Thursday, January 24, 2013

တရားသူႀကီး၊ အမႈသည္ႏႇင့္ သက္ေသမ်ားအေနျဖင့္ အမႈသစ္တစ္ခု မစတင္မီ တရားခြင္တြင္ က်မ္းသစၥာ က်ိန္ဆိုေရး အဆိုကို NLD တင္သြင္း

ေျဖာင့္မတ္မႇန္ကန္ မွ်တသည့္ တရားစီရင္ေရး ျဖစ္ထြန္းေစရန္ တရားသူႀကီး၊ အမႈသည္ႏႇင့္ သက္ေသမ်ားအေနျဖင့္ အမႈသစ္တစ္ခု မစတင္မီ တရားခြင္တြင္ က်မ္းသစၥာက်ိန္ဆိုေရး အဆိုကို NLD မႇ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလႇယ္ ဦး၀င္းျမင့္က ဇန္န၀ါရီလ ၂၃ ရက္ေန႔တြင္ က်င္းပသည့္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀းတြင္ တင္သြင္းခဲ့သည္။

ဦး၀င္းျမင့္က ''ျပည္သူမ်ား ယုံၾကည္ကိုးစား အားထားၿပီး ေျဖာင့္မတ္မႇန္ကန္မွ်တတဲ့ တရားစီရင္ေရး ျဖစ္ထြန္းေစရန္ တရားသူႀကီးအမႈသည္ မ်ားနဲ႔ သက္ေသမ်ား က်မ္းသစၥာက်ိန္ဆိုေရးအဆိုကို တင္သြင္းသြားမႇာ ျဖစ္ပါတယ္။ တရားစီရင္ေရးကို ထုံးမႇန္နည္းက် အေထာက္အကူ ျဖစ္ေစရန္ တရား႐ုံးမ်ား လက္စြဲဆိုတာ ျပ႒ာန္းထားပါတယ္။ ယင္းတရား႐ုံးမ်ား လက္စြဲမႇာ လမ္းညႊန္ခ်က္မ်ားကို တရား႐ုံးအသီးသီးက ေကာင္းစြာ လိုက္နာ က်င့္သုံးၾကရပါတယ္။ ယင္းတရား႐ုံးမ်ားရဲ႕ လက္စြဲအပိုဒ္ ၇၅ မႇာ က်မ္းသစၥာ အက္ဥပေဒပုဒ္မ ၇ အရ က်မ္းသစၥာက်ိန္ဆိုရန္ႏႇင့္ ကတိသစၥာဆိုရန္မ်ားကို ျပ႒ာန္းထားပါတယ္။ တရား႐ုံးမ်ား လက္စြဲမႇာ ပါရႇိတဲ့ ဟိႏၵဴ ဘာသာ၀င္၊မဟာေမဒင္ ဘာသာ၀င္ႏႇင့္ က်မ္းသစၥာက်ိန္ဆိုရန္ သေဘာမတူတဲ့ မည္သည့္ ဘာသာ၀င္မဆိုမ်ားႏႇင့္ ပတ္သက္ၿပီး သက္ေသမ်ားအတြက္ စကားျပန္မ်ားအတြက္ ဂ်ဴရီ လူႀကီးမ်ားအတြက္ ကတိသစၥာဆိုျခင္း တို႔ကိုလည္း လမ္းညႊန္ထားရႇိပါတယ္။ က်မ္းသစၥာ က်ိန္ဆိုရန္ သေဘာမတူတဲ့ မည္သည့္ ဘာသာ၀င္ မဆိုလို႔ပါရႇိတဲ့အတြက္ ဒီအခြင့္အေရးကိုယူၿပီး အမႈသည္မ်ား၊ သက္ေသမ်ား၊ အထူးသျဖင့္ အစိုးရ၀န္ထမ္းမ်ားနဲ႔ ရဲအရာရႇိသက္ေသမ်ားဟာ က်မ္းက်ိန္ဆိုျခင္းမရႇိပဲ ကတိသစၥာကိုပဲ ျပဳၾကတာေတြ႕ရပါတယ္။ ကတိသစၥာျပဳခ်က္ဟာ မႇန္ကန္တဲ့ ထြက္ဆိုခ်က္ရဖို႔ အမႈမႇန္ေပၚေပါက္ဖို႔ အလြန္ပဲ အားနည္းလႇပါတယ္။ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးအတြက္ ပိုဆိုးတာက အမႈတစ္ခုကို အဆုံးအျဖတ္ျပဳမယ့္ တရားသူႀကီးမ်ားဟာ တရားခြင္မႇာ တရားစီရင္တဲ့အခါ က်မ္းသစၥာ က်ိန္ဆိုျခင္းလည္းမရႇိ၊ ကတိသစၥာ ျပဳျခင္းလည္း မရႇိၾကတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာမႇန္ကန္မွ်တတဲ့ တရားစီရင္ေရးျဖစ္ဖို႔ အထိန္းအကြပ္မရႇိသလို ျဖစ္ေနပါတယ္။ တရားခြင္တက္တိုင္း၊ အမႈစစ္ေဆးတိုင္း က်မ္းသစၥာ က်ိန္ဆိုရန္ မလိုအပ္ေသာ္လည္း အမႈသစ္တစ္ခု စတင္စစ္ေဆးတဲ့အခ်ိန္မႇာ က်မ္းသစၥာက်ိန္ဆိုရန္ လိုအပ္ပါတယ္။ ဒီလို က်ိန္ဆိုႏိုင္ရန္ တရား႐ုံးမ်ား လက္စြဲတြင္လည္း ထပ္မံျဖည့္သြင္းေပးဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။

အမႈသည္မ်ား၊သက္ေသမ်ား၊စကားျပန္မ်ားက က်မ္းက်ိန္ဆိုၾကရၿပီး တရားသူႀကီးမ်ား၊အစိုးရ၀န္ထမ္းမ်ားနဲ႔ ရဲအရာရႇိသက္ေသမ်ားက က်မ္းက်ိန္ဆိုျခင္းမရႇိၾကတဲ့ အခါက်ေတာ့ တရားစီရင္ေရးမ႑ိဳင္ ယိမ္းယိုင္ေနရတာ ဒီပုဂၢိဳလ္ေၾကာင့္လို႔ ျပည္သူမ်ားက စြပ္စြဲျပစ္တင္မႈလည္း ခံရသလို ယုံၾကည္မႈကင္းမဲ့မႈမ်ားကိုလည္း ၾကားေနရပါတယ္။အမႈတစ္ခုကို ဥပေဒျပဌာန္းခ်က္မ်ားႏႇင့္အညီ ဟုတ္တိုင္းမႇန္စြာ ဆုံးျဖတ္ႏိုင္ဖို႔ ျပည္သူမ်ား ယုံၾကည္မႈ ရရႇိေစဖို႔ တရားသူႀကီးမ်ား အေနနဲ႔လည္း ခုနကေျပာသလို က်မ္းသစၥာက်ိန္ဆိုရန္ BCM မႇာ ျပ႒ာန္းၿပီးေတာ့ အခ်ိန္အခါအရ အမႇန္တကယ္လို အပ္ေနတာကို ေတြ႕ရႇိရပါတယ္။အမ်ားျပည္သူ ယုံၾကည္ကိုးစား အားထားၿပီး ေျဖာင့္မတ္မႇန္ကန္ တရားမွ်တတဲ့ တရားစီရင္ေရး ျဖစ္ထြန္းေစရန္ က်မ္းသစၥာ အက္ဥပေဒပုဒ္မ၆အရ က်မ္းသစၥာ က်ိန္ဆိုျခင္းမျပဳရေသာ ဟိႏၵဴဘာသာ၀င္ႏႇင့္ မဟာေမဒင္ဘာသာ၀င္ သက္ေသမ်ား၊ဂ်ဴရီလူႀကီးမ်ား၊ စကားျပန္မ်ားမႇအပ က်န္ဘာသာ၀င္ တရားသူႀကီးမ်ား၊ အမႈသည္မ်ား၊ သက္ေသမ်ား၊စကားျပန္ ္မ်ား အားလုံးဟာ အမႈသစ္တစ္ခုကို စတင္စစ္ေဆး စီရင္တဲ့အခါ တရားခြင္ေရႇ႕မႇာ အမႈသည္သက္ေသႏႇင့္ ျပည္သူလူထုကို မ႑ိဳင္ျပဳ၍ ကတိသစၥာကို မျပဳၾကပဲ က်မ္းသစၥာကိုကိုင္ၿပီး မျဖစ္မေန က်ိန္ဆိုေရးအဆိုကို တင္သြင္းရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္''ဟု စသည္ျဖင့္ အဆိုတင္သြင္းခဲ့သည္။

၎အဆိုႏႇင့္ ပတ္သက္၍ ျပည္ေထာင္စုတရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္တရား သူႀကီးဦးစိုးညြန္႔က''...က်မ္းသစၥာ မက်ိန္ဆိုရေသးတဲ့ ခ႐ိုင္တရားသူႀကီးမ်ား၊ၿမိဳ႕နယ္တရားသူႀကီးမ်ားကေတာ့ က်မ္းသစၥာမက်ိန္ဆိုရ ေသးပါဘူး။ခ႐ိုင္တရားသူႀကီးမ်ား၊ ၿမိဳ႕နယ္တရားသူႀကီးမ်ားကေတာ့ သက္ဆိုင္ရာ တိုင္းေဒသႀကီး ဒါမႇမဟုတ္ ျပည္နယ္တရားလႊတ္ေတာ္ တရားသူႀကီးခ်ဳပ္ရဲ႕ ေရႇ႕ေမႇာက္မႇာ က်မ္းသစၥာက်ိန္ဆိုဖို႔အတြက္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ စီစဥ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။အဲဒီလို က်မ္းသစၥာက်ိန္ဆိုမယ္ဆိုလို႔ရႇိရင္ေတာ့ တစ္ႀကိမ္ က်မ္းသစၥာက်ိန္ဆိုၿပီးၿပီ ဆိုလို႔ရႇိရင္ေတာ့ လုံေလာက္မယ္လို႔ ယူဆပါေၾကာင္းကို တင္ျပလိုပါတယ္''ဟု စသည္ျဖင့္ ျပန္လည္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။

No comments:

Post a Comment

စာဖတ္သူမ်ားကြန္မန္.ေပးနုိင္ပါသည္။