Sunday, April 14, 2013

ေရမရ၍ ေနြစပါးစိုက္ဖို့ ကရင္နီလယ္သမားမ်ား အခက္ေတြ့

ကယား(ကရင္နီ) ျပည္နယ္ ဒီးေမာဆိုၿမိဳ႕နယ္ အတြင္းရွိ ေဒါဘူးကူးအုပ္စု အနီးတ၀ိုက္ရွိ လယ္ေတြမွာ ေႏြစပါး စိုက္ပ်ိဳးရန္ ေရအလံုအေလာက္မရတဲ့အတြက္ ေတာင္သူလယ္သမားေတြ အခက္အခဲၾကံဳ ေတြ႕ေနရတယ္လို႕ ဆိုပါတယ္။

ထိုကဲ့သို႕ေရမလံုေလာက္သည့္အတြက္ ေဒသခံေတြရဲ႕ ေႏြစပါးစိုက္ပ်ိဳးရန္ ပ်ိဳးထားေသာ ပ်ိဳးပင္မ်ားမွာ ပ်က္စီးသြားၾကၿပီး ထြန္ယက္ထားေသာ လယ္မ်ားမွာလည္း ျပန္လည္ေျခာက္ေသြ႕သြားၾကတယ္လို႕ လည္းဆိုပါတယ္။

"က်ေနာ္တို႕စိုက္ၿပီဆိုရင္ေတာ့ ေရမေလာက္ဘူးဆိုရင္ က်ေနာ္တို႕ထြန္ယက္ထားတဲ့ လယ္ေတြက ျပန္ေျခာက္ကုန္တယ္ေလ။ အဲလိုေျခာက္သြားတာအျပင္ အခုက်ေနာ္တို႕ ပ်ိဳးထားတဲ့ ပ်ိဳးပင္ေတြက ေသကုန္တယ္။ အဲဒီလို အမ်ားႀကီးဆံုးရံႈးရတဲ့အတြက္ က်ေနာ္တို႕အတြက္ အခက္ခဲအမ်ားႀကီး ရွိတာေပါ့" လို႕ လားလဲရြာမွ ဦးဗ်ားရယ္က ဆိုပါတယ္။
ေႏြစပါးစိုက္ပ်ိဳးဖို့ အတြက္ လယ္ယာဆည္ေျမာင္းဦးစီးဌာနက စပါးမ်ိဳးေစ့၊ ထြန္ယက္စိုက္ပ်ဳိးေရးအတြက္ ဒီဇယ္ဆီမ်ား ခ်ေပးခဲ့ၿပီး စပါးေပၚခ်ိန္မွာ အဲဒီအဖိုးအခအတြက္ စပါး ျပန္ဆပ္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။  ယခုလို ေရလုံလုံေလာက္ေလာက္ မရတဲ့အတြက္ လယ္အထြက္ မေကာင္းမွာကို စိုးရိမ္ပူပန္ေနၾကတယ္လို႕ဆိုပါတယ္။

"က်ေနာ္တို႕အတြက္ ေရအလံုအေလာက္ရွိရင္ေတာ့ က်ေနာ္တို႕ အားလံုးက လုပ္ခ်င္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့လို႕ က်ေနာ္တို႕က ဒီလိုခံ လာရတာေတြ မ်ားေနတာေပါ့ေနာ။ ႏွစ္ႏွစ္ သံုးႏွစ္ေလာက္ ခံလာရၿပီးၿပီေလ။ က်ေနာ္တို႕ကို ဒီလိုလုပ္ခိုင္းတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေရကို က်ေနာ္တို႕အတြက္ ေသခ်ာ မလုပ္ေပးဘူး။ လုပ္ၿပီးလို႕ က်ေနာ္တို႕အတြက္ ေရရွာေပးပါလို႕ေျပာတဲ့အခါ ဟိုေျပာဒီေျပာ ေျပာၿပီးတခါမွ လာၿပီးကြင္းဆင္းတာမေတြ႕ရဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႕ ဆံုးရႈံးတာ မ်ားေနၿပီေလ။ " လို႕ ေဒါဘူးကူးအုပ္စုမွ လယ္သမား ဦးငါးရယ္ကေျပာပါတယ္။

ေဒါဘူးကူးအုပ္စုအတြင္းရွိ လယ္ဧက ၉၀၀ ေက်ာ္သည္ မိုးၿဗဲဆည္မွ သြယ္ယူလာေသာ ေခ်ာင္း တူးေျမာင္းမွတဆင့္ ေရမ်ားကို ပိုက္မ်ားမွ ျပန္လည္သြင္းယူေနၾကပါတယ္။ အခုလို လယ္သမားမ်ား ေႏြစပါးစိုက္ပ်ိဳးရန္ ေရလံုေလာက္စြာမရရွိတဲ့အေပၚမွာ ဆည္ေျမာင္းဦးစီးဌာနကို ေမးျမန္းၾကည့္တဲ့အခါမွာေတာ့ …

"အခုက်ေနာ္တို႕ ဘာလုပ္ေနလဲဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႕ေမွာ္ဆယ္ေနတယ္။ ေမွာ္ဆယ္ေနေတာ့ ေရကနည္းနည္းေလး… ေမွာ္ဆယ္ၿပီး ရင္ေတာ့ ေရကရမွာ။ ေမွာ္ဆယ္တာလည္း တရက္ပဲ။ တရက္နွစ္ရက္ၿပီးရင္ ေရရမယ္။ ေနာက္ၿပီးဒီဟာေတြက အမွန္ေျပာရင္ ေတာ့ အထက္ပိုင္းက လူေတြက ေျပာလို႕မရဘူး။ အဲလိုဖြင့္… စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ ယူေနတာလည္း ပါတာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ က်ေနာ္တို႕ အျမန္ဆံုးရေအာင္ လုပ္ေပးမယ္" လို႕ ဆည္ေျမာင္းဦးစီးဌာနက ဒုညြန္ၾကားေရးမွဴး ဦးေအာင္ျမင့္က ေျပာပါတယ္။

အခုလိုမိုးၿဗဲဆည္ကေန ေရလံုလံုေလာက္ေလာက္ မရရွိတဲ့အတြက္ စိမ့္စမ္းေရတြင္းေတြကေနတဆင့္ရတဲ့ ေရအနည္းအက်ဥ္းကိုသာ အားထားေနရတယ္လို႕ ေဒသခံမ်ားက ေျပာပါတယ္။

No comments:

Post a Comment

စာဖတ္သူမ်ားကြန္မန္.ေပးနုိင္ပါသည္။