Monday, August 19, 2013

CNG ဓာတ္ေငြ႔ ေစ်းႏႈန္း ျမွင့္ရန္ စိစစ္ေန

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ဆူးေလတြင္ ဂိတ္ထိုးထားေသာ CNG ဓာတ္ေငြ႔သံုး တကၠစီမ်ားကို ေတြ႔ရစဥ္ (ဓာတ္ပံု – ေဂ်ပိုင္ / ဧရာဝတီ)

တကၠစီမ်ားသို႔ ေရာင္းခ်ေပးေနသည့္ CNG ဓာတ္ေငြ႔ ေစ်းႏႈန္းကို ေျပာင္းလဲႏိုင္ရန္ နည္းပညာ စိစစ္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း စြမ္းအင္ဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယ ညႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္ ဦးေဌးေအာင္က ဧရာဝတီသို႔ ေျပာသည္။

CNGသံုး တကၠစီမ်ားအတြက္ CNG ေစ်းႏႈန္းကို ဓာတ္ဆီ၊ ဒီဇယ္ဆီတို႔ထက္ သက္သာေသာ ေစ်းႏႈန္းျဖင့္ ကာလရွည္ ေရာင္းခ်ေပးေနခဲ့ၿပီး လက္ရွိတြင္ ေစ်းႏႈန္း အေျပာင္းအလဲ လုပ္ႏိုင္ရန္ လႊတ္ေတာ္တြင္လည္း တင္ျပထားၿပီး ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

"ေစ်းႏႈန္း ေျပာင္းျဖစ္ရင္ေတာ့ ႀကိဳေျပာမယ္။ အခုေတာ့ နည္းပညာ စိစစ္ေနတယ္။ ေနာက္ဆက္တဲြ ျဖစ္ႏုိင္မယ့္ အက်ိဴးဆက္ေတြ အတြက္ကိုလည္း စဥ္းစားေနတယ္" ဟု ဒု ညႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္ ဦးေဌးေအာင္က ဧရာဝတီသို႔ ေျပာသည္။

စက္သံုးဆီေစ်းႏႈန္းမ်ား တဂါလန္လွ်င္ ၁၅၀၀ က်ပ္မွ လက္ရွိ ၃၈၀၀ က်ပ္အထိ တိုးျမင့္လာသည့္တိုင္ စက္သံုးဆီ တဂါလန္ေစ်းႏွင့္ ညီမွ်ေသာ CNG ၁၆၅ ကုဗေပလွ်င္ ၁၀၀၀ က်ပ္ႏႈန္းျဖင့္သာ လက္ရွိအခ်ိန္အထိ ျဖန္႔ျဖဴးလ်က္ရွိေသာ္လည္း သင့္တင့္မွ်တေသာ ေစ်းႏႈန္းသို႔ တိုးျမွင့္ရန္ နည္းပညာဆိုင္ရာ စိစစ္ေနေၾကာင္း၊ ေစ်းႏႈန္းျမွင့္တင္ လိုက္ပါက ျပည္သူမ်ားသို႔ ႀကိဳတင္ အသိေပးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း စြမ္းအင္ဝန္ႀကီးဌာနက ေၾကညာထားသည္။

CNG ဓာတ္ေငြ႔ကို အ႐ံႈးခံ ျဖန္႔ျဖဴးေပးေနျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ စက္သံုးဆီမ်ားထက္ ေစ်းႏႈန္း ေလွ်ာ့ခ် ေရာင္းေပးေနေသာ္လည္း CNG တကၠစီမ်ားသည္ ခရီးသည္မ်ားအေပၚ ေစ်းေလွ်ာ့ေပးျခင္း မရွိဘဲ တျခား တကၠစီမ်ားနည္းတူ ေစ်းေတာင္းလ်က္ရွိေၾကာင္း၊ ျပည္သူမ်ားအေနျဖင့္ အက်ိဳးခံစားခြင့္ မရွိေၾကာင္း စြမ္းအင္ဝန္ႀကီးဌာနမွ အမည္မေဖာ္လိုသူ အရာရွိတဦးက ဆိုသည္။

CNG တကၠစီ အငွားယာဥ္ေမာင္း တဦးျဖစ္ ဦးေက်ာ္ေအာင္ကမူ "CNGကား အငွားယူေမာင္းတာ၊ စေပၚက တင္ရေသးတယ္။ တရက္ကုိ ၁၅၀၀၀ က်ပ္ အုံနာအပ္ရတယ္။ CNG ေစ်းသာ တက္မယ္ဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ စားဝတ္ေနေရးက ျပႆနာ ရွိလာမွာေပါ့။ စက္သုံးဆီကားေတြထက္ သက္သာေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔မွာက အုံနာေၾကး ၅၀၀၀ က်ပ္ေလာက္ ပိုေပးရတာေလ။ ဒါကိုေတာ့ သူတို႔မသိၾကဘူး။ က်ေနာ္တုိ႔ လမ္းေပၚထြက္ ဆိုင္းဘုတ္ကိုင္ ဆႏၵျပခ်င္တယ္ ဆိုတာထက္ အစိုးရဘက္က ျပည္သူေတြျဖစ္ေနတဲ့ အခက္အခဲကို ၾကည့္ေပးေစခ်င္တာ" ဟု ေျပာသည္။

ထို႔အျပင္ ၿမိဳ႕တြင္း လမ္းပိတ္ျခင္း၊ ကားၾကပ္ျခင္း၊ တကၠစီေျပးဆဲြမႈ မ်ားျပားလာျခင္း၊ ခရီးသည္အမ်ားစုမွာ အထူးယာဥ္မ်ားကိုသာ အားျပဳစီးနင္းလာျခင္းမ်ားေၾကာင့္ အုံနာအပ္ရန္ေငြႏွင့္ မိသားစု အသုံးစရိတ္ ေလာက္ငေအာင္ လမ္းႀကိဳလမ္းၾကားမက်န္ ပတ္ေမာင္းေနရသည္ဟုလည္း သူက ဆိုသည္။

တျခား CNG ယာဥ္ေမာင္း တဦးျဖစ္သူ ဦးဘေမာင္ကလည္း "CNG ေစ်း တက္လာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ကားေမာင္းတာ ဘာအျမတ္က်န္ေတာ့မလဲ။ ဆီကား ေမာင္းတာ ကိုယ့္အတြက္ မက်န္လို႔႔ဆိုၿပီး CNGကား ေမာင္းတယ္၊ ဒါက ေစ်းထပ္တက္မယ္ဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔က အုံနာကိုလုပ္ေကၽြး၊ ဆီဆိုင္ကိုလုပ္ေကၽြး၊ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ စားဝတ္ေနေရးကေတာ့ ျဖစ္သလိုေပါ့ဗ်ာ။ ေစ်းတက္လို႔ဆိုၿပီး ကားမေမာင္းလို႔ကလည္း မရျပန္ဘူး၊ ကိုယ္တတ္ကၽြမ္းတာက ဒီအလုပ္ဆိုေတာ့ စားဝတ္ေနေရး ေျဖရွင္းဖို႔ပဲ ပိုၿပီး ႐ုန္းကန္ရေတာ့မွာေပါ့" ဟု ေျပာသည္။

CNG အငွားယာဥ္တစီးလွ်င္ စေပၚေငြ ၃ သိန္းႏွင့္ တေန႔လွ်င္ အုံနာေၾကး ၁၅၀၀၀ က်ပ္ခန္႔ ေပးရေၾကာင္း၊ ၿမိဳ႕တြင္း ေျပးဆဲဲြရန္ ပွ်မ္းမွ် တေန႔လွ်င္ ဓာတ္ေငြ႔ ၃၀၀၀ က်ပ္ဖိုးခန္႔ ျဖည့္ရသည့္အတြက္ အရင္းစိုက္ရသည္က ၂၀၀၀၀ က်ပ္ နီးပါးရွိေနေၾကာင္း၊ ခရီးသည္ ရွာႏိုင္မွသာ စရိတ္ကိုက္ၿပီး ဂိတ္ထိုးထားမည္ဆိုပါက အိတ္စိုက္ရမည့္ အေျခအေနမ်ား ျဖစ္ေနေၾကာင္း ဦးဘေမာင္က ဆိုသည္။

CNG ေစ်းႏႈန္းမ်ား ျမင့္တက္သြားမည္ဆိုလွ်င္ ခရီးသြားမ်ား၊ ယာဥ္ေမာင္းမ်ားႏွင့္ ယာဥ္ပိုင္ရွင္မ်ား အားလံုးအတြက္ အဆင္မေျပမႈမ်ား ႀကံဳေတြ႔လာမည္ ျဖစ္သည့္အတြက္ လမ္းေပၚထြက္ၿပီး ဆႏၵေဖာ္ထုတ္ၾကရန္အထိ စဥ္းစားထားၾကေၾကာင္း ၿပီးခဲ့သည့္ ဇြန္လအေစာပိုင္းတြင္ CNG ယာဥ္ပိုင္ရွင္ႏွင့္ ယာဥ္ေမာင္းတခ်ိဳ႕က ဧရာဝတီသို႔ ေျပာဆိုခဲ့ဖူးသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္းရွိ CNG အေရာင္းဆိုင္မ်ား၌ ဓာတ္ေငြ႔ေရာင္းခ်ရာတြင္ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ား မရွိေသာ္လည္း ကားေသးမ်ားအတြက္ တေန႔ ပွ်မ္းမွ် ၅ ႀကိမ္ႏွင့္ ကားႀကီးမ်ားအတြက္ ၂ ႀကိမ္ ပုံမွန္ ေရာင္းခ်ေပးလ်က္ရွိသည္။

No comments:

Post a Comment

စာဖတ္သူမ်ားကြန္မန္.ေပးနုိင္ပါသည္။