Friday, May 4, 2012

BOT စနစ္ျဖင့္ ႏႇစ္ရႇည္ျမႇဳပ္ႏႇံမည့္ ဆိပ္ကမ္းသစ္ႀကီးမ်ား တည္ေဆာက္မႈ ျမန္မာ့ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈေကာ္မရႇင္ (MIC) သို႔တင္ျပကာ ခြင့္ျပဳခ်က္ရယူၿပီးမႇ လုပ္ကိုင္ရမည္ဟု MIC တာ၀န္ရႇိသူေျပာၾကား ႏိုင္ငံပိုင္ အလံုသေဘၤာက်င္းေနရာတြင္ MIC ခြင့္ျပဳခ်က္မရႇိဘဲ ပုဂၢလိကမႇ ဆိပ္ကမ္းတိုးခ်ဲ႕မႈအခ်ဳိ႕ စတင္လုပ္ေဆာင္ေန

ကစားကြင္းႏႇင့္ ၀န္ထမ္းအိမ္ရာအခ်ဳိ႕ ရႇိခဲ့သည့္ေနရာအား ဆိပ္ကမ္းလုပ္ငန္းမ်ားျဖင့္ ပတ္သက္၍ တိုးခ်ဲ႕ထားစဥ္
BOT စနစ္ျဖင့္ ႏႇစ္ရႇည္ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမည့္ ရန္ကုန္ျမစ္အတြင္း ဆိပ္ကမ္းသစ္ႀကီးမ်ား တည္ေဆာက္မႈသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈေကာ္မရႇင္ MIC သို႔တင္ျပကာ ခြင့္ျပဳခ်က္ရယူရမည့္ ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈ အမ်ဳိးအစားတြင္ ပါ၀င္ေၾကာင္း MIC မႇ တာ၀န္ရႇိသူ တစ္ဦးက ဧၿပီလ ၂၉ ရက္ေန႔က ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
 ဧၿပီလ ၂၉ ရက္ေန႔က ေနျပည္ေတာ္ရႇိ စက္မႈ၀န္ႀကီးဌာန အစည္းအေ၀းခန္းမတြင္ က်င္းပသည့္ ေတြ႔ဆံုပြဲတြင္ ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈႏႇင့္ ကုမၸဏီမ်ား ညႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာန ညႊန္ၾကားေရးမႇဴးခ်ဳပ္ ဦးေအာင္ႏိုင္ဦးက အလံုသေဘၤာ က်င္းႏႇင့္ပတ္သက္၍ ေမးျမန္းမႈအေပၚ ''အလံုသေဘၤာက်င္းကေတာ့ MIC ကို တင္ဖို႔ လိုပါတယ္။ ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈတုိင္းမႇာ တခ်ဳိ႕လုပ္ငန္းေတြကေတာ့ MIC ကို တင္စရာ မလိုပါဘူး။ ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ား ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈ ဥပေဒအရ MIC ကို တင္ျပခြင့္ျပဳၿပီး လုပ္တယ္ဆိုရင္ ဥပေဒက ျပ႒ာန္းထားတဲ့အတိုင္း အခြန္သက္သာခြင့္တို႔ ဘာတို႔ ခံစားခြင့္ ရရႇိပါတယ္။ အခုေလာေလာဆယ္ေတာ့ အလံုသေဘၤာက်င္းနဲ႔ ပတ္သက္တာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဆီကို တင္ျပထားတာ မရႇိေသးပါဘူး''ဟု ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
ဆက္လက္၍ MIC သို႔ တင္ျပၿပီးမႇ လုပ္ကိုင္ရမည့္ စီမံကိန္းမ်ားအေနျဖင့္ MIC သို႔ တင္ျပခြင့္ျပဳခ်က္ ရရႇိမႇသာ တည္ေဆာက္မႈလုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္းကို ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈႏႇင့္ကုမၸဏီမ်ား ညႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာန ညႊန္ၾကားေရးမႇဴးခ်ဳပ္ ဦးေအာင္ႏိုင္ဦးက'' MIC က ခြင့္ျပဳၿပီးမႇ စေဆာက္ရမႇာပါ''ဟု ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
သို႔ေသာ္ သက္တမ္း ၁၀၈ ႏႇစ္ ရႇိၿပီျဖစ္သည့္ ႏိုင္ငံပိုင္(အမ်ားျပည္သူပိုင္)အလံုသေဘၤာက်င္း ဧရိယာအတြင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈေကာ္မရႇင္ MIC မႇ ခြင့္ျပဳခ်က္မရႇိေသးဘဲ ပုဂၢလိကမႇ ဆိပ္ကမ္းတိုးခ်ဲ႕မူႏႇင့္ ဆက္စပ္သည့္ လုပ္ငန္းတည္ေဆာက္မႈအခ်ဳိ႕ စတင္ေနေၾကာင္း စံုစမ္းသိရႇိရပါသည္။
ဆိပ္ကမ္းလုပ္ငန္းႏႇင့္ပတ္သက္၍ လုပ္ကိုင္မႈမျပဳမီ ေတြ႔ရသည့္ ကစားကြင္းႏႇင့္ ၀န္ထမ္းအိမ္ရာအခ်ဳိ႕
လက္ရႇိ ျမန္မာ့စက္မႈဆိပ္ကမ္း၊ ဆိပ္ခံတံတားႏႇင့္ ကုန္ေသတၲာလြင္ ျပင္သိုေလႇာင္စခန္းအား တည္ေဆာက္၍ ဆိပ္ကမ္း၀န္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းမ်ားကို ေဆာင္ရြက္လ်က္ရႇိသည့္ ျမန္မာ့အဏၰ၀ါစြမ္းအားရႇင္ဂ႐ုပ္(အက္စ္) ကုမၸဏီလီမိတက္မႇ အလံုသေဘၤာက်င္းေနရာအခ်ဳိ႕တြင္ အခ်ဳိ႕အပိုင္းမ်ား တည္ေဆာက္မႈကို စတင္ေနျခင္းျဖစ္သည္ဟု သိရသည္။
အလံုသေဘၤာက်င္းဧရိယာ အတြင္း ယခင္က ကေလးကစားကြင္း အျဖစ္ျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ေနရာအား ယခုအခါ သဲဖို႔ကာ ျပင္ဆင္ျခင္း၊ လက္ရႇိ ျမန္မာ့စက္မႈဆိပ္ကမ္း ဆိပ္ခံတံတားႏႇင့္ တစ္ဆက္တည္း ဆက္စပ္၍ ဆိပ္ခံတိုးခ်ဲ႕ရန္ ပိုင္တိုင္မ်ားကို အလံုသေဘၤာက်င္းဘက္သို႔ တိုးခ်ဲ႕တည္ေဆာက္လာျခင္း၊ သဲဖို႔ျခင္း၊ ျခံခတ္ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္းကို အလံုသေဘၤာက်င္းျဖင့္ နီးစပ္သူမ်ားက အေထာက္အထားမ်ားျဖင့္ ေျပာၾကားခဲ့ၾကသည္။ လက္ရႇိ အလံုသေဘၤာက်င္းအား ေျပာင္းေရႊ႕ရန္ သေဘၤာက်င္း သစ္ေနရာကိုလည္း ဒဂံုဆိပ္ကမ္းၿမိဳ႕နယ္အတြင္း (တိုင္းရင္းသားေက်းရြာအနီး၊ ပဲခူးျမစ္ကမ္းေဘး)၌ တည္ေဆာက္ေနၿပီျဖစ္သည္ဟုလည္း သိရသည္။
ဆိပ္ခံတံတားအား အလံုသေဘၤာက်င္းဘက္သို႔ တျဖည္းျဖည္း တိုးခ်ဲ႕လာစဥ္
ျမန္မာ့အဏၰ၀ါစြမ္းအားရႇင္ဂ႐ုပ္ (အက္စ္)ကုမၸဏီလီမိတက္မႇ ပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာနသို႔ အလံုသေဘၤာက်င္းအား တစ္ႏႇစ္လွ်င္ ေျမငႇားရမ္းခ က်ပ္သိန္း ၄၀၀ နီးပါးျဖင့္ ငႇားရမ္းလုပ္ကိုင္ခြင့္ျပဳရန္၊ BOT စနစ္ျဖင့္ ႏႇစ္ရႇည္ငႇားရမ္းရန္ ၂၀၁၂ ခုႏႇစ္ ေဖေဖာ္၀ါရီလအတြင္းက အဆိုျပဳတင္ျပထားေၾကာင္း၊ အဆိုျပဳခ်က္တြင္မူ ပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာနမႇ ၂၀၁၁ ခုႏႇစ္အတြင္းကတည္းက BOT စနစ္ျဖင့္ ငႇားရမ္းခြင့္ျပဳၿပီးျဖစ္သည္ဆိုေသာ အခ်က္ပါ၀င္ေၾကာင္း သိရသည္။
သို႔ေသာ္ ပုိ႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ တစ္ႏႇစ္က်ပ္သိန္း ၄၀၀ ျဖင့္ ခြင့္ျပဳခ်က္မေပးရေသးဘဲ ေအးရႇားေ၀ါလ္ႏႇင့္ လက္ရႇိ ျမန္မာ့စက္မႈဆိပ္ကမ္းမ်ားကို ခြင့္ျပဳေပးထားသည့္ ရာခုိင္ႏႈန္းျဖင့္ ေပးသြင္းေစသည့္စနစ္ျဖင့္ ခြင့္ျပဳေပးရန္ ညႇိႏိႈင္းေနျခင္း၊ MIC သို႔ တင္ျပရန္အတြက္လည္း ေရႇ႕ေနခ်ဳပ္႐ံုးသုိ႔ တင္ျပေဆာင္ရြက္ဆဲအဆင့္သာရႇိေသးေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ လုပ္ကိုင္ဆဲ အဆင့္သာရႇိေသးသည္ဟု ပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာန တာ၀န္ရႇိသူမ်ားက ေျပာၾကားထားခဲ့ပါသည္။
ဆိပ္ခံတံတားအား အလံုသေဘၤာက်င္းဘက္သို႔ တျဖည္းျဖည္း တိုးခ်ဲ႕ရာတြင္ အသံုးျပဳသည့္ သေဘၤာအား အလံုသေဘၤာက်င္း ဆိပ္ခံတံတားတြင္ ဆိုက္ကပ္ထားစဥ္
အလံုသေဘၤာက်င္းႏႇင့္ နီးစပ္သူတစ္ဦးက'' ျခံခတ္တယ္၊ သဲဖို႔တယ္။ ဆိပ္ကမ္းခ်ဲ႕ဖို႔ ျပင္ဆင္တဲ့ အပိုင္းေတြ စလုပ္ေနတယ္။ အလံုသေဘၤာက်င္း ဆိပ္ကမ္းမႇာေတာင္ အခုလက္ရႇိ ဆိပ္ကမ္းခ်ဲ႕လာတဲ့အခါ ပိုင္တိုင္ေတြစိုက္ရင္ တန္းၿပီး စိုက္မယ့္အေနအထားျပတဲ့ သေဘၤာႀကီးတစ္စင္းေတာင္ ကပ္ထားတယ္ေလ။ ဖယ္ေပးရေတာ့မယ္။ ဖယ္ေပးဖို႔အတြက္လည္း အသစ္ေနရာ ျပန္ေဆာက္ေနတယ္၊ တိုင္းရင္းသားေက်းရြာနားမႇာ။ အဲဒါၿပီးရင္ေတာ့ ဖယ္ရေတာ့မယ္နဲ႔တူတယ္''ဟု ေျပာျပခဲ့သည္။
ယခုစနစ္မႇာ ဒီမိုကေရစီစနစ္ျဖစ္သည့္အတြက္ ႏိုင္ငံႏႇင့္ဆိုင္ေသာ၊ အမ်ားႏႇင့္ဆိုင္ေသာ လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္မူ လႊတ္ေတာ္တြင္ တင္ျပေဆြးေႏြးျခင္း၊ ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈျဖစ္သည့္အတြက္ ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈႏႇင့္ဆုိင္သည့္ ႏိုင္ငံမႇ ဖြဲ႔စည္းေပးထားသည့္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ား၏ သေဘာတူခြင့္ျပဳခ်က္ ရယူျခင္းမ်ားေဆာင္ရြက္ၿပီးမႇ လုပ္ငန္းေဖာ္ေဆာင္သင့္ေၾကာင္း သံုးသပ္မႈမ်ား ရႇိေနသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ား ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈ ဥပေဒအရ MIC ကို တင္ျပခြင့္ျပဳၿပီး လုပ္တယ္ဆိုရင္ ဥပေဒက ျပ႒ာန္းထားတဲ့အတိုင္း အခြန္သက္သာခြင့္တို႔ ဘာတို႔ ခံစားခြင့္ ရရႇိပါတယ္။ အခုေလာေလာဆယ္ေတာ့ အလံုသေဘၤာက်င္းနဲ႔ ပတ္သက္တာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဆီကို တင္ျပထားတာ မရႇိေသးပါဘူး . . .

''အလံုသေဘၤာက်င္းကို ဆိပ္ကမ္းအျဖစ္ခ်ဲ႕ဖို႔ဆိုတာက တစ္ခုတည္းပဲ ရႇိေသးတယ္။ ဒီလိုခ်ဲ႕ဖို႔ေတြ အမ်ားႀကီး ရႇိေသးတယ္။ ၀န္ႀကီးဌာန ခြင့္ျပဳခ်က္တို႔၊ MIC ခြင့္ျပဳခ်က္တို႔ ဆိုတာက ဒီလိုဆိပ္ကမ္းႀကီးေတြ ရန္ကုန္ျမစ္ထဲ ေဆာက္သင့္ မသင့္၊ ပတ္၀န္းက်င္ကို ဘယ္လိုထိခိုက္မယ္၊ မထိခိုက္ဘူး၊ ျပင္ဆင္ထားသင့္တာေတြ ဘာေတြျပင္ဆင္ေပးရမယ္ဆိုတာ တြက္ခ်က္ၿပီးမႇ ခြင့္ျပဳၾကတာလို႔ ျမင္တယ္ေလ။ အခု ခြင့္မျပဳရေသးဘူးဆိုေတာ့ ဒါေတြ မျပင္ဆင္ရေသးဘူးလို႔ ျမင္တယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္က ထင္သာ ျမင္သာမျဖစ္တဲ့အတြက္လည္း ေထာက္ျပစရာရႇိတယ္။ ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို ေရာက္လာၿပီ အေရးႀကီးတဲ့ အမ်ားနဲ႔ဆိုင္တဲ့ က႑ေတြဆိုရင္ေတာ့ လႊတ္ေတာ္အထိေတာင္တင္ၿပီး ဆံုးျဖတ္သင့္ ဆံုးျဖတ္ရမႇာေလ''ဟု အလံု သေဘၤာက်င္းႏႇင့္ နီးစပ္သူတစ္ဦးက ေျပာျပခဲ့သည္။
ထို႔ျပင္ ရန္ကုန္ျမစ္အတြင္း  ပုဂၢလိကမႇ ဆိပ္ကမ္းတိုးခ်ဲ႕ တည္ေဆာက္မည့္ စီမံကိန္းမ်ားစြာ ရႇိေနေသးေၾကာင္း၊ ဆိပ္ခံတံတားႀကီးမ်ား၊ ဆိပ္ကမ္းႀကီးမ်ား တည္ေဆာက္ကာ တန္ခ်ိန္ ၃၅၀၀၀ ရႇိ ေရယာဥ္ႀကီးမ်ား ဆိုက္ကပ္ႏိုင္သည္အထိ တိုးခ်ဲ႕ရန္ စီစဥ္ထားေၾကာင္း၊ ထိုသို႔ စီမံကိန္းႀကီးမ်ားအတြက္ ခြင့္ျပဳခ်က္ထက္ လုပ္သင့္ မသင့္ အက်ဳိးအျပစ္မႇာ ပို၍အေရးႀကီးေၾကာင္း၊ ထိုသို႔ ခ်ိန္ဆၿပီးမႇ လုပ္သင့္ေၾကာင္းကိုလည္း စီမံကိန္းမ်ားအေပၚ သိရႇိထားသူမ်ားက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
''ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္း ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး ပင္မစီမံခ်က္ (Port Master Plan) ဆိုၿပီး ေရးဆြဲထားတာ ရႇိတယ္။ အဲဒီမႇာ အလံုသေဘၤာက်င္း တစ္ခုတည္း မဟုတ္ဘူး၊ သိမ္ျဖဴသေဘၤာက်င္းတို႔၊ အလံုသစ္ေတာ၀င္းတို႔လို ေနရာေတြေတာင္ ဆိပ္ကမ္းတိုးခ်ဲ႕ တည္ေဆာက္ဖို႔ ရႇိတယ္လို႔ ပါတယ္။ ဆိပ္ကမ္းေနရာလြတ္ေတာင္ ေနာက္က်န္မႇာ မဟုတ္ဘူး၊ စီမံကိန္းမႇာပါတာ။ အဓိကအခ်က္ကေတာ့ တန္ခ်ိန္ ၃၅၀၀၀ ရႇိတဲ့ ေရယာဥ္ေတြ ရန္ကုန္ျမစ္ထဲ၀င္ဖို႔ အဲဒီအတြက္ ဆိပ္ကမ္းေတြ တိုးခ်ဲ႕တည္ေဆာက္တာ၊ ကုန္စည္ပိုသယ္ယူႏိုင္ေအာင္လို႔ဆိုၿပီး ပါတယ္။ လက္ရႇိ တန္ခ်ိန္ ၁၅၀၀၀ ရႇိတဲ့ ေရယာဥ္ေတြေတာင္ ေရျပည့္ခ်ိန္ေစာင့္ၿပီးမႇ ၀င္ထြက္ေနရတာေလ။ ရန္ကုန္ျမစ္ထဲမႇာ ဧရာ၀တီျမစ္၀ကြၽန္းေပၚက ေရယာဥ္ေတြ အမ်ားႀကီး သြားလာေနရတာ။ တန္ခ်ိန္ ၃၅၀၀၀ ရႇိတဲ့ သေဘၤာ၀င္ထြက္ဖို႔နဲ႔ အဲဒီေရယာဥ္ငယ္ေလးေတြအတြက္ စီစဥ္ၿပီးၿပီလား။ တန္ခ်ိန္ ၃၅၀၀၀ ရႇိတဲ့ ေရယာဥ္က ႐ိုက္ခတ္လာမယ့္အားက ရန္ကုန္ဘက္ကမ္းအျပင္ ဒလဘက္ကမ္းပါ ႐ိုက္ခတ္မႇာပဲ။ ရန္ကုန္ဘက္ကမ္းက ပိုင္တိုင္ေတြ အခုိင္အမာ ႐ိုက္ႏိုင္တယ္ဆိုရင္ေတာင္ ရန္ကုန္တစ္ဖက္ကမ္းကို ဘယ္သူက ကမ္းမၿပိဳေအာင္ ေရထိန္းနံရံ ေဆာက္ေပးမလဲ။ ဒီစီမံကိန္းက ႏိုင္ငံအတြက္ အရမ္းအက်ဳိးရႇိပါတယ္ ဆိုရင္ေတာင္မႇ ထင္သာျမင္သာရႇိရမႇာ ျဖစ္သလို Procedure ရႇိရမယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္က စီမံကိန္းေကာင္းေၾကာင္းျပၿပီး ဦးေအာင္ေနရာယူထားတဲ့ေခတ္၊ နီးစပ္ရာယူတဲ့ေခတ္ကေတာ့ ကုန္သင့္ၿပီ။ အက်ဳိးနဲ႔အျပစ္ကို ခ်ျပၿပီးမႇ အေကာင္အထည္ေဖာ္သင့္တယ္။ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလႇယ္ေတြလည္း ဒီလိုႀကီးမားတဲ့ အမ်ားနဲ႔ဆိုင္တဲ့ စီမံကိန္းမ်ဳိးေတြကို လႊတ္ေတာ္ထဲမႇာ ေဆြးေႏြးသင့္တယ္'' ဟု စီမံကိန္းအား ေလ့လာထားသူတစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။

No comments:

Post a Comment

စာဖတ္သူမ်ားကြန္မန္.ေပးနုိင္ပါသည္။