Tuesday, June 11, 2013

တ႐ုတ္မႇ ၀ယ္ယူခဲ့ေသာ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းပိုင္ MA 60 ေလယာဥ္ ေကာ့ေသာင္းၿမိဳ႕တြင္ ေျပးလမ္းေခ်ာ္၊ ျပည္တြင္းေလေၾကာင္း ခရီးစဥ္မ်ားတြင္ ေလယာဥ္ မေတာ္တဆမႈ ျဖစ္စဥ္မ်ား ပုိမုိမ်ားျပားလာ


6.10.12

ဇြန္ ၁၀ ရက္ မြန္းလြဲ ၁ နာရီခန္႔က ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းမႇ ခရီးစဥ္အမႇတ္ XY-AIP သည္ ေကာ့ေသာင္းေလဆိပ္သို႔ ဆင္းသက္စဥ္ ေလယာဥ္ေျပးလမ္းေခ်ာ္မႈ ျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီးေနာက္ ေတြ႕ရစဥ္ (ဓာတ္ပုံ- ရဲျမင့္၀င္း(ေကာ့ေသာင္း))

ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းမႇ ရန္ကုန္-ေမာ္လၿမိဳင္-ေကာ့ေသာင္း-ေမာ္လၿမိဳင္-ရန္ ကုန္ခရီးစဥ္ပ်ံသန္းေသာ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံထုတ္ MA 60 ေလယာဥ္သည္ ဇြန္ ၁၀ ရက္က ေကာ့ေသာင္းေလဆိပ္၌ ေျပးလမ္းေခ်ာ္မႈ ျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီး ယခုႏႇစ္ပိုင္းအတြင္းျပည္တြင္း ေလေၾကာင္းခရီးစဥ္မ်ားတြင္ မေတာ္တဆမႈ ျဖစ္စဥ္မ်ား ပိုမိုမ်ားျပားလာေၾကာင္း သိရ သည္။

၂၀၁၃ ခုႏႇစ္ ဇြန္ ၁၀ ရက္ မြန္းလြဲ ၁ နာရီ ၅ မိနစ္ခန့္က ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းမႇ ခရီးစဥ္အမႇတ္ XY-AIP သည္ ေကာ့ေသာင္း ေလဆိပ္သို႔ဆင္းသက္စဥ္ ေလယာဥ္ေျပးလမ္း၏ အေနာက္ဘက္ ေပ ၂၀၀ ခန္႔အကြာသို႔ ေရာက္ရႇိသြားခဲ့ၿပီး ေျပးလမ္းေခ်ာ္မႈ ျဖစ္ပြားခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

''ေကာ့ေသာင္းေလဆိပ္ကိုဆင္းတဲ့အခ်ိန္ မႇာ ဟိုက္ဒေရာလစ္စနစ္ ခ်ဳိ႕ယြင္းေၾကာင္း အခ်က္ျပတဲ့ သတိေပးမႈလာလို့ ေလဆိပ္ကို သတိထားၿပီးဆင္းသက္ခဲ့တယ္။ ေျပးလမ္း နဲ့ ေလယာဥ္ဘီးထိၿပီး ေျပးလမ္းျခံစည္း႐ိုးကို ေပ ၂၀၀ ေလာက္ေက်ာ္သြားတာျဖစ္ပါတယ္။ ခရီးသည္ေတြ ထိခိုက္ဒဏ္ရာရရႇိမႈ တစ္ခုမႇ မရႇိပါဘူး'' ဟု ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းမႇ ဦးေဆာင္ညႊန္ၾကားေရးမႇဴး ဦးသန္းထြန္းက ေျပာၾကားခဲ့သည္။ အဆိုပါ ေလယာဥ္ ေျပးလမ္းေခ်ာ္မႈေၾကာင့္ ေလယာဥ္ေပၚတြင္ လိုက္ပါလာေသာ ေလယာဥ္ အမႈထမ္းမ်ားႏႇင့္ ခရီးသည္တစ္ဦးမႇ ထိခိုက္ဒဏ္ရာရရိႇမႈ မရႇိဘဲ ေလယာဥ္ေတာင္ပံႏႇစ္ဖက္ရႇိ ပန္ကာမ်ား က်ဳိးပဲ့ ပ်က္စီးသြားေၾကာင္း သတင္းရရႇိပါသည္။ ယင္းေလယာဥ္တြင္ ေလယာဥ္ အမႈထမ္း ေလးဦးႏႇင့္ ခရီးသည္ ၅၅ ဦး၊ ရင္ခြင္ပိုက္ ကေလးငယ္ ငါးဦးတို႔ လိုက္ပါလာေၾကာင္း သိရသည္။

ေလယာဥ္ေပၚတြင္ စီးနင္းလိုက္ပါလာသူ ခရီးသည္ တစ္ဦးက ''ေလယာဥ္က ရန္ကုန္ကေန စထြက္ၿပီး သိပ္မၾကာဘူး စက္ခ်ဳိ႕ယြင္းတယ္ဆိုၿပီး ရန္ကုန္ကို ျပန္ဆင္းတယ္။ ရန္ကုန္ကေန ေမာ္လၿမိဳင္ေရာက္တဲ့အထိ ဘာမႇမျဖစ္ဘူး။ ေကာ့ေသာင္းကိုေရာက္မႇ အခုလို ျဖစ္တာ။ အဲဒီအခ်ိန္မႇာ ခရီးသည္ေတြအားလံုး ဖ႐ိုဖရဲျဖစ္ၿပီး ရင္ခြင္ပိုက္ကေလးတစ္ေယာက္ ခံုေအာက္ကို က်သြားတယ္'' ဟု ဆိုသည္။

တ႐ုတ္ႏိုင္ငံမႇ ၀ယ္ယူေသာ MA 60 ေလယာဥ္ေျပးလမ္းေခ်ာ္မႈ ျဖစ္ပြားျခင္းသည္ ႏႇစ္လတာ ကာလအတြင္း ဒုတိယအႀကိမ္ေျမာက္ ျဖစ္ပြားျခင္းျဖစ္ၿပီး ၂၀၁၃ ခုႏႇစ္၊ ေမ ၁၆ ရက္က ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းမႇ ရန္ကုန္-ဟဲဟိုး -မိုင္းဆတ္-ရန္ကုန္ ခရီးစဥ္ ပ်ံသန္းေသာ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံထုတ္ MA 60 ေလယာဥ္သည္ မိုင္းဆတ္ေလဆိပ္၌ ေျပးလမ္းေခ်ာ္မႈ ျဖစ္ပြားခဲ့သည္။

ယခုႏႇစ္ပိုင္းအတြင္း ေလယာဥ္ မေတာ္တဆမႈ ျဖစ္ပြားခဲ့သည့္ ျဖစ္စဥ္မ်ားအနက္ ၂၀၁၂ ခုႏႇစ္ ဒီဇင္ဘာ ၂၅ ရက္က Air Bagan ေလေၾကာင္းလိုင္းမႇ ေလယာဥ္တစ္စီးသည္ မႏၲေလးေလဆိပ္မႇ ဟဲဟိုးေလဆိပ္သို႔ ဆင္းသက္စဥ္တြင္ ပ်က္က်မႈ ျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီး အဆိုပါ ေလယာဥ္ပ်က္က်မႈေၾကာင့္ ေလယာဥ္ေပၚပါ ခရီးသည္ ၆၅ ဦးအနက္ အသက္ ၃၇ ႏႇစ္အရြယ္ရႇိ ဧည့္လမ္းညႊန္ အမ်ဳိးသမီး ေသဆံုးခဲ့ကာ ခရီးသည္ ခုနစ္ဦးႏႇင့္ ေလယာဥ္မႇဴးႏႇစ္ဦး အပါအ၀င္ စုစုေပါင္း ကိုးဦး ဒဏ္ရာရရႇိခဲ့သည္။

6.10.13

တ႐ုတ္ႏိုင္ငံမႇ ၀ယ္ယူထားေသာ MA 60 ေလယာဥ္သည္ ေကာ့ေသာင္းေလဆိပ္သို႔ ဆင္းသက္စဥ္ ေျပးလမ္းေခ်ာ္မႈ ျဖစ္ပြားသြားၿပီးေနာက္ ေတြ႕ရစဥ္

ဇြန္ ၇ ရက္ ညေနပိုင္းကလည္း ပုဂံေညာင္ဦး ေလဆိပ္မႇ ရန္ကုန္သို႔ ထြက္ခြာမည့္ Air Bagan ေလယာဥ္ စက္ခြၽတ္ယြင္းမႈေၾကာင့္ ေညာင္ဦးေလဆိပ္တြင္ ရပ္နားျပင္ဆင္ခဲ့ရသည္။

လက္ရႇိ ငါးႏႇစ္တာ ကာလအတြင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ ေလယာဥ္မေတာ္တဆမႈမ်ားမႇာ ႏိုင္ငံတကာတြင္ ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ ေလယာဥ္မေတာ္တဆမႈမ်ားထက္ ပိုမိုမ်ားျပားခဲ့သည္။ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလေၾကာင္းအဖဲြ႕ခ်ဳပ္မႇ ႏႇစ္အလိုက္ ေလယာဥ္မေတာ္တဆမႈ ျဖစ္စဥ္မ်ားကို ထုတ္ျပန္ခဲ့ရာ ၂၀၀၈ ခုႏႇစ္မႇ ၂၀၁၂ ခုႏႇစ္အထိ ငါးႏႇစ္တာ ကာလအတြင္း ႏိုင္ငံတကာ၌ ေလယာဥ္မေတာ္တဆမႈ ျဖစ္ပြားမႈႏႈန္းမႇာ ၄ ဒသမ ၁၇ ရာခိုင္ႏႈန္းရႇိၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ၁၆ ဒသမ ၆၁ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ ရႇိခဲ့သည္။

၂၀၁၀ ခုႏႇစ္မႇ၂၀၁၂ ခုႏႇစ္အတြင္း ျမန္မာႏိုင္ငံရႇိ အစိုးရ၊ ႏိုင္ငံသားပိုင္ႏႇင့္ Joint Venture ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ား၏ မေတာ္တဆ ျဖစ္ခဲ့မႈ မ်ားသည္ ၂၀၁၀ ခုႏႇစ္တြင္ ၃၃ မႈ၊ ၂၀၁၁ ခုႏႇစ္တြင္ ၄၆ မႈႏႇင့္၂၀၁၂ ခုႏႇစ္တြင္ ၅၇ မႈအထိ ရႇိခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။ ယင္းသို႔ မေတာ္တဆမႈမ်ား တစ္ႏႇစ္ထက္ တစ္ႏႇစ္ ပိုမို မ်ားျပားလာရျခင္းမႇာ ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ားတြင္ ေလယာဥ္အစီးေရ ပိုမိုမ်ားျပားလာျခင္းႏႇင့္ ပ်ံသန္းခ်ိန္ ပိုမိုမ်ားျပားလာရျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းမႇ ဦးေဆာင္ ညႊန္ၾကားေရးမႇဴး ဦးသန္းထြန္းက ဆိုသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ယခုကဲ့သို႔ ေလယာဥ္ မေတာ္တဆမႈမ်ား မၾကာခဏ ျဖစ္ပြားေနျခင္းေၾကာင့္ ေလေၾကာင္းဆိုင္ရာ ေဘးအႏၲရာယ္ ကင္းရႇင္းေရး အစည္းေ၀းအား ၂၀၁၃ ခုႏႇစ္ ေမ ၂၇ ရက္က ပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ ၀န္ႀကီး႐ံုးတြင္ ျပဳလုပ္ခဲ့ပါသည္။ အဆိုပါ အစည္းေ၀းတြင္ ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ား လိုက္နာေဆာင္ရြက္ရမည့္ ေလေၾကာင္းဆိုင္ရာ ေဘးအႏၲရာယ္ ကင္းရႇင္းေရးႏႇင့္ ပတ္သက္သည့္ အခ်က္ေျခာက္ခ်က္အား ထုတ္ျပန္ခဲ့ပါသည္။ အဆိုပါ အစည္းအေ၀းတြင္ ပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု ၀န္ႀကီးက ေလယာဥ္အေဟာင္းမ်ားအား အသစ္ျဖင့္ အစားထိုးရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း၊ အသစ္၀ယ္ယူ ႏိုင္ျခင္းမရႇိလွ်င္ ငႇားရမ္းသံုးစဲြရန္ လိုေၾကာင္းႏႇင့္ ေလယာဥ္ေမာင္းႏႇင္သူ ေလယာဥ္မႇဴးမ်ား၏ ကြၽမ္းက်င္မႈအား မၾကာခဏ စစ္ေဆးရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။

အဆိုပါ အခ်က္မ်ားမႇာ Accident Prevention အတြက္ Aviation Safety အား ဂ႐ုစိုက္ လုပ္ေဆာင္သြားရန္၊ ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ားအလိုက္ Safety Management System အား ပီျပင္စြာ လုပ္ေဆာင္သြားရန္၊ ICAO ၏ Standard and Recommended Practice မ်ားအတိုင္း လုိက္နာက်င့္သံုးသြားရန္၊ Information ႏႇင့္ Knowledge sharing လုပ္ေဆာင္သြားရန္၊ ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ မေတာ္တဆမႈမ်ားအေပၚ ျပန္လည္သံုးသပ္၍ ေနာက္မျဖစ္ပြားေစရန္ တားဆီးကာကြယ္ လုပ္ေဆာင္သြားရန္ႏႇင့္ ေလသူရဲမ်ားမႇ Adjustment ႏွင့္ Decision မမႇားရန္ Emegency Procedure မ်ား ေလ့က်င့္သြားရန္တို႔ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ တစ္ခုတည္းေသာ ႏိုင္ငံပိုင္ ေလေၾကာင္းလိုင္းျဖစ္သည့္ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းသည္ လက္ရႇိတြင္ Fokker F 28 ႏႇစ္စီး၊ ATR-72 ႏႇစ္စီး၊ ATR-42 တစ္စီး၊ MA-60 သံုးစီး၊ Beech 1900D ႏႇစ္စီး၊ Embraer 190 ႏႇစ္စီး စုစုေပါင္း ေလယာဥ္အမ်ဳိးအစား ေျခာက္မ်ဳိး၊ ေလယာဥ္စီးေရ ၁၂ စီးျဖင့္ အျခားပုဂၢလိက ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ား ပ်ံသန္းျခင္း မရႇိသည့္ ၿမိဳ႕ေပါင္း ၂၆ ၿမိဳ႕သို႔ပ်ံသန္းလ်က္ရႇိသည္။

6.10.14

No comments:

Post a Comment

စာဖတ္သူမ်ားကြန္မန္.ေပးနုိင္ပါသည္။