ဦးပိန္တံတား ေအာက္ေျခရွိ ပ်က္ယြင္းေနေသာ ကြၽန္းတိုင္မ်ားအား ဧၿပီ ၂၉ ရက္က ေတြ႕ရစဥ္
မႏၲေလးၿမိဳ႕၏ အထင္ကရ ေနရာတစ္ခုျဖစ္ေသာ ဦးပိန္တံတား ကြၽန္းတိုင္မ်ား ပ်က္စီးမႈကို သိသာစြာ ျမင္ေတြ႕လာရသည္။
ႏွစ္ေပါင္း ၁၆၀ ေက်ာ္လာသည္ႏွင့္အမွ် ရာသီဥတုဒဏ္တို႔ေၾကာင့္ တံတား၏ ခံႏိုင္ရည္အားမွာ ေလ်ာ့နည္းလာခဲ့ၿပီး တံတားၾကမ္းခင္းႏွင့္ ေအာက္ေျခတိုင္မ်ား ေဆြးျမည့္ပ်က္ထြက္ ေနသည္မ်ားကို ေတာင္သမန္အင္း ေရက်ခ်ိန္၌ ျမင္ေတြ႕လာရသည္။
"ဦးပိန္တံတားကို ျပည္တြင္းျပည္ပ ခရီးသြားေတြ ေန႔စဥ္လိုလို လာေရာက္လည္ပတ္ၾကတယ္။ အခုလို အင္းေရက်ခ်ိန္ဆို တံတားတိုင္ေျခေတြ ေဆြးျမည့္ပ်က္ထြက္ေနတာေတြက သိသာလြန္းတယ္။ ကမၻာလွည့္ ခရီးသြား တခ်ိဳ႕ဆိုရင္ ပ်က္ထြက္ေနတဲ့ တိုင္ေတြကို မွတ္တမ္းတင္ ဓာတ္ပုံေတြ ႐ိုက္ယူသြားၾကတယ္" ဟု ေတာင္သမန္ေက်းရြာရွိ ေဒသခံတစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။
ဦးပိန္တံတားကို ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၂၁၁ ခုႏွစ္ (ခရစ္ႏွစ္ ၁၈၄၉ ခု) ပုဂံမင္း လက္ထက္တြင္ အမရပူရၿမိဳ႕၀န္ ဘိုင္ဆပ္၏ စာေရးဦးပိန္က အင္း၀ႏွင့္ စစ္ကိုင္းၿမိဳ႕ေဟာင္းမ်ားမွ နန္းေတာ္တိုင္မ်ားကို အသုံးျပဳ၍ ေဆာက္လုပ္ခဲ့ၿပီး တံတား၏ အရွည္မွာ ၃၉၆၇ ေပ၊ အခန္းေပါင္း ၄၂၀၊ ေျမျပင္အထက္ ၁၂ ေပျမင့္ကာ ကြၽန္းတိုင္လုံးေပါင္း ၁၀၈၆ တိုင္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။ ဦးပိန္တံတားမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္သာမက ကမၻာ့အရွည္ဆုံး သစ္သားတံတားဟု တင္စားခံထားရမႈေၾကာင့္ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပ ခရီးသြားမ်ား လာေရာက္ေလ့လာလ်က္ ရွိသည္။
ဦးပိန္တံတားႀကီးသည္ ေရလႊမ္းမိုးမႈဒဏ္ကို ေလးႀကိမ္ခန္႔ ခံစားခဲ့ရၿပီး ၂၀၀၄ တြင္ ေရလႊမ္းမိုးမႈဒဏ္ကို အဆိုးရြားဆုံး ခံစားခဲ့ရၿပီး တံတားအခန္း ၁၀ ခန္းခန္႔ ပ်က္စီးခဲ့ေၾကာင္း၊ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ သႀကၤန္အတက္ေန႔တြင္ လူအသြားအလာ မ်ားျပားမႈေၾကာင့္ အခန္းႏွစ္ခန္း ၿပိဳက်ပ်က္စီးခဲ့ဖူးေၾကာင္း သိရွိရသည္။
No comments:
Post a Comment
စာဖတ္သူမ်ားကြန္မန္.ေပးနုိင္ပါသည္။