Thursday, August 9, 2012

 ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေစ်းႏႈန္းမ်ား သတ္မႇတ္မႈသည္ အမႇန္တကယ္ ေပါက္ေစ်းမ်ားႏႇင့္ ယုတၲိမတန္ဘဲ ကြာဟမႈရႇိ၍ တင္သြင္းသူမ်ား နစ္နာ


ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တင္သြင္းခြင့္ျပဳသည့္ ေစ်းႏႈန္းမ်ားသတ္မႇတ္ရာတြင္ အမႇန္တကယ္ ေပါက္ေစ်းမ်ားျဖင့္ ယုတၲိမတန္ဘဲ ကြာဟမႈေနသည့္အတြက္ ကားတင္သြင္းသူမ်ား နစ္နာလ်က္ရႇိ ေၾကာင္း သတင္းရရႇိပါသည္။ 

ဇူလိုင္လ ၁၇ ရက္ေန႔က ထုတ္ျပန္သည့္ လုပ္ငန္းသံုးေမာ္ေတာ္ယာဥ္ မ်ားအတြက္ ေစ်းသတ္မႇတ္မႈစာရင္း အရ ကုန္ေသတၲာပါလုပ္ငန္းသံုးကား (Box Truck) ႏႇင့္ Truck ကားေစ်းႏႈန္းမ်ား သတ္မႇတ္ေပးမႈသည္ပင္ မ်ားစြာကြာဟေနေၾကာင္း၊ မည္သို႔မွ် ေပါက္ေစ်းမဟုတ္သည့္ ေစ်းမ်ားကို လက္တန္းေစ်းသတ္မႇတ္ေပးသကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနေၾကာင္း ကားတင္သြင္းသူမ်ားက ဆိုသည္။
''Box Truck နဲ႔ ႐ိုး႐ိုး Truck က အလြန္ဆံုးကြာ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၅၀၀-၁၀၀၀ ေလာက္ပဲရႇိတာ အခု ၂၀၀၂ ေမာ္ဒယ္ Box Truck ကို ၁၄၀၀၀၊ ၂၀၀၃ ေမာ္ဒယ္ဆို ၁၄၇၀၀ သတ္မႇတ္တယ္။ ႐ိုး႐ိုး  Truck က်ေတာ့ ၂၀၀၂ ေမာ္ဒယ္ကို ၅၉၀၀၊ ၂၀၀၃ ေမာ္ဒယ္ကို ၆၁၀၀ သတ္မႇတ္တယ္။  Truck နဲ႔ ႐ိုး႐ိုး Truck သတ္မႇတ္ေပးတဲ့ေစ်းက ႏႇစ္ဆေက်ာ္ကြာေနၿပီ။  ဘယ္လိုမႇ မေပါက္တဲ့ေစ်းေတြ ျဖစ္ေနတယ္။ ေစ်းႏႈန္းသတ္မႇတ္တဲ့သူေတြက လက္တန္း သတ္မႇတ္ေနတယ္။ ေစ်းကစားခ်င္သလို သတ္မႇတ္ေပးတဲ့သေဘာ ျဖစ္ေနတယ္။ ဒီလို ေစ်းသတ္မႇတ္တဲ့ႏႈန္းအရဆို Box Truck တင္သြင္းထားတဲ့ ကုမၸဏီေတြက ဒီေစ်းကိုျပၿပီး ေစ်းတင္ေခၚလို႔ရၿပီ၊ ေစ်းကစားလုိ႔ရၿပီ''ဟု ကားတင္သြင္းသူ လုပ္ငန္းရႇင္တစ္ဦးက ေျပာျပခဲ့သည္။
Brand New ကားသစ္မ်ား တင္သြင္းခြင့္ေပးရာတြင္လည္း အိမ္စီးကားမ်ားတြင္ လက္ရႇိေပါက္ေစ်း အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၀၀၀၀ ႏႇင့္ပင္ မရႏုိင္သည့္ ၁၃၅၀ စီစီေအာက္ ကားမ်ားအား အေမရိကန္ေဒၚလာ ၅၀၀၀ သာ သတ္မႇတ္ေပးျခင္းမႇာလည္း ဥပ ေဒ၊ စည္းကမ္းျဖင့္ သတ္မႇတ္ျခင္း မဟုတ္ဘဲ လိုသလို သတ္မႇတ္ေပးသည့္ အေနအထားျဖစ္ေၾကာင္း ကားလုပ္ငန္းရႇင္မ်ားက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
''အရင္ဆံုးေျပာခ်င္တာက မူ၀ါဒ မၾကာခဏ ေျပာင္းတာ ျပည္သူေကာင္းစားဖို႔ ေျပာတယ္၊ ဒီေန႔အထိ ဘယ္သူေတြ ေကာင္းစားေနလို႔လဲ။ ဒါကို ေမးခ်င္တယ္။ ႏိုင္ငံတကာ ေပါက္ေစ်းနဲ႔ မရႏိုင္တဲ့ ၁၃၅၀ စီစီ ေအာက္ကားကို ေဒၚလာ ၅၀၀၀ နဲ႔ သတ္မႇတ္တယ္၊ က်န္တဲ့ကားေတြကို လက္တန္းႏႈန္းနဲ႔ သတ္မႇတ္တယ္။ လုပ္ငန္းသံုးကားလာျပန္ေတာ့ ကုန္ကားေတြကို ေပါက္ေစ်းမဟုတ္တာ သတ္မႇတ္တယ္။ Box Truck နဲ႔ ႐ိုး႐ိုး Truck က ဘာမႇ ကြာတာမဟုတ္ဘူး။ ဒါကို ႏႇစ္ဆနီးပါး ေစ်းခြာထားတဲ့အတြက္  Box Truck သြင္းထားတဲ့သူေတြ အက်ဳိးျဖစ္တယ္။ ေနာက္သြင္းမယ့္သူေတြ ပိုကုန္က်စရိတ္မ်ားတယ္။ ဘယ္သူေတြကို အက်ဳိးျဖစ္ေစသလဲ။ ကြၽန္ေတာ္ေျပာခ်င္တာက မူ၀ါဒခ်မႇတ္သူေတြအေနနဲ႔ ေျပာင္းခ်င္တိုင္းေျပာင္းလို႔ ရတယ္ဆိုတာ လက္ခံတယ္။ ဒါေပမယ့္ တကယ္ေကာင္းမႇေျပာင္း၊ ေျပာင္းတယ္ဆိုရင္လည္း တစ္ႀကိမ္ႏႇစ္ႀကိမ္နဲ႔တင္ ၿပီးျပတ္သင့္တယ္။ အခုလူလတ္တန္းစားေတြ ဒုကၶျဖစ္ရတာက မူ၀ါဒေၾကာင့္ပဲ။ အစကတည္းက ဒါဆို ဒါပဲျဖစ္ရမႇာေပါ့။ အခုက ျပည္သူေတြ ေကာင္းဖို႔ဆိုရင္ ျပင္ရမႇာပဲ ေျပာၿပီး ျပင္တာကလည္း စည္းမရႇိ၊ ဥပေဒမရႇိ လက္တန္းေတြ လုပ္ေနတာကေတာ့ ျပည္တြင္းလုပ္ငန္းရႇင္တင္မကဘူး၊ ႏုိင္ငံတကာက လုပ္ငန္းရႇင္ကလည္း ယံုမႇာမဟုတ္ဘူး''ဟု ကားအေရာင္း ျပခန္း ဖြင့္လႇစ္ထားသူတစ္ဦးကလည္း ေျပာျပခဲ့သည္။
ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္း အပါအ၀င္ လူပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးခ်င္း တင္သြင္းခြင့္ေပးခဲ့သည့္အခ်ိန္အထိ ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္တင္သြင္းခြင့္ဆိုင္ရာ ႀကီးၾကပ္မႈေကာ္မတီမႇ မူ၀ါဒမ်ား မၾကာခဏ ေျပာင္းလဲျခင္းေၾကာင့္ ျပည္တြင္း လုပ္ငန္းရႇင္မ်ားသာမက ႏိုင္ငံတကာမႇ ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံသူမ်ားပါ လာေရာက္ရန္ မျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္းကိုလည္း ကားအေရာင္းျပခန္း ဖြင့္လႇစ္ထားသူမ်ားက သံုးသပ္ခဲ့ၾကပါသည္။
''ေနျပည္ေတာ္မႇာလုပ္တဲ့ မီဒီယာ ေတြ႔ဆုံပြဲတစ္ခုမႇာ ရထားပုိ႔ေဆာင္ေရး ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးေအာင္မင္းက ျပည္သူေတြ အက်ဳိးရႇိမယ္ဆုိရင္ ဒီေန႔ ျပင္ဖုိ႔လိုရင္ ဒီေန႔ ျပင္မယ္။ မနက္ျဖန္ ျပင္ဖုိ႔လိုရင္ မနက္ျဖန္ျပင္မယ္လုိ႔ ေျပာထားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ စည္းကမ္းဥပေဒနဲ႔ စနစ္တက် တြက္ခ်က္ျပဳျပင္တာမ်ဳိးပဲ ျဖစ္သင့္တယ္။ စည္းကမ္း မရႇိ၊ ဥပေဒမရႇိလုပ္လုိ႔ေတာ့ မျဖစ္ဘူး။ ျပည္သူအက်ဳိးရႇိမယ္ဆုိတာ ဘယ္လုိ Criteria နဲ႔ လုပ္သလဲက အေရးႀကီးတယ္။ လူအမ်ားစုအက်ဳိးအတြက္ စဥ္းစားဖုိ႔ လုိသလုိ၊ လူနည္းစုကုိလည္း ထည့္တြက္သင့္ပါတယ္''ဟု ကားတင္သြင္း ေရာင္း၀ယ္သူ ကုိထြဋ္က ေျပာပါသည္။
သက္ဆုိင္ရာ အစုိးရ၀န္ႀကီးဌာနမ်ားမႇ ခ်မႇတ္သည့္မူ၀ါဒမ်ားအတုိင္း ကားအေရာင္းျပခန္း ဖြင့္လႇစ္ထားသူမ်ားကလည္း သက္ဆုိင္ရာ၀န္ႀကီးဌာနမ်ားမႇ မၾကာခဏ ျပန္လည္ေျပာင္းလဲျပင္ဆင္သည့္ မူ၀ါဒမ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္ ေပၚလာသည့္ အက်ဳိးဆက္မ်ားအေပၚ ျမန္မာႏုိင္ငံ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ထုတ္လုပ္တင္သြင္းေရာင္းခ်သူမ်ားအသင္း(ယာယီ)ဥကၠ႒ ေဒါက္တာစုိးထြန္း(ယာယီ)က  ''အစုိးရက လုပ္ခ်င္တဲ့မူ၀ါဒကုိ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ လုိက္ရမႇာပါ။ သြားတဲ့မူကုိသိရင္ေတာ့ ပုိေကာင္းတာေပါ့ ေနာ္။ ေနာက္တစ္ႏႇစ္ကုိ ဘာေျပာင္းမလဲ မသိဘူး။ ဒီတစ္ႏႇစ္ေတာင္ တစ္လ တစ္လ ဘာေျပာင္းမလဲမသိဘူး။ အဲဒီဟာအတြက္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ Feeling ျဖစ္ေနတာပါ။ သူတုိ႔ကုိလည္း အၾကံၪာဏ္ေပးတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔အတြက္ကေတာ့ ႐ႈံးတာလည္း ျပႆနာမရႇိပါဘူး၊ ျမတ္တာလည္း ျပႆနာမရႇိပါဘူး။ လုပ္ႏုိင္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ေျပာတာက ႐ႈံးတာ၊ ျမတ္တာကုိ ေျပာတာ မဟုတ္ဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔လည္း လက္ခံတယ္။ အဓိကျပႆနာက ေပၚလစီတည္ၿငိမ္မယ့္ဟာကုိ အၾကံျပဳ တာပါ။ သူေျပာတဲ့ႏုိင္ငံျခားက FDI လာမယ္။ ႏုိင္ငံျခားရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈေတြ လာမယ္။ ကြၽန္ေတာ္ေျပာတာ မျဖစ္ႏုိင္ ဘူးဆုိတာပဲ၊ ဘာလုိ႔မျဖစ္ႏုိင္သလဲဆုိေတာ့ ဥပေဒကုိၾကည့္ရမယ္။ ဒီဥပေဒ ဘယ္ေလာက္ခုိင္မာသလဲ၊ Position ဘယ္ေလာက္ရႇိမလဲ၊ ေရာင္းတန္းက ဘယ္ေလာက္ေတာင ္အရင္းေက်မလဲ ဒါကုိၾကည့္ရမယ္။ ျပည္ပကလာဖုိ႔ ေနေနသာသာ၊ ျပည္တြင္းက လူေတြေတာင္ ယက္ကန္ယက္ကန္ ျဖစ္ေနတာေလ။ လာေတာ့ၾကည့္ၾကတယ္။ တကယ္တမ္းလုပ္ဖုိ႔ေတာ့ မျဖစ္ႏုိင္ေသးဘူး။ မျဖစ္ႏုိင္ေသးတဲ့ အေျခအေနကကုိ မဖန္တီးႏုိင္ေသးဘူး။ ဥပေဒကလည္း အခိုင္အမာမရႇိဘူး။ တခ်ဳိ႕ဥပေဒေတာ့ ရႇိတယ္။ ျမန္မာျပည္မႇာ ဥပေဒကုိ ကုိင္ၿပီး မလုပ္ဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔သြားတာ အမိန္႔ ေၾကညာစာနဲ႔ သြားရတယ္''ဟု ေျပာၾကားခဲ့ေၾကာင္း Automobile ဂ်ာနယ္တြင္ ေဖာ္ျပထားခ်က္အရ သိရပါသည္။
၂၀၀၂ ခုႏႇစ္ ေမာ္ဒယ္အထက္ တင္သြင္းခြင့္ျပဳထားသည့္ ကုန္တင္ယာဥ္(Truck) CIF ေစ်းႏႈန္းမ်ား (အေမရိကန္ေဒၚလာ)
ယာဥ္တန္ခ်ိန္၂၀ဝ၂၂၀ဝ၃၂၀ဝ၄၂၀ဝ၅၂၀ဝ၆၂၀ဝ၇၂၀ဝ၈၂၀ဝ၉၂၀၁၀၂၀၁၁၂၀၁၂
၁ တန္၅၉၀ဝ ၆၁၀ဝ ၆၃၀ဝ ၆၅၀ဝ ၁၀ဝ၀ဝ ၁၂၀ဝ၀ ၁၄၀ဝ၀ ၁၆၀ဝ၀ ၁၈၀ဝ၀ ၂၀ဝ၀ဝ ၂၂၀ဝ၀
၂ တန္၆၉၀ဝ ၇၁၀ဝ ၇၃၀ဝ ၇၅၀ဝ ၁၁၀ဝ၀ ၁၃၀ဝ၀ ၁၅၀ဝ၀ ၁၇၀ဝ၀ ၁၉၀ဝ၀ ၂၁၀ဝ၀ ၂၃၀ဝ၀ 
၃ တန္၁၆၀ဝ၀ ၁၈၀ဝ၀ ၂၀ဝ၀ဝ ၂၂၀ဝ၀ ၂၄၀ဝ၀ ၂၆၀ဝ၀ ၂၈၀ဝ၀ ၃၀ဝ၀ဝ ၃၂၀ဝ၀ ၃၄၀ဝ၀ ၃၆၀ဝ၀ 
၄ တန္ ၁၇၀ဝ၀ ၁၉၀ဝ၀ ၂၁၀ဝ၀ ၂၃၀ဝ၀ ၂၅၀ဝ၀ ၂၇၀ဝ၀ ၂၉၀ဝ၀ ၃၁၀ဝ၀ ၃၃၀ဝ၀ ၃၅၀ဝ၀ ၃၇၀ဝ၀ 
၅ တန္၁၈၀ဝ၀ ၂၀ဝ၀ဝ ၂၂၀ဝ၀ ၂၄၀ဝ၀ ၂၆၀ဝ၀ ၂၈၀ဝ၀ ၃၀ဝ၀ဝ ၃၂၀ဝ၀ ၃၄၀ဝ၀ ၃၆၀ဝ၀ ၃၈၀ဝ၀ 
၆ တန္၁၉၀ဝ၀ ၂၁၀ဝ၀ ၂၃၀ဝ၀ ၂၅၀ဝ၀ ၂၇၀ဝ၀ ၂၉၀ဝ၀ ၃၁၀ဝ၀ ၃၃၀ဝ၀ ၃၅၀ဝ၀ ၃၇၀ဝ၀ ၃၉၀ဝ၀ 
၇ တန္၂၀ဝ၀ဝ ၂၂၀ဝ၀ ၂၄၀ဝ၀ ၂၆၀ဝ၀ ၂၈၀ဝ၀ ၃၀ဝ၀ဝ ၃၂၀ဝ၀ ၃၄၀ဝ၀ ၃၆၀ဝ၀ ၃၈၀ဝ၀ ၄၀ဝ၀ဝ 
၈ တန္၂၁၀ဝ၀ ၂၃၀ဝ၀ ၂၅၀ဝ၀ ၂၇၀ဝ၀ ၂၉၀ဝ၀ ၃၁၀ဝ၀ ၃၃၀ဝ၀ ၃၅၀ဝ၀ ၃၇၀ဝ၀ ၃၉၀ဝ၀ ၄၁၀ဝ၀ 
၉ တန္ ၂၂၀ဝ၀ ၂၄၀ဝ၀ ၂၆၀ဝ၀ ၂၈၀ဝ၀ ၃၀ဝ၀ဝ ၃၂၀ဝ၀ ၃၄၀ဝ၀ ၃၆၀ဝ၀ ၃၈၀ဝ၀ ၄၀ဝ၀ဝ ၄၂၀ဝ၀ 
၁၀ တန္ ၂၃၀ဝ၀ ၂၅၀ဝ၀ ၂၇၀ဝ၀ ၂၉၀ဝ၀ ၃၁၀ဝ၀ ၃၃၀ဝ၀ ၃၅၀ဝ၀ ၃၇၀ဝ၀ ၃၉၀ဝ၀ ၄၁၀ဝ၀ ၄၃၀ဝ၀


၂၀၀၂ ခုႏႇစ္ ေမာ္ဒယ္အထက္ တင္သြင္းခြင့္ျပဳထားသည့္ ကုန္ေသတၲာပါယာဥ္(Box Truck) CIF ေစ်းႏႈန္းမ်ား(အေမရိကန္ေဒၚလာ)
ယာဥ္တန္ခ်ိန္၂၀ဝ၂၂၀ဝ၃၂၀ဝ၄၂၀ဝ၅၂၀ဝ၆၂၀ဝ၇၂၀ဝ၈၂၀ဝ၉၂၀၁၀၂၀၁၁၂၀၁၂
၁ တန္၁၄၀ဝ၀၁၄၇၀ဝ၁၅၅၀ဝ၁၆၃၀ဝ၁၇၀ဝ၀၁၈၁၀ဝ၁၉၀ဝ၀၂၀၂၀ဝ၂၁၀ဝ၀၂၂၂၀ဝ၂၃၀ဝ၀
၂ တန္၁၇၅၀ဝ၁၈၄၀ဝ၁၉၃၀ဝ၂၀၃၀ဝ၂၁၀ဝ၀၂၂၇၀ဝ၂၄၀ဝ၀၂၅၂၀ဝ၂၆၀ဝ၀၂၇၇၀ဝ၂၉၀ဝ၀
၃ တန္၂၁၉၀ဝ၂၃၀ဝ၀၂၄၂၀ဝ၂၅၄၀ဝ၂၇၀ဝ၀၂၈၄၀ဝ၃၀ဝ၀ဝ၃၁၅၀ဝ၃၃၀ဝ၀၃၄၇၀ဝ၃၆၀ဝ၀
၄ တန္၂၂၆၀ဝ၂၃၇၀ဝ၂၄၉၀ဝ၂၆၂၀ဝ၂၇၀ဝ၀၂၉၂၀ဝ၃၁၀ဝ၀၃၂၄၀ဝ၃၄၀ဝ၀၃၅၇၀ဝ၃၇၀ဝ၀
၅ တန္၂၃၂၀ဝ၂၄၄၀ဝ၂၅၆၀ဝ၂၇၀ဝ၀၂၈၀ဝ၀၃၀၁၀ဝ၃၂၀ဝ၀၃၃၄၀ဝ၃၅၀ဝ၀၃၆၈၀ဝ၃၉၀ဝ၀
၆ တန္၂၃၉၀ဝ၂၅၁၀ဝ၂၆၄၀ဝ၂၇၈၀ဝ၂၉၀ဝ၀၃၁၀ဝ၀၃၃၀ဝ၀၃၄၄၀ဝ၃၆၀ဝ၀၃၇၉၀ဝ၄၀ဝ၀ဝ
၇ တန္၂၄၆၀ဝ၂၅၉၀ဝ၂၇၂၀ဝ၂၈၆၀ဝ၃၀ဝ၀ဝ၃၁၉၀ဝ၃၄၀ဝ၀၃၅၅၀ဝ၃၇၀ဝ၀၃၉၀ဝ၀၄၁၀ဝ၀
၈ တန္၂၅၄၀ဝ၂၆၇၀ဝ၂၈၀ဝ၀၂၉၅၀ဝ၃၁၀ဝ၀၃၂၉၀ဝ၃၅၀ဝ၀၃၆၅၀ဝ၃၈၀ဝ၀၄၀၂၀ဝ၄၂၀ဝ၀
၉ တန္၂၆၁၀ဝ၂၇၅၀ဝ၂၈၈၀ဝ၃၀၃၀ဝ၃၂၀ဝ၀၃၃၉၀ဝ၃၆၀ဝ၀၃၇၆၀ဝ၃၉၀ဝ၀၄၁၄၀ဝ၄၃၀ဝ၀
၁၀ တန္၂၆၉၀ဝ၂၈၃၀ဝ၂၉၇၀ဝ၃၁၃၀ဝ၃၃၀ဝ၀၃၄၉၀ဝ၃၇၀ဝ၀၃၈၇၀ဝ၄၁၀ဝ၀၄၂၆၀ဝ၄၅၀ဝ၀

No comments:

Post a Comment

စာဖတ္သူမ်ားကြန္မန္.ေပးနုိင္ပါသည္။