Wednesday, June 12, 2013

ဂ်ပန္ကူညီမည္႔ ရန္ကုန္-မႏၲေလး ေခတ္မီရထားလမ္း ေလ႔လာမႈၿပီးစီး

ဂ်ပန္ႏုိင္ငံမွ ကန္ေဒၚလာ ၁.၇ဘီလီယံ ေထာက္ပံ႔မည္႔ ရန္ကုန္-မႏၲေလးေခတ္မီရထားလမ္း တည္ေဆာက္ လုပ္ေရးအတြက္ ေလ့လာမႈမ်ားအား အၿပီးသတ္ျပဳလုပ္ႏုိင္ခဲ့ၿပီဟု သိရသည္။

 

ကီလုိမီတာ (၆၄၀)ခန္႔ရွည္လ်ားေသာ ေခတ္မီ မီးရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္ျခင္း ကန္ထရုိက္ကုိ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံမွ ကုမၸဏီမ်ားသုိ႔ ေပးအပ္မည္ျဖစ္ၿပီး ကနဦးေလ့လာမႈလုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံက ေထာက္ပံ့ ခဲ့ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္ဟု ျမန္မာ့မီးရထားလုပ္ငန္းဝန္ႀကီးဌာန ဒုဝန္ႀကီး သူရဦးေသာင္းလြင္က   ေျပာၾကားထားသည္။

 

ဂ်ပန္ႏုိင္ငံမွ အဆုိပါစီမံကိန္းအတြက္ ေခ်းေငြလည္း ေထာက္ပံ့မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

 

ျမန္မာအစုိးရမွ ဒီဇယ္မီးရထားစက္ေခါင္းမ်ားႏွင့္လူစီးတြဲမ်ားကုိ ျပည္တြင္းတြင္ ၂၀၁၅ခုႏွစ္၌ တရုတ္၏ အကူအညီျဖင့္ ထုတ္လုပ္သြားရန္စီစဥ္ေနေၾကာင္း သူရဦးေသာင္းလြင္က ဆိုသည္။

 

" စက္ေခါင္းထုတ္လုပ္တဲ့ စက္ရံုနဲ႔ လူစီးတြဲထုတ္လုပ္တဲ့စက္ရံုကုိ ၃ႏွစ္အတြင္းမွာ လည္ပတ္ႏုိင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ဒီ တင္ဒါကုိ တရုတ္ကုမၸဏီတခုကုိ ေပးအပ္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ " ဟု သူရဦးေသာင္းလြင္က ေျပာၾကားခဲ့ေသာ္လည္း မည္သည့္တရုတ္ ကုမၸဏီျဖစ္သည္ကုိ ေဖာ္ထုတ္ေျပာဆုိခဲ့ျခင္း မရွိေပ။

 

အဆုိပါ စက္ရံုတည္ေဆာက္မႈအတြက္ ကန္ေဒၚလာ ၁၀၀ မီလီယံခန္႔ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏံွမည္ျဖစ္ၿပီး ၉၀ ရာခုိင္ႏႈန္း ခန္႔ကုိ တရုတ္ေခ်းေငြျဖင့္ ရယူသံုးစြဲမည္ျဖစ္ကာ က်န္ရွိေသာ ၁၀ရာခုိင္ႏႈန္းကုိ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ႏွစ္စဥ္ ဘတ္ဂ်က္ျဖင့္ သံုးစြဲသြားမည္ဟု သိရသည္။

 

အဆုိပါမီးရထား စက္ေခါင္းတြဲမ်ားအတြက္ ဒီဇယ္အင္ဂ်င္မ်ားကုိ ေနျပည္ေတာ္တြင္ ထုတ္လုပ္မည္ျဖစ္ၿပီး လူစီးတြဲမ်ားကုိမူ မႏၲေလး၌ ထုတ္လုပ္မည္ျဖစ္သည္။

 

ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ မီးရထားလမ္း အရွည္ (၄၀၀၀)ကီလုိမီတာခန္႔ရွိၿပီး ဘူတာရံုေပါင္း (၉၂၆) ရံုခန္႔ရွိကာ အသံုးျပဳႏုိင္သည့္ မီးရထားေပါင္း (၄၃၆) စီးခန္႔ရွိသည္။

 

ျမန္မာ့မီးရထားမွ မီးရထားေပါင္း (၄၁၂)ခု ၊ လူစီးတြဲေပါင္း (၃၂၀၄) ခုျဖင့္ လက္ရွိ ေျပးဆြဲေနသည္။

 

McKinsey and Co., မွထုတ္ျပန္ေသာအစီရင္ခံစာအရ ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ ၂၀၃၀ခုႏွစ္တြင္ စီးပြားေရးတုိးတက္မႈ ရရွိရန္ (၆၅၀) ဘီလီယံခန္႔ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏံွရမည္ျဖစ္ၿပီး (၃၂၀) ဘီလီယံခန္႔ကုိ အေျခခံ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး ႏွင့္အျခားကနမ်ား တုိးတက္ေစေရးအတြက္ အသံုးျပဳရမည္ျဖစ္သည္။

 


No comments:

Post a Comment

စာဖတ္သူမ်ားကြန္မန္.ေပးနုိင္ပါသည္။