Sunday, September 2, 2012

ေရွးေဟာင္းၿမိဳ႕မ်ား ကမ႓ာ့ အေမြအႏွစ္ စာရင္း တင္သြင္း ရာတြင္ အခက္ အခဲရွိေန

ေရွးေဟာင္းၿမိဳ႕မ်ား ကမ႓ာ့ အေမြအႏွစ္ စာရင္း တင္သြင္း ရာတြင္ အခက္ အခဲရွိေန
ျမန္မာ့ ေရွးေဟာင္း ယဥ္ေက်းမႈ အေမြ အႏွစ္ မ်ားကို ကမ႓ာ့ အေမြ အႏွစ္စာရင္း တင္သြင္းရန္ ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ လုပ္ငန္းစဥ္ အဆင့္ဆင့္၌ အေတြ႕အႀကံဳ အား နည္းျခင္းႏွင့္ လုပ္ကိုင္ ေဆာင္ရြက္ရသည့္ အခ်ိန္ကာလ တိုေတာင္းျခင္းတို႔ 
ႀကံဳေတြ႕ေနရေၾကာင္း ယဥ္ေက်းမႈ ဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယ ဝန္ႀကီး ေဒၚစႏၵာခင္ က ေျပာသည္။
“အခု ပ်ဴၿမိဳ႕ေဟာင္းေတြကို ကမ႓ာ့အေမြအႏွစ္စာရင္း တင္သြင္းေရးအတြက္ ျပဳစုရာမွာ အခ်ိန္ကာလ တိုေတာင္းျခင္း၊ ပ်ဴၿမိဳ႕သံုးၿမိဳ႕ ျဖစ္တဲ့အတြက္ တင္ျပမႈေတြကို သံုးႀကိမ္ျပဳလုပ္ရျခင္း၊ ယူနက္စကိုရဲ႕ မူအတုိင္း ေရးသားရတဲ့ အေတြ႕အႀကံဳ အားနည္းျခင္းနဲ႔ လုိအပ္တဲ့ ဒစ္ဂ်စ္တယ္ေျမပုံေတြနဲ႔ အခ်က္အလက္ေတြ မျပည့္စံုျခင္း၊ ေဒသခံေတြရဲ႕ ပူးေပါင္းကူညီမႈနဲ႔ လုိက္နာေဆာင္ရြက္မႈ အားနည္းေနေသးျခင္းတို႔ကို ႀကံဳေတြ႕ေနရတယ္” ဟု ေဒၚစႏၵာခင္က ၾသဂုတ္လ ၁၃ ရက္က အမ်ိဳးသားျပတုိက္တြင္ ျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္မ်ားကို ကမ႓ာ့အေမြအႏွစ္ စာရင္းသို႔ တင္သြင္းေရးအတြက္ ပညာရွင္မ်ားႏွင့္ တတိယအႀကိမ္ အစည္းအေဝးတြင္ အထက္ပါအတုိင္း ထည့္သြင္း ေျပာၾကားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ ၁၉၉၄ ခုႏွစ္ကပင္ ယူနက္စကို လက္ေအာက္ခံ ကမ႓ာ့အေမြအႏွစ္ ထိန္းသိမ္းေရးစင္တာ (World Heritage Center) ေအာက္ရွိ ကမ႓ာ့အေမြအႏွစ္ ထိန္းသိမ္းေရး ကြန္ဗင္းရွင္းတြင္ လက္မွတ္ေရးထုိးထားၿပီး ၁၉၉၆ ခုႏွစ္တြင္ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္မ်ားကို အဆိုျပဳလႊာ တင္သြင္းထားၿပီး ျဖစ္ေသာ္လည္း ႏွစ္ေပါင္းႏွစ္ဆယ္နီးပါးၾကာ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ ေရာက္မွ ပြင့္လင္းလာသည့္ ႏုိင္ငံေရး အေျခအေနအရ ပ်ဴၿမိဳ႕သံုးၿမိဳ႕ကို မူၾကမ္း စတင္ေရးဆြဲခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ႏွစ္တစ္ႏွစ္၏ စက္တင္ဘာလတြင္ ပံုၾကမ္း တင္သြင္းရသည့္ ယူနက္စကို၏ မူအရ ျပင္ဆင္ခ်ိန္တစ္ႏွစ္သာ ရရွိမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
“ဝန္ႀကီးေျပာသြားသလိုပဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ ယူနက္စကိုနဲ႔ ပူးေပါင္းၿပီး လုပ္ရတဲ့ အေတြ႕အႀကံဳ မရွိတဲ့အခါ လုပ္ငန္းအသစ္ ျဖစ္တယ္။ ဘာသာ စကား ကလည္း ေရွးေဟာင္း ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ သက္ဆုိင္တဲ့ အေခၚအေဝၚေတြက နည္းနည္း ျခားနားမႈေလးေတြ ရွိေနတယ္” ဟု ယဥ္ေက်းမႈ ဝန္ႀကီးဌာန၊ ေရွးေဟာင္း သုေတသန၊ အမ်ိဳးသားျပတုိက္ႏွင့္ စာၾကည့္တုိက္ ဦးစီးဌာနမွ တာဝန္ရွိသူ တစ္ဦးက ေျပာသည္။ ေရွးေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္မ်ား တည္ရွိရာ ဘုရားပုထုိးေစတီမ်ားအနီး ေနထိုင္သူမ်ား၊ ၿမိဳ႕ေဟာင္းမ်ားတြင္ ေနထိုင္သူ ေဒသခံအခ်ိဳ႕မွာ ဘုရားပုထုိးမ်ားအား စနစ္တက် မဟုတ္ဘဲ မိမိတို႔၏ ကိုးကြယ္ ယံုၾကည္မႈအရ ထံုးသုတ္ျခင္း၊ ေဆးသုတ္ မြမ္းမံျခင္းမ်ားေၾကာင့္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ တည္တံ့ခဲ့ေသာ နံရံေဆးေရးပန္းခ်ီမ်ား ပ်က္စီးျခင္း ျဖစ္ေပၚၿပီး လယ္ယာ စုိက္ပ်ိဳးျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ မူလရွိရင္းစြဲ ယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္မ်ား၏ တန္ဖိုးမ်ား ယုတ္ေလ်ာ့လာသည္ကို ေဒသခံမ်ားကလည္း သတိျပဳမိလာရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း တာဝန္ရွိသူမ်ားႏွင့္ သမုိင္းပညာရွင္မ်ားက ေထာက္ျပ ေျပာဆိုသည္။

No comments:

Post a Comment

စာဖတ္သူမ်ားကြန္မန္.ေပးနုိင္ပါသည္။