Sunday, July 22, 2012

 ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာခုံ႐ုံး၏ လႊတ္ေတာ္ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရႇင္မ်ားသည္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ မဟုတ္ေၾကာင္း ဆုံးျဖတ္ခ်က္ေၾကာင့္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဥပေဒၾကမ္းကို အတည္ျပဳျပ႒ာန္းႏိုင္ရန္ ဥပေဒဆိုင္ရာ အက်ပ္အတည္း ျဖစ္ေပၚေနေၾကာင္း လႊတ္ေတာ္ အစီရင္ခံစာတြင္ ေဖာ္ျပ

ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာခုံ႐ုံး၏ လႊတ္ေတာ္မ်ားမႇ ဖြဲ႔စည္းေသာ ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရႇင္မ်ားသည္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ မဟုတ္ေၾကာင္း ဆုံးျဖတ္ခ်က္ေၾကာင့္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဥပေဒၾကမ္းကို အတည္ျပဳ ျပ႒ာန္းႏိုင္ရန္ ဥပေဒဆိုင္ရာ အက်ပ္အတည္း ျဖစ္ေပၚေနေၾကာင္း ပထမအ ႀကိမ္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ စတုတၴပုံမႇန္ အစည္းအေ၀းသို႔ တင္သြင္းသည့္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ အခြင့္အေရးေကာ္မတီ၏ အစီရင္ခံစာတြင္ ေဖာ္ျပထားခ်က္အရ သိရသည္။

အစီရင္ခံစာတြင္ ''ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဥပေဒၾကမ္းေရးဆြဲရာတြင္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္က ဖြဲ႔စည္းထားေသာ ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရႇင္မ်ားသည္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ျဖစ္သည္ဟု ထည့္သြင္းေရးဆြဲထားပါသည္။ ယခုအခါ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ ခုံ႐ုံးက လႊတ္ေတာ္မ်ားမႇ ဖြဲ႔စည္း ေသာေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရႇင္မ်ားကို ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ဟု သတ္မႇတ္ျခင္းသည္ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒႏႇင့္ ညီညြတ္ျခင္း မရႇိဟု ဆုံးျဖတ္ထားပါသည္။ ထို႔သို႔ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ေၾကာင့္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဥပေဒၾကမ္းကို အတည္ျပဳ ျပ႒ာန္းႏိုင္ေရး ကိစၥတြင္ ဥပေဒ အက်ပ္အတည္းမ်ား ျဖစ္ေပၚလ်က္ရႇိေၾကာင္း၊ အဆိုပါ အက်ပ္အတည္းကို ေက်ာ္လႊားရန္ မည္သို႔ ေဆာင္ရြက္သင့္သည္ ကို လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလႇယ္မ်ားက လႊတ္ေတာ္အတြင္း ေဆြးေႏြးအေျဖရႇာသင့္ပါသည္''ဟု ေဖာ္ျပထားသည္။ 

အဲလိုဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒကို ျဖည့္စြက္၊ ျပင္ဆင္လိုျခင္း မရႇိရင္ ေနာက္တစ္နည္းလုပ္ႏိုင္တာက ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ ခုံ႐ုံးတစ္ဖြဲ႔လုံးကို စြပ္စြဲျပစ္တင္ၿပီး ရာထူးတာ၀န္မ်ားမႇ ရပ္စဲေစျခင္းနည္းပဲျဖစ္ပါတယ္ . . .
ထို႔ေၾကာင့္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလႇယ္ ဦးရဲထြန္းက ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္၌ ေဆြးေႏြးရာတြင္ ''ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒခုံ႐ုံးက ဒီလိုဆုံးျဖတ္ခဲ့တာေၾကာင့္ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၃၂၄ အရ ဒီဆုံးျဖတ္ခ်က္ဟာ အၿပီးအျပတ္ အတည္ျဖစ္လ်က္ရႇိပါတယ္။ လႊတ္ေတာ္ အခြင့္အေရးေကာ္မတီရဲ႕ အစီရင္ခံစာမႇာ ေဖာ္ျပထားတဲ့အတိုင္း ယခုအခါမႇာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဥပေဒၾကမ္း၊ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ ဥပေဒၾကမ္းမ်ားကို အတည္ျပဳေရးဟာ ေရႇ႕မတိုးႏိုင္ဘဲ ျဖစ္ေန႐ုံသာမက လက္ေတြ႔လုပ္ငန္း တာ၀န္ေတြ ေဆာင္ရြက္ရာမႇာလည္း ျပည္ေထာင္စုအစိုးရရဲ႕ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားကို လႊတ္ေတာ္ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရႇင္မ်ားက တည္ဆဲဥပေဒမ်ားနဲ႔အညီ တာ၀န္မ်ားကို ထမ္းေဆာင္ျခင္း ရႇိ၊ မရႇိ အျပန္အလႇန္ ထိန္းေက်ာင္းစစ္ေဆးဖို႔ မ်ားစြာ အခက္အခဲေတြ ျဖစ္လာေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီအခက္အခဲကို မုခ်ေက်ာ္လႊားရမႇာျဖစ္ၿပီး ေက်ာ္လႊားႏိုင္မယ့္ နည္းလမ္းႏႇစ္ခု ရႇိပါတယ္။ တစ္ခုက ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒရဲ႕ သင့္ေတာ္တဲ့ေနရာမႇာ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၊ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ႏႇင့္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္တို႔က ဖြဲ႔စည္းေပးလိုက္ေသာ ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရႇင္ႏႇင့္ အဖြဲ႔တို႔သည္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ား ျဖစ္ၾကသည္လို႔ ျဖည့္စြက္ဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲလို ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒကို ျဖည့္စြက္၊ ျပင္ဆင္လိုျခင္း မရႇိရင္ ေနာက္တစ္နည္း လုပ္ႏိုင္တာက ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒဆိုင္ရာ ခုံ႐ုံးတစ္ဖြဲ႔လုံးကို စြပ္စြဲျပစ္တင္ၿပီး ရာထူးတာ၀န္မ်ားမႇ ရပ္စဲေစျခင္းနည္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ ခုံ႐ုံးကို စြပ္စြဲျပစ္ တင္မယ္ဆိုရင္ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၃၃၄(က) အပိုဒ္(၅) ဥပေဒအရ ေပးအပ္ေသာ တာ၀န္မ်ားကို ေက်ပြန္စြာ မေဆာင္ရြက္ျခင္းဆိုတဲ့ အ ခ်က္နဲ႔ စြပ္စြဲျပစ္တင္ျခင္း ျပဳသင့္ပါတယ္။ လႊတ္ေတာ္မ်ားမႇ ဖြဲ႔စည္းေသာ ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရႇင္ႏႇင့္ အဖြဲ႔မ်ားကို ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ဟု သတ္မႇတ္ျခင္းသည္ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒႏႇင့္ ညီညြတ္ျခင္းမရႇိလို႔ ဆုံးျဖတ္ထားတာဟာ မမႇားသင့္တဲ့ အမႇား၊ မျပဳသင့္တဲ့ အျပဳအမူသာျဖစ္ၿပီး အဲဒီအခ်က္နဲ႔ စြပ္စြဲျပစ္တင္လို႔ အထေျမာက္ေအာင္ျမင္ခဲ့မႇသာ ခုံ႐ုံးရဲ႕ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ဟာ ပ်က္ျပယ္သြားမႇာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုမဟုတ္ဘဲ တျခားေသာ အခ်က္မ်ားနဲ႔ စြပ္စြဲျပစ္တင္လို႔ ခုံ႐ုံးတစ္ဖြဲ႔လုံး ႏုတ္ထြက္သြားရရင္ေတာင္ ၎တို႔ဆုံးျဖတ္ခ်က္ဟာ ပ်က္ျပယ္သြားမႇာမဟုတ္ဘဲ ဆက္လက္ တည္ျမဲေနမႇာျဖစ္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္အေနနဲ႔ကေတာ့ စနစ္သစ္၊ ေခတ္သစ္ကိုသြားေနခ်ိန္မႇာ ထိခိုက္နာက်င္မႈ အနည္းဆုံးနည္းလမ္းကိုပဲ ေရြးေစခ်င္ပါတယ္''ဟု ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံ ဥပေဒဆိုင္ရာခုံ႐ုံး၏ ဥကၠ႒မႇာ ဦးသိန္းစိုး ျဖစ္သည္။  
ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဥပေဒကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳျပ႒ာန္းၿပီးသည္ႏႇင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ နည္းဥပေဒကို အတည္ျပဳ ျပ႒ာန္းႏိုင္ေရးအတြက္ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ထားရႇိၿပီး ျဖစ္သည္။

No comments:

Post a Comment

စာဖတ္သူမ်ားကြန္မန္.ေပးနုိင္ပါသည္။