမကထိပ္ပိုင္းတာ၀န္ရွိသူမ်ားပါ ဗဟုသုတနည္းပါးလ်က္ရွိေၾကာင္းကိုလည္း ေျပာၾကားခဲ႔သည္။
 
 “ကြ်န္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံမွာ ပတ္၀န္းက်င္ထိခိုက္မႈရဲ႕ျပႆနာ လူမႈေရးျပႆနာေတြကို တာ၀န္ရွိ ျပည္သူေတြ မဆိုထားနဲ႔ ထိပ္ပိုင္းတာ၀န္ရွိတဲ့သူေတြ ၾကားထဲမွာပါ ဗဟုသုတနည္းပါးခဲ့ၾကပါတယ္၊ ဒါဟာကြ်န္ေတာ္တို႔ အရွိအတိုင္းပဲ ၀န္ခံရမယ့္ ကိစၥပါ”ဟု ဦးကိုကိုႀကီးက ဆက္ေျပာသည္။
 
ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းစီမံကိန္းကို ထိုင္းႏိုင္ငံအေျခစိုက္ အီတာလ်ံထိုင္းကုမၸဏီမွ စတင္အေကာင္အထည္ေဖာ္ခဲ့ျခင္း   ျဖစ္ၿပီး ၂၀၀၈ ခုႏွစ္တြင္ ျမန္မာအစိုးရႏွင့္ MOU စာခ်ဳပ္စတင္ခ်ဳပ္ဆိုကာ   ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ ႏို၀င္ဘာလ(၂) ရက္ေန႔တြင္ အီတာလ်ံထိုင္းကုမၸဏီႏွင့္ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္တို႔ ႏွစ္ဦးသေဘာတူစာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆိုခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

No comments:

Post a Comment

စာဖတ္သူမ်ားကြန္မန္.ေပးနုိင္ပါသည္။