Sunday, May 13, 2012

 ပုိ႔ကုန္သြင္းကုန္ လုပ္ငန္း အခ်ဳိ႕တြင္ ကန္႔သတ္ထားေသာ TT၊ LCႏွင့္ FOB ၊ CIF စနစ္ ကန္႔သတ္ခ်က္မ်ားကို ပယ္ဖ်က္မႈ အပါအ၀င္ မူ၀ါဒမ်ား၊ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ား ေျပာင္းလဲမည္

ျမန္မာပုိ႔ကုန္သြင္းကုန္လုပ္ ငန္းအခ်ဳိ႕တြင္ ကန္႔သတ္ထားေသာ FOB (Free on Board)၊ CIF(Cost, Insurance & Freight) ႏွင့္ T/T (Telegraphic Transfer) ၊ LC (Letter of Credit) စနစ္ ကန္႔သတ္ခ်က္မ်ားကုိ ပယ္ဖ်က္မႈ အပါအ၀င္ မူ၀ါဒ မ်ား၊ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ား ေျပာင္းလဲ ေဆာင္ရြက္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ပုိ႔ကုန္ သြင္းကုန္ လုပ္ငန္းအသုိင္းအ၀ုိင္းထံမွ သတင္းရရွိပါသည္။

“ေမလ ၇ ရက္ေန႔က စီးပြား /ကူးသန္းမွာ လုပ္တဲ့အစည္းအေ၀း မွာသိရတာ။ ကုန္သြယ္ေရးဘက္ ကေတာ့ အရင္လို FOB၊ CIFနဲ႔ T/T ၊ LC ဆုိၿပီး ဘယ္ဟာနဲ႔ပဲ လုပ္ရမယ္ဆုိၿပီး မကန္႔သတ္ေတာ့ဘူး လုိ႔သိရတယ္။ ကားသြင္းတာကုိ LC၊ T/T မကန္႔သတ္ေတာ့ဘဲ သြင္းခြင့္ေပးတာက စတာပါ”ဟု ပုိ႔ကုန္ သြင္းကုန္လုပ္ငန္းရွင္ တစ္ဦးက ေျပာၾကားပါသည္။
ထုိကဲ့သုိ႔ ကန္႔သတ္ခ်က္မ်ား ပယ္ဖ်က္ေပးျခင္းႏွင့္ မူ၀ါဒ၊ လုပ္ထံုး လုပ္နည္းမ်ား ေျပာင္းလဲ ေဆာင္ရြက္ျခင္းကုိ ယခုႏွစ္ ႏွစ္ဆန္းပုိင္းကတည္း က ပုိ႔ကုန္သြင္းကုန္ အသုိင္းအ၀ုိင္း တြင္ သတင္းထြက္ေပၚေနျခင္း ျဖစ္သည္။
လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ပုိ႔ကုန္သြင္းကုန္ လုိင္စင္ေလွ်ာက္ထားမႈမ်ားမွာ တစ္ရက္ၾကာျမင့္ေၾကာင္း၊ ထုိ႔ျပင္ ပုိ႔ကုန္သြင္းကုန္ လုပ္ငန္းမ်ား ပုိမုိလ်င္ ျမန္လာေစရန္ အခ်ဳိ႕ကုန္စည္မ်ားကုိ လုိင္စင္မဲ့စနစ္ (Non-Licencing) ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ရန္ စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန ႏွင့္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား၊ ပညာရွင္မ်ား ေဆြးေႏြးလ်က္ရွိေၾကာင္း၊ ထုိသုိ႔ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ရန္ Automotic Licencing System ကုိ စတင္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။
ထုိသုိ႔ စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္း ေရာင္း၀ယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ မူ၀ါဒ ေျပာင္းလဲခ်မွတ္လာ သကဲ့သုိ႔ ဘ႑ာေရးႏွင့္ အခြန္၀န္ႀကီးဌာနမွ ႏုိင္ငံျခားေငြျဖင့္ ရရွိေသာ ပုိ႔ကုန္ရေငြ၊ ၀န္ေဆာင္မႈရေငြ၊ လက္ခစားအပ္ကုန္ စနစ္(CMP)ရေငြ၊ ငွားရမ္းခရေငြႏွင့္ လစာရေငြတုိ႔ကုိ က်ပ္ေငြျဖင့္သာ ၀င္ေငြခြန္ ေပးေဆာင္ရန္ ဧၿပီလ ၂၃ ရက္ ေန႔က ထုတ္ျပန္ေၾကညာခဲ့ ပါသည္။
“၀န္ႀကီးဌာနႏွစ္ခုက တစ္ခုနဲ႔ တစ္ခုခ်ိတ္ဆက္မႈ အားနည္းေနတယ္။ စီးပြား/ကူးသန္းက မူ၀ါဒတစ္ခု ေျပာင္းလဲတယ္ ဆုိေပမယ့္ ဘ႑ာ/အခြန္က အဆင့္သင့္မျဖစ္ဘူး၊ ဘ႑ာ/အခြန္က မူ၀ါဒတစ္ခု ေျပာင္းလဲတယ္ ဆုိေပမယ့္လည္း စီးပြား/ကူးသန္း က အဆင့္သင့္ မျဖစ္ေသးဘူး။ ဒါေၾကာင့္ တစ္ခုခုေျပာင္းလဲတုိင္း လုပ္ငန္းေတြအေပၚ သက္ေရာက္မႈက အခ်ိန္ယူေနရတယ္”ဟု  ပုိ႔ကုန္သြင္း ကုန္လုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးက ေ၀ဖန္ သံုးသပ္သည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံသည့္ လြတ္လပ္ေသာ ေစ်းကြက္စီးပြားေရးစနစ္ကုိ ဦးတည္ေလွ်ာက္လွမ္းေနၿပီး သြင္းကုန္အစားထုိး မူ၀ါဒေနရာတြင္ ပုိ႔ကုန္ဦးစားေပးမူ၀ါဒကုိ ေျပာင္းလဲထားသည္။ လက္ရွိ ျမန္မာပုိ႔ကုန္  သြင္းကုန္ လုပ္ငန္းမ်ားသည္ ယခင္ကထက္ ကုန္သြယ္ေရး အတားအဆီးမ်ား ေလ်ာ့နည္းသြားေသာ္လည္း ပုိ႔ကုန္လုပ္ငန္းမ်ား တြက္ေျခကုိက္ မည့္ ျမန္မာေငြတန္ဖုိး မရွိျခင္း၊ မူ၀ါဒ အေျပာင္းအလဲမ်ားကုိ ခ်ိန္ဆ ႏုိင္စြမ္း နည္းပါးျခင္း၊ ေဒသတြင္း ႏုိင္ငံမ်ားႏွင့္ႏႈိင္းယွဥ္ပါက ယွဥ္ၿပိဳင္ႏုိင္စြမ္း နည္းပါးျခင္း၊ အရင္းအႏွီး လုိအပ္မႈရွိျခင္း၊ လုပ္ငန္းကုန္က်စရိတ္ မ်ားျပားျခင္း စသည္တုိ႔ ၾကံဳေတြ႕ေနရေၾကာင္း ပုိ႔ကုန္သြင္းကုန္ လုပ္ငန္း အသုိင္းအ၀ုိင္းထံမွ သတင္းရရွိသည္။

No comments:

Post a Comment

စာဖတ္သူမ်ားကြန္မန္.ေပးနုိင္ပါသည္။