Wednesday, May 23, 2012

တကၠစီႏွင့္ ဘတ္စ္ကားမ်ား တင္သြင္းခြင့္ျပဳလိုက္ၿပီ

အငွားယာဥ္ႏွင့္ ဘတ္စ္ကားမ်ားကုိ သက္ဆုိင္ရာ တုိင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္ အစုိးရ၏ ေထာက္ခံခ်က္မ်ားအေပၚ မူတည္၍ ကုမၸဏီ မ်ားအား တင္သြင္းခြင့္ေပးလ်က္ရိွရာ ျမန္မာ့ စီးပြားေရး ဦးပိုင္ လီမီတက္မွ အငွားယာဥ္ အစီး ၁၀၀ တင္သြင္းခြင့္ရရွိေၾကာင္း စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနက ေျပာသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ေဖေဖာ္၀ါရီလအတြင္းက စတင္ေျပးဆြဲသည့္ အမ်ိဳးသမီး သီးသန္႔ ခရီးသည္တင္ ဘတ္စ္ကား တစီး (ဓာတ္ပုံ - 7 day ဂ်ာနယ္)

စီးပြားေရး ဦးပိုင္လီမိတက္မွ တင္သြင္းခြင့္ရသည့္ ၂၀၁၁ ႏွင့္၂၀၁၂ ေမာ္ဒယ္ တုိယုိတာ ကို႐ိုလာ အစီး ၁၀၀ ႏွင့္ တျခားေသာ ကုမၸဏီ တခုမွ ဆိုနာတာ ကားသစ္ အစီး ၅၀ အပါအ၀င္ စုစုေပါင္း အစီး ၁၅၀ ကို ေမလ ၁၈ ရက္အထိ ခြင့္ျပဳထားၿပီး ျဖစ္သည္ဟု စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနမွ အေထြေထြ မန္ေနဂ်ာ ဦးေက်ာ္စုိးက ေျပာဆိုသည္။
ထို႔အျပင္ ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႕က ေထာက္ခံ တင္ျပထားေသာ ကုမၸဏီေပါင္း ၉ ခု ရွိၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယင္း ကုမၸဏီမ်ားမွာ Ocean & Orion, Apex Greatest Industrial Services, High Tech Princess Services, Capital Auto Motive, U Thamardi International, Doh Shwe Myanmar, Triple Two Trading, First Royal Family ႏွင့္ Asia Master တုိ႔ ျဖစ္ေၾကာင္း လည္း သိရသည္။
အဆုိပါ ကုမၸဏီ ၉ ခုမွ အငွားယာဥ္အျဖစ္ သြင္းခြင့္ျပဳရန္ တင္ျပထားသည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားကုိ ဂ်ပန္၊ ကုိရီးယား၊ တ႐ုတ္၊ အိႏၵိယ ႏုိင္ငံမ်ားအပါအ၀င္ အေမရိကန္၊ အီတလီ၊ ဂ်ာမနီ၊ မေလးရွား၊ အင္ဒုိနီးရွား၊ ထုိင္း၊ ဗီယက္နမ္ႏွင့္ ဖိလစ္ပုိင္ ႏုိင္ငံမ်ားမွလည္းတင္သြင္း မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဦးေက်ာ္စုိးက ေျပာသည္။
“တကၠစီယာဥ္ တင္သြင္းဖုိ႔အတြက္ ရန္ကုန္တုိင္း ေဒသႀကီး အစုိးရအဖြဲ႔မွ ေထာက္ခံတင္ျပထားတဲ့ ကုမၸဏီေပါင္း ၉ ခုရိွၿပီ၊ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ နဲ႔ အထက္ ဘယ္ေမာင္း၊ ညာေမာင္းခြဲျခားမႈမရိွဘဲ တင္သြင္းခြင့္ျပဳေနပါတယ္၊ ရန္ကုန္တုိင္း ေဒသႀကီးက ခြင့္ျပဳထားတဲ့ ကုမၸဏီ ၉ ခုရိွေပမယ့္ စီးပြားကူးသန္းမွာ တင္သြင္းခြင့္ လာေလွ်ာက္ထားတာ ကုမၸဏီတခုပဲ ရိွပါေသးတယ္၊ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ေမလ ၄ ရက္ေန႔ကစၿပီး တကၠစီမ်ားအား သတ္မွတ္ခ်က္ႏွင့္အညီ တင္သြင္းခြင့္ ေပးေနပါတယ္”ဟု က ဆုိသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏုိင္ငံ ကုန္သည္မ်ားႏွင့္ စက္မႈလက္မႈ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား အသင္းခ်ဳပ္(UMFCCI)၌ ေမလ ၂၁ ရက္ ေန႔က က်င္းပေသာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တင္သြင္းခြင့္ဆုိင္ရာ အလုပ္႐ုံ ေဆြးေႏြးပြဲတြင္  ဦးေက်ာ္စုိးက ေျပာၾကားသြားျခင္း ျဖစ္သည္။
စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦး၀င္းျမင့္ကလည္း ႏုိင္ငံျခားေငြ ဘဏ္စာရင္းဖြင့္ထားသူ ႏုိင္ငံ သားတိုင္း မည္သူမဆို ျပည္ပမွ ကားတင္သြင္းခြင့္ျပဳလိုက္ေၾကာင္း၊ ခရီးသည္တင္ ဘတ္စ္ကားမွ လြဲ၍ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ အထက္ ေမာ္ဒယ္ မ်ားကို တင္သြင္းခြင့္ ျပဳျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ လတ္တေလာတြင္ အငွားယာဥ္ (Taxi) မ်ားကို တိုင္းေဒသႀကီး/ျပည္နယ္အစိုးရ ေထာက္ခံ ခ်က္ျဖင့္ တင္သြင္းခြင့္ျပဳလ်က္ရွိေၾကာင္း ေမလ ၇ ရက္ေန႔က က်င္းပေသာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တင္သြင္းခြင့္ ဆိုင္ရာႀကီးၾကပ္ေရး ေကာ္မတီ အစည္းအေ၀း၌ ေျပာၾကားထားသည္။
ခရီးသည္တင္ ဘတ္စ္ကားမ်ား တင္သြင္းေရးႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး အေဟာင္း လဲလွယ္ေရးကို ၁၉၉၆ ခုႏွစ္မွ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္အတြင္း ထုတ္ လုပ္သည့္ ယာဥ္မ်ားအား ဘယ္ေမာင္း၊ ညာေမာင္း မခြဲျခားဘဲ တင္သြင္းႏုိင္ေသာ္လည္း အသစ္တင္သြင္းမည့္ ဘတ္စ္ကားမ်ားကိုမူ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ အထက္ ဘယ္ေမာင္းကိုသာ ခြင့္ျပဳမည္ ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း ၀န္ႀကီး ဦး၀င္းျမင့္က ေျပာဆုိခဲ့သည္။
ခရီးသည္တင္ ဘတ္စ္ကားမ်ား တင္သြင္းခြင့္အတြက္ တင္သြင္းသည့္ ကုမၸဏီမ်ား၏ ပုိ႔ကုန္ရ ၀င္ေငြျဖင့္ ခြင့္ျပဳေပးမည္ဟုလည္း ဆုိ သည္။
“ေမလ ၁၈ ရက္ေန႔အထိ Thinkhaypa Co., Ltd ကုိ စီအင္ဂ်ီ စီတီး ဘတ္စ္ ၃၀ စီး၊ ေအာင္သိန္းသန္း ၀န္ေဆာင္မႈႏွင့္ ကုိယ္စားလွယ္ လီမီတက္ကုိ စီအင္ဂ်ီ စီတီးဘတ္စ္ အစီး ၄၀ ခြင့္ျပဳေပးထားပါတယ္”ဟု ဦးေက်ာ္စိုးက ေျပာသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရိွ တကၠစီ အဌားယာဥ္ေဟာင္း ပုိင္ရွင္တဦးျဖစ္သူ ဦးသန္းေအာင္က“အခုလုိ ကုမၸဏီေတြကုိ တကၠစီယာဥ္ေတြ ဘတ္စ္ ကားေတြကုိ အလြတ္သေဘာ တင္သြင္းခြင့္ျပဳေနၿပီး က်ေနာ္တုိ႔ ကားေဟာင္း ပုိင္ရွင္ေတြကေတာ့ ကားေဟာင္းအပ္ၿပီးမွ တင္သြင္းခြင့္ ရမွာဆုိေတာ့ နစ္နာပါတယ္၊ ကားေဟာင္းပုိင္ရွင္ေတြကုိ ကုန္သြယ္ခြန္ သိသိသာသာ ေလွ်ာ့ေပးတာတုိ႔ ဒါမွမဟုတ္ ကညန (ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာန)အခြန္ ပုိေလွ်ာ့ေပးတာတုိ႔ လုပ္ေပးသင့္ပါတယ္”ဟု ဆုိသည္။
ကားတင္သြင္းလာသူမ်ားသည္ စီးပြားကူးသန္းမွ ေကာက္ခံေသာ ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းအေရာက္ တန္ဖုိးအေပၚ အင္ဂ်င္ပါ၀ါ၂၀၀၀ စီစီႏွင့္ ေအာက္ ယာဥ္မ်ားကုိ ဆိပ္ကမ္းခြန္ႏွင့္ကုန္သြယ္ခြန္ ၅၅ ရာခုိင္ႏႈန္း၊၂၀၀၀ စီစီ အထက္ ယာဥ္မ်ားအတြက္ ၆၅ ရာခုိင္ႏႈန္း ေကာက္ခံၿပီး ဆိပ္ကမ္းခြန္ႏွင့္ ကုန္သြယ္ခြန္အျပင္ ကညန မွ ေကာက္ခံေသာ ယာယီ မွတ္ပုံတင္ေၾကးကုိ အင္ဂ်င္ပါ၀ါ ၁၃၅၀ စီစီႏွင့္ ေအာက္ ကားမ်ားအတြက္ ၅၀ ရာခုိင္ႏႈန္း၊ ၁၃၅၀ စီစီအထက္မွ ၂၀၀၀ စီစီအထိ ၈၀ ရာခုိင္ႏႈန္းႏွင့္ ၂၀၀၀ စီစီအထက္မွ ၅၀၀၀ စီစီ အထိ ၁၀၀ ရာခုိင္ႏႈန္း၊ ၅၀၀၀ စီစီ အထက္ကားမ်ားအတြက္ ၁၂၀ ရာခုိင္ႏႈန္း ေကာက္ခံရရန္ သတ္မွတ္ထားေၾကာင္း သိရသည္။
ကားေဟာင္း အပ္ႏွံ၍ ကားတင္သြင္းသူမ်ားအတြက္ ကညန မွ ေကာက္ခံေသာ ၁၀၀ ရာခုိင္ႏႈန္း အခြန္ႏႈန္းထားေပၚတြင္ ကားေကာင္း ကားသစ္ေပၚ မူတည္ကာ ၁၀ ရာခုိင္ႏႈန္းမွ ၃၀ ရာခုိင္ႏႈန္းအထိ ေလွ်ာ့ေပါ့ေပးရန္သာ သတ္မွတ္ထားသည္ဟု ဆုိသည္။
ထုိ ကားတင္သြင္းခြင့္ သတင္းမ်ားေၾကာင့္ ျပည္တြင္း ကားေစ်းကြက္အတြင္း ကားေစ်းႏႈန္းမ်ား က်ဆင္းသြားၿပီး အေမရိကန္ ေဒၚလာ ေစ်း တက္လာခဲ့သည္။

No comments:

Post a Comment

စာဖတ္သူမ်ားကြန္မန္.ေပးနုိင္ပါသည္။