Sunday, June 3, 2012

 ျမန္မာ-တ႐ုတ္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္မႈ၌ တရား၀င္ ကုန္သြယ္မႈစာရင္းအရ ျမန္မာဘက္မႇ စတင္အသာစီးရလာ လက္ရႇိအခ်ိန္တြင္ အဓိက နယ္စပ္ကုန္သြယ္မႈ လမ္းေၾကာင္းျဖစ္ေသာ မူဆယ္လမ္းပိုင္း၌ ပစ္ခတ္ေဖာက္ခြဲမႈမ်ားေၾကာင့္ ပုံမႇန္ကုန္သြယ္မႈ မျပဳႏိုင္

မူဆယ္ ၁၀၅ မိုင္ ကုန္သြယ္မႈစခန္းအတြင္းသို႔ ၀င္ရန္ေစာင့္ဆုိင္းေနေသာ ကုန္တင္ယာဥ္မ်ားကို ဇြန္လ ၁ ရက္ေန႔က မူဆယ္ၿမိဳ႕တြင္ ေတြ႔ရစဥ္
ျမန္မာ-တ႐ုတ္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္မႈ ပမာဏမႇာ ၂၀၁၁-၂၀၁၂ ဘ႑ာေရးႏႇစ္က အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂၉၈၅ ဒသမ ၄၂၄ သန္းရႇိခဲ့ၿပီး အဆိုပါပမာဏတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံမႇ တင္ပို႔သည့္ ပို႔ကုန္တန္ဖိုးမႇာ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံမႇ တင္သြင္း သည့္ သြင္းကုန္တန္ဖိုးထက္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၆၅၈ ဒသမ ၃၇၂ သန္း ပိုမိုျမင့္မားၿပီး ကုန္သြယ္မႈ၌ အသာစီးရလ်က္ရႇိေၾကာင္း သိရသည္။

သုိ႔ေသာ္ လက္ရႇိအခ်ိန္တြင္မူ ျမန္မာ-တ႐ုတ္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္မႈ၏ အဓိက ကုန္သြယ္ေရးလမ္းေၾကာင္းျဖစ္ေသာ မူဆယ္လမ္းပိုင္းတြင္ ပစ္ခတ္ေဖာက္ခြဲမႈမ်ားေၾကာင့္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္မႈအား ပံုမႇန္အတိုင္း မျပဳလုပ္ႏုိင္ဘဲ လံုျခံဳမႈ ရႇိ မရႇိ သတင္းစံုစမ္း သြားလာလုပ္ကုိင္ေနရသည္ဟု သတင္းရရႇိပါသည္။

ၿပီးခဲ့သည့္ တစ္ႏႇစ္တာ ကာလအတြင္းမႇစ၍ ကခ်င္ျပည္နယ္တြင္ ျဖစ္ပြားလ်က္ရႇိေသာ တိုက္ပြဲမ်ားေၾကာင့္ ယခုႏႇစ္ ျမန္မာ-တ႐ုတ္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ရာတြင္ မူဆယ္လမ္းေၾကာင္းမႇသာ အဓိက ကုန္သြယ္ႏိုင္မည္ျဖစ္ၿပီး လြယ္ဂ်ယ္၊ ခ်င္းေရႊေဟာ္၊ ကန္ပိုက္တီးလမ္းေၾကာင္းမ်ားမႇာ ကုန္သြယ္မႈ ေလ်ာ့က်မည္ျဖစ္သည္ဟုလည္း သိရသည္။

လက္ရႇိ ကုန္သြယ္မႈ အေနအထားအရ ပံုမႇန္ကုန္သြယ္မႈတြင္ တ႐ုတ္ဘက္က အသာရထားေသာ္လည္း နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးတြင္  ျမန္မာဘက္မႇ စတင္အသာစီးရလာခဲ့ေၾကာင္းလည္း သိရသည္။
ပစ္ခတ္တိုက္ခိုက္ခံရမႈေၾကာင့္ မီးေလာင္ခဲ့ေသာ ကုန္တင္ယာဥ္တစ္စီးအား ခိုမုံးရြာႏႇင့္ ဆြမ္လံုရြာၾကား၌ ဇြန္ ၁ ရက္ေန႔က ေတြ႔ရစဥ္
ျမန္မာ-တ႐ုတ္နယ္စပ္ ကုန္သြယ္မႈအေျခအေနႏႇင့္ ပတ္သက္၍ စီးပြားေရးႏႇင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး ဦးစီးဌာန၊ ဒုတိယညႊန္ၾကားေရးမႇဴးခ်ဳပ္ ဦးညြန္႔ေအာင္က ''ျမန္မာနဲ႔တ႐ုတ္ ကုန္သြယ္မႈမႇာ ပံုမႇန္ကုန္သြယ္မႈပိုင္းကေတာ့ တ႐ုတ္အသာစီးရပါ တယ္။ နယ္စပ္ကုန္သြယ္မႈပိုင္းမႇာေတာ့ ျမန္မာက အသာရထားပါတယ္။ က်န္ခဲ့တဲ့ ဘ႑ာေရးႏႇစ္မႇာလည္း ျမန္မာ့ပို႔ကုန္တန္ဖိုးက တ႐ုတ္ကျပန္သြင္းရတဲ့ ပမာဏထက္ပိုျမင့္ၿပီး အသာစီးရခဲ့တယ္။ သြင္းကုန္ပမာဏက အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၁၆၃ ဒသမ ၅၂၆ သန္းရႇိၿပီးေတာ့ ပို႔ကုန္က ၁၈၂၁ ဒသမ ၈၉၈ သန္းအထိ ရႇိခဲ့တယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အခု ၂၀၁၂-၂၀၁၃ ဘ႑ာေရးႏႇစ္ ထဲမႇာလည္း ဧၿပီလနဲ႔ေမလ ႏႇစ္လကုန္သြယ္တဲ့အခါ တ႐ုတ္နဲ႔ နယ္စပ္ကုန္သြယ္မႈပိုင္းဟာ အရင္ဘ႑ာႏႇစ္ ဧၿပီလနဲ႔ ေမလကုန္သြယ္တဲ့ ပမာဏထက္ေတာင္ ပိုခဲ့ေသးတယ္။ ဒါေတာင္ နယ္ေျမလံုျခံဳေရး အေျခအေနအရ မူဆယ္နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရးစခန္း တစ္ခုတည္းကပဲ အဓိက ကုန္သြယ္ခဲ့ရတာ။ လက္ရႇိမႇာေတာ့ အဓိက ကုန္သြယ္ေနရတဲ့ မူဆယ္နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရးလမ္းေၾကာင္းမႇာ လံုျခံဳေရး အေျခအေနအရ ၃ ရက္ေလာက္ ပံုမႇန္ အတိုင္း ကုန္သြယ္မႈ မျပဳႏုိင္ခဲ့ဘူး။ KIA က စာထုတ္ထားလို႔ဆိုၿပီး သိရတယ္။ အခုကေတာ့ျပန္ၿပီး ကုန္သြယ္ေနပါၿပီ။ ဒါေပမယ့္ အရင္လို ၂၄ နာရီလံုး လံုးေတာ့ ျဖတ္သန္းကုန္သြယ္တာမ်ဳိးေတာ့ ျပန္မေရာက္ေသးဘူး။ ဒါေပမယ့္ ကားေတြကေတာ့ အစီးေရျပန္မ်ားသြားၿပီ''ဟု ေျပာျပခဲ့သည္။
''လြယ္ဂ်ယ္က လိုင္ဇာနားမႇာေလ။ ကန္ပိုက္တီးကလည္း နယ္ေျမေဒသ အေျခအေနအရ ပံုမႇန္ ကုန္မသြယ္ႏိုင္ေသးဘူး။ ဒီေတာ့ မူဆယ္နဲ႔ ခ်င္းေရႊေဟာ္ပဲ အဓိက အားထား ကုန္သြယ္ရမယ့္ အေနအထားပါ။ တ႐ုတ္-ျမန္မာ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးမႇာ ဒုတိယ ပမာဏအမ်ားဆံုး ကုန္ သြယ္ေနတဲ့ ကန္ပိုက္တီး နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးစခန္းမႇာ လက္ရႇိကုန္သြယ္မႈ မျပဳႏိုင္ေသးေပမယ့္လည္း မူဆယ္၊ ခ်င္းေရႊေဟာ္စခန္း ၂ခုတည္းက ကုန္သြယ္တဲ့ ပမာဏက မႏႇစ္ကထက္ေတာင္ ပိုမ်ားလာေနေသးတဲ့အတြက္ ဒီႏႇစ္ တ႐ုတ္နဲ႔ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး အေနအထားက ပမာဏျမင့္တက္ဦးမယ္လို႔ ခန္႔မႇန္းထားပါတယ္''ဟု စီးပြားေရးႏႇင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး ဦးစီးဌာန၊ ဒုတိယညႊန္ၾကားေရးမႇဴးခ်ဳပ္ ဦးညႊန္႔ေအာင္က ဆက္လက္သံုး သပ္ေျပာၾကားခဲ့သည္။

''နယ္စပ္ကတစ္ဆင့္ တ႐ုတ္ကို ကုန္သြယ္တာ ဒါကတရား၀င္စာရင္းအရ အသာစီးရတာပါ။ တရားမ၀င္ သြားေနတဲ့ သစ္၊ ေက်ာက္မ်က္ေတြရဲ႕ တန္ဖိုးသာ ထည့္ေပါင္းရင္ ျမန္မာက တ႐ုတ္ဘက္ကို ႏႇစ္တိုင္း အသာရတယ္ လို႔ေတာင္ ေျပာရမလို ျဖစ္ေနၿပီ။ တ႐ုတ္ကေန ျမန္မာကိုပို႔တဲ့ ပို႔ ကုန္၊ ျမန္မာႏိုင္ငံကေန တ႐ုတ္က ျပန္သြင္းတဲ့ သြင္းကုန္ပမာဏကို ယႇဥ္ၾကည့္ရင္လည္း ျမန္မာပဲ အသာရတယ္'' ဟု တ႐ုတ္သို႔ ေရထြက္ပစၥည္း ကုန္သြယ္ေနသည့္ လုပ္ငန္းရႇင္တစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။

သို႔ရာတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အဓိက နယ္စပ္ကုန္သြယ္မႈ လမ္းေၾကာင္းျဖစ္ေသာ မႏၲေလး-လား႐ႈိး-မူဆယ္ လမ္းပိုင္းတြင္ ေမလ ေနာက္ဆံုးပတ္အတြင္းမႇစတင္ၿပီး ပစ္ခတ္ေဖာက္ခြဲမႈမ်ား ရႇိလာျခင္းေၾကာင့္ ကုန္တင္ယာဥ္ႀကီးမ်ား အေနျဖင့္ သတင္းစံုစမ္းၿပီးမႇသာ သြားလာေနရျခင္းေၾကာင့္ ကုန္းသြယ္မႈလုပ္ငန္းမ်ား ေႏႇာင့္ေႏႇးျခင္းရႇိလာေၾကာင္း နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးလုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္ေနၾကသူမ်ားက ေျပာဆိုၾကပါသည္။
ေမလ ၁၉ ရက္၊ ည ၁၀ နာရီ မိနစ္ ၂၀ ၀န္းက်င္က မူဆယ္မႇ လား႐ႈိးသို႔ ေမာင္းႏႇင္လာသည့္ ေျခာက္ဘီး ကုန္တင္ယာဥ္ႏႇစ္စီးအား ယူနီေဖာင္း၀တ္ဆင္ထားသည့္  KIA အဖြဲ႔၀င္မ်ားက လက္နက္ငယ္မ်ားျဖင့္ ပစ္ခတ္ တားဆီးကာ ဆက္ေၾကးေငြ ေကာက္ခံခဲ့ေၾကာင္း ေမလ ၂၂ ရက္ ေန႔ထုတ္ ႏိုင္ငံပိုင္သတင္းစာမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပခဲ့ၿပီးေနာက္ အဆိုပါလမ္းပိုင္းတြင္ လူစီးကားမ်ားအပါအ၀င္ ကုန္တင္ယာဥ္မ်ား သြားလာမႈေလ်ာ့နည္းသြားခဲ့ၿပီး ညပိုင္းအခ်ိန္ထက္ ေန႔ခင္းပိုင္းအခ်ိန္တြင္သာ သြားလာမႈရႇိေတာ့ေၾကာင္း စံုစမ္းသိရႇိရသည္။

အခုလို ပစ္တယ္၊ ခတ္တယ္၊ ဆက္ေၾကးေတာင္းတယ္လို႔ သတင္းေပၚလာေတာ့ သိပ္မစြန္႔စားခ်င္ၾကေတာ့ဘူး။ ေမလ ၂၇ ရက္ေန႔ကလည္း ဆန္ေတြသယ္လာတဲ့ ၁၂ ဘီးကားတစ္စီးကို ရပ္ခိုင္းတာမရပ္လို႔ ေသနတ္နဲ႔ ပစ္တာခံရၿပီး ေခ်ာက္ထဲ က်သြားတယ္ၾကားရပါတယ္။ ၾကံဳခဲ့ရတဲ့သူေတြ ေျပာစကားအရေတာ့ ယူနီေဖာင္း၀တ္မထားလို႔ ဘယ္အဖြဲ႔ကလည္းဆိုတာ ေျပာရခက္ပါတယ္။

''လံုး၀ အသြားအလာ ရပ္သြားတာ မဟုတ္ေပမယ့္ မူဆယ္ကိုတက္တဲ့ ကုန္ကားရႇားသြားတာေတာ့ အမႇန္ပဲ။ အရင္ကတည္းက ကားသမားေတြ အေနနဲ႔ တန္ပိုကိစၥေတြေၾကာင့္ တြက္ေျခမကိုက္ျဖစ္ေနတဲ့အခ်ိန္မႇာ အခုလို ပစ္တယ္၊ ခတ္တယ္၊ ဆက္ေၾကးေတာင္းတယ္လို႔ သတင္းေပၚလာေတာ့ သိပ္မစြန္႔စားခ်င္ၾကေတာ့ဘူး။ ေမလ ၂၇ ရက္ေန႔ကလည္း ဆန္ေတြသယ္လာတဲ့ ၁၂ ဘီးကားတစ္စီးကို ရပ္ခိုင္းတာမရပ္လို႔ ေသနတ္နဲ႔ပစ္တာခံရၿပီး ေခ်ာက္ထဲက်သြားတယ္ ၾကားရပါတယ္။ ၾကံဳခဲ့ရတဲ့သူေတြ ေျပာစကားအရေတာ့ ယူနီေဖာင္း ၀တ္မထားလို႔ ဘယ္အဖြဲ႔ကလည္းဆိုတာ ေျပာရခက္ပါတယ္။ အဲဒီေဒသတစ္၀ိုက္ဟာ ဘိန္းေမႇာင္ခိုအဖြဲ႔ေတြ ရႇိတဲ့ေနရာဆိုေတာ့ ဘယ္သူမဆို ျဖစ္ႏိုင္တာပဲ''ဟု မႏၲေလးအေျခစိုက္ ကုန္စည္ပို႔ေဆာင္ေရးဂိတ္တစ္ခုမႇ တာ၀န္ရႇိသူတစ္ဦးက ေျပာပါသည္။
ယခုကဲ့သို႔ ကုန္တင္ယာဥ္မ်ား တိုက္ခိုက္ခံေနရျခင္းေၾကာင့္ ယခင္က ညပိုင္းတြင္ ေမာင္းႏႇင္မႈ မ်ားျပားခဲ့ေသာ ကုန္တင္ယာဥ္မ်ားမႇာ ေန႔ခင္းအခ်ိန္တြင္သာ ေမာင္းႏႇင္ၾကေတာ့ၿပီး ညေန(၆)နာရီေက်ာ္ပါက ေမာင္းႏႇင္ျခင္း မရႇိၾကေတာ့ေၾကာင္း သိရသည္။

''အတက္ကားသမားေတြေတာ့ ဘာမႇ အေႏႇာင့္အယႇက္ ျဖစ္တယ္မၾကားဘူး။ အခုျဖစ္ေနတာ အဆင္းကားသမားေတြပဲ။ ေမလ ၂၀ ေလာက္ကတည္းက အဆင္းကားေတြကို တားၿပီး ပိုက္ဆံေတာင္းတာေတြ လုပ္တယ္ ၾကားတယ္။ ေမႇာင္ေနတဲ့အခ်ိန္လည္းျဖစ္ေတာ့ ဘယ္အဖြဲ႔အစည္း ကဆိုတာ မေျပာတတ္ဘူး''ဟု မႏၲေလးၿမဳိ႕ရႇိ ကုန္စည္ပို႔ေဆာင္ေရးဂိတ္တစ္ခုမႇ ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။

စံုစမ္းရရႇိေသာ သတင္းမ်ားအရ ေမလ ၂၇ ရက္ေန႔က မႏၲေလး-မူဆယ္ စိတ္ႀကိဳက္(Express)ကားကုိလည္း ေသနတ္ျဖင့္ ပစ္ခတ္မႈေၾကာင့္ ၆ ဦးခန္႔ ေသဆံုးခဲ့ရေၾကာင္း မူဆယ္ ကညနမႇ သတင္းေပးခ်က္အရ သိရႇိရသည္။ မႏၲေလးမႇ မူဆယ္သို႔တက္မည့္ ကုန္တင္ယာဥ္မ်ားအေနျဖင့္ တစ္ဖက္မႇအသံကို နားစြင့္ကာ ခန္႔မႇန္းၿပီး တက္ေနရေၾကာင္း၊ ယခင္ကား ၁၀ စီးထြက္ပါက ယခုအခါ ငါးစီးသာထြက္ေၾကာင္း၊ ကုန္တင္ပို႔မႈ ၾကာခ်ိန္မႇာလည္း ယခင္ကထက္ ရက္အနည္းငယ္ ပုိၾကာလာေၾကာင္း သိရသည္။

ယခုကဲ့သို႔ ကုန္တင္ယာဥ္မ်ားအား ပစ္မႇတ္ထား တိုက္ခိုက္ေနျခင္းႏႇင့္ပတ္သက္ၿပီး ကခ်င္သတင္းဌာန၏ အင္တာနက္စာမ်က္ႏႇာျဖစ္ေသာ kachinnews.com တြင္ မႏၲေလး-မူဆယ္လမ္းအား ဇြန္လ ၁ ရက္ေန႔မႇစတင္ၿပီး ညပိုင္းတြင္ အသံုးမျပဳရန္ KIO မႇ ညႊန္ၾကားခ်က္ထုတ္ျပန္ထား ေၾကာင္း KIA  တပ္မဟာ (၄)မႇ အရာရႇိတစ္ဦး၏ ေျပာၾကားခ်က္အား ကိုးကားၿပီး ေရးသားထားသည္။ ကခ်င္ျပည္နယ္အတြင္း မၿငိမ္သက္မႈမ်ား ျဖစ္ေပၚေနသည္မႇာ တစ္ႏႇစ္ေက်ာ္ခဲ့ၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း မူဆယ္လမ္းပိုင္းတြင္ ယခင္က ဤသို႔ ပစ္ခတ္ တိုက္ခိုက္မႈမရႇိခဲ့ေၾကာင္း ကုန္သည္အသိုင္းအ၀ိုင္းမႇ စံုစမ္းသိရႇိရသည္။
w7_35_05_2


No comments:

Post a Comment

စာဖတ္သူမ်ားကြန္မန္.ေပးနုိင္ပါသည္။